Előadó: | Lazy |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Együtt nevettünk nem rég...
Emlékszem baby
Nem akarok semmit sem jobban csak azt a percet újra élni
Látni újra az arcod..
Bámulni téged a naplementében, hogy mindennap újra éljem...
Én ismerlek Téged ne feledd
Hogy mindennap fogtam a kezed
Láttam rajtad amit senki
Hogy volt hogy csak Te meg Én és ennyi
Én ismerlek Téged ezt hidd el
Egy nő aki a mennybe vitt fel
Láttál úgy ahogyan senki
Én is tudom ami kell ahhoz nem elég a szó
Nem elég a dal, már nem elég a csók sem
Én is láttam a könnyeket hullni a porba hidd el..
Már nem elég a szavad, hogy feltörd a jeget
Túl sokszor hallottam már hogy: 'Ég veled'
Már nem elég az eskü hogy újra bízzak
Azt mondtad nem rég...'Ennyit írtak'
Látni a Te nevedet más neve mellet
Végig nézni, ahogy menned kellet
Látni az eget nélküled tisztán...
Egy film a szívem tiéd a szerep
Adott a fiú aki egy lányt szeret.
Ölelj meg kérlek, csak éljük át folyton
Ez nem lehet másé! Csak rólunk szóljon
Még érzem a bőröd, a két szemed látom
Amit ketten éltünk meg egy álom
Én nem értem most sem hogy menned mért kell?!
De tudod amíg feljön a nap még az égre
Abban bízom hogy eljössz majd végre
Hogy láthatom még a rúzst a szádon csillogni baby
Együtt nevettünk nem rég...
Emlékszem baby
Nem akarok semmit sem jobban csak azt a percet újra élni
Látni újra az arcod..
Bámulni téged a naplementében, hogy mindennap újra éljem...
Én ismerlek Téged ne feledd
Hogy mindennap fogtam a kezed
Láttam rajtad amit senki
Hogy volt hogy csak Te meg Én és ennyi
Én ismerlek Téged ezt hidd el
Egy nő aki a mennybe vitt fel
Láttál úgy ahogyan senki
Egy film a szívem, tiéd a szerep
Adott a fiú aki egy lányt szeret.
Ölelj meg kérlek, csak éljük át folyton
Ez nem lehet másé! Csak rólunk szóljon
Még érzem a bőröd, a két szemed látom
Amit ketten éltünk meg egy álom
Én nem értem most sem hogy menned mért kell?!?
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM