Előadó: | Kalmár Pál |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Seress Rezső |
Seress Rezső |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Nem rég még büszkén, karöltve jártam
A legszebb asszonyt epedve vártam
Ő volt az álmom s az oltár képem
Övé volt szívem, övé egészen.
Szerelmes szívvel csak ő rá vártam
Egyszer más férfi karján találtam
Más férfit csókolt, elhagyott engem
Én megátkoztam s meg sirattam csendben.
Mindenki asszonya lett
Mindenkit pénzért szeret
Mindenkit pénzért szeret az az asszony.
Azóta nincsen utamnak célja
Azóta vagyok zűlött és léha
Feslett lányoktól csókot ha kapok
Pénzt adok érte, gavallér vagyok.
Gavallér vagyok, lovag az éjben
Pénzért fürdök most én is a kéjben
Titokban semmi én nem csinálok
Csak néha sírok vissza egy szép álmot.
Mindenki asszonya lett
Mindenkit pénzért szeret
Mindenkit pénzért szeret az az asszony.
Nem hívom vissza, minek is jönne
Gonosz a lelke, hazug a könnye
Titokban ő is csak férfi préda
Azt mondják róla: szép úri céda.
Mindegy az árú, ha meg kell fizetni
Ott ahol olcsó oda kell menni
Így mondom én is: szép úri céda
De szívem úgy fáj és megsiratom néha.
Mindenki asszonya lett
Mindenkit pénzért szeret
Mindenkit pénzért szeret az az asszony.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton