


| Előadó: | Verőköltő |
|---|---|
| Album: | Keressük! |
| Szövegírók: |
Gressai Ferdinánd |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | Keressük! |
| Stílus: | Alternatív |
| Címkék: | Keressük! |

kiköp az élet, és
azt mondja, látom, semmi vagy
te is csak eltűröd
veled is történik
ülsz az anyós ülésen
tisztára sírt szemekkel
amennyit vétkeztél,
annyival lehetsz boldogabb
a célegyenesben kell feladni,
aztán már késő,
úgysem volt soha semmi úgy,
ahogy képzeltem
a csodák csak gúnyolnak
fénylő csupasz hátsójukat mutatják,
hogy igenis léteznek,
léteznek, csak nem nekem
ahová először ülsz,
ott fogsz ülni egész életedben
a többi csak vergődés
amire gondolni sem akarok
csak az jár a fejemben
és szétszed, szétmarcangol
ő meg majd azt mondja,
hogy ezt az egész szenvedést
te élvezed a legjobban
te élvezed a legjobban
ezt a kietlen, rád hagyott
vergődést, amibe befelé evezel
lusta álhaláltusa
nem is nagyon tudsz már
magadról semmit sem,
hogy magadból hogyan lettél
ennyire semmilyen
nem is nagyon tudsz már
a mindenben szétáradt
sejtjeidből annyit egymás mellé
összelökdösni, hogy mondhatnád
hogy ott vagy
késő II. megaláztatás
most is ugyanúgy figyelem,
ahogyan már korábban,
de én még most sem tudom,
hogy hol veszett el magában
a méltóságát ő becsomagolta,
és elküldte nekem,
de biztos elkeverte a posta,
/de most a posta laposra taposta
mer' én nem kaptam mást,
csak megaláztatást
nehezemre esik kevésbé idegesen
cselekednem, ha végig az van bennem,
hogy elmenni innen
nem férek el az ürességtől,
nem köszönni senkinek, csak felállni és elmenni innen
nagy, fehér, rettegést tápláló falfelületen
fekszem, villan valami a szemembe bele:
a horror vakui
amire gondolni sem akarok,
csak az jár a fejemben
az én szemem ezennel elhomályosul
nézegesd magad
másokéban / az erre méltatlanokéban
ezentúl
késő III. fóbiák
nem nagyon tudok már a mindenben szétáradt
sejtjeimből annyit egymás mellé összelökdösni,
hogy mondhatnám, hogy ott vagyok,
hogy ott van a legnagyobb rész belőlem
a belső hang elhallgat, először csak aprócska
valóságokat, azután teljesen,
szemérmetlenül, válogatás nélkül mindent előlem
de ő mindenképpen szereti szabadnak tettetni magát,
legalább ennyivel közelebb legyen hozzá a távolság,
mikor a belső hang elnémul
a zongora elé sem mer már leülni,
akkora zajnak játszott egykor ellen,
a kialakult csendnek viszont minden egyes
leütött hang melléhull
mindamellett, hogy unott könnyhullatásom hallatára
megjátszottnak érzek egy-két
mégsem hamis gondolatot / önkéntelen mozdulatot
azt mondanám, hogy semmibe nem kényszerítem magam,
amibe eleve nem kényszerülök
eképpen belesulykolom magam a valóságba
itt a hiba
itt van a kutya elásva
csak fóbiákat nevelgetek
magamban itt, te megeteted,
én megmutatom, hogy hol találja
bennem, amit még tönkretehet


Flea, a Red Hot Chili Peppers legendás basszusgitárosa, hosszú szólócsendet követően jelentkezik új anyaggal.
Az A Plea-vel, az első Flea-szólódal 2012 óta, ma vált elérhetővé, egyben megjelent hozzá egy provokatívan kortárs és koncepcionálisan gazdag klip is, amelyet Clara Balzary rendezett.
A dalban Flea visszatér első hangszeréhez, a trombitához, miközben basszusgitáron és éneken is hallható.
Az új anyag elkészítéséhez Flea modern jazz- és kísérleti zene világsztárokat gyűjtött maga köré
Vele zenél Anna Butterss, Jeff Parker, Deantoni Parks, Mauro Refosco, Rickey Washington és Vikram Devasthali. Chris Warren vokálosként csatlakozott és a dal producere, Josh Johnson emellett alt szaxofonon is közreműködik.
Az A Plea üzenete a szeretet, az összetartás és az emberi kapcsolatok fontosságát hangsúlyozza.
A dal szövege a világ megosztottságát tükrözi
„Vágyakozás egy túlvilági hely után, egy szeretetteljes helyre, ahol kifejezhetem a véleményem és önmagam lehetek. Mindig csak próbálok önmagam lenni.
Nem érdekel a politika aktusa. Szerintem van egy sokkal magasabb, transzcendensebb hely, ahol érdemi párbeszéd folyhat, ami valóban segítheti az emberiséget, és segíthet mindannyiunknak harmonikusan és produktívan élni, egészséges módon a világ számára. Van egy hely, ahol találkozunk, és az a szeretet.”
A videóklip, amelyet Clara Balzary rendezett, lenyűgöző, kortárs, kifejező és koncepcionális. A koreográfiát Sadie Wilking jegyzi, amely nem a megszokott táncnyelvet követi, hanem vizuálisan, operatőri bravúrokkal és érzelmileg is mélyen átélhető élményt teremt, tökéletesen kiegészítve a dal társadalmi és kulturális üzenetét.
Ez a dal előfutára Flea 2026-ban megjelenő, új szólóalbumának a Nonesuch Records gondozásában. A további részletek a jövő év elején várható.
Fotók: Flea/Magneoton