Előadó: | Random Trip |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bata István Farkas Roland (Wolfie) Delov Jávor Fábián Juli Szebényi Dániel |
Bata István Farkas Roland (Wolfie) Delov Jávor Fábián Juli Szebényi Dániel |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Wind blows through my skin,
Through my mind,
Though it’s heating me up,
Couldn’t wait to leave
this day behind,
And go for a ride.
It’s not the speed that is
shaking my soul,
My fuel don’t cost a thing,
All I need is to breathe,
To dive under the deep
My sweet eternity!
Free
No one else can set me free,
Just me,
Gotta let this feeling grow.
Free
No one else can set me free,
All I need is to hear
The song of the air,
To create my reality.
Only racks can see
How winds are playing
With my hair let loose.
Colours all around,
Pretty fine,
Pretty fine.
Distance gives you a chance
to redefine
the meaning of life.
Discover, discover, discover, discover…
Free
No one else can set me free,
Just me,
Gotta let this feeling grow.
Free
No one else can set me free,
All I need is to hear
The song of the air,
To create my reality.
A szélvédő szemüvegén át versenyt futó tájak,
ismeretlen házak, nekem integető fákkal.
Leelőzött szerelmek és leelőző árnyak,
külön irányú sorsok között megegyező vágyak.
Szerpentinek szele, mint kis éji zene
követnek a-ból b-be, de nem a cél, az út a lényeg.
Kézen fog az idő, oda hív hol tágul a tér,
elöl ülnek a bátrak, hátul marad aki fél.
Free
No one else can set me free,
Just me,
Gotta let this feeling grow.
Free
No one else can set me free,
All I need is to hear
The song of the air,
To create my reality.
Hegyek, völgyek, gátak között ki tudja hova érek?!
A testünk csak egy jármű, az utas benne a lélek,
a testünk csak egy jármű, az utas benne a lélek.
Free
No one else can set me free,
Just me,
Gotta let this feeling grow.
Free
No one else can set me free,
All I need is to hear
The song of the air,
To create my reality.
Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait is.
Az EU zenei hangfelvételekből származó éves bevétele 2023-ban 5,2 milliárd euró volt, Japán esetében ez a szám 2,5 milliárd euró, az Egyesült Királyságban 1,7 milliárd euró, Kínában pedig 1,3 milliárd eurónak megfelelő összeg volt - szerepel az IFPI kedden közzétett Music in the EU: A Global Opportunity (Zene az EU-ban: egy globális lehetőség) című kiadványban.
Az International Federation of the Phonographic Industry (IFPI) hazai képviselője a MAHASZ.
A tavalyi uniós zeneiipari bevétel inflációval kiigazított adata ugyanakkor csak 61 százalékát érte el a 2001-es szintnek, ami az iparág bevételi csúcsát hozta.
A jelentés azt vizsgálta, hogy a lemezkiadók munkája és befektetései hogyan viszik sikerre az európai zeneipar szereplőit belföldön és nemzetközi szinten. A kiadvány betekintést nyújt a kihívásokba és lehetőségekbe, reflektál a világ más régióiban tapasztalható gyors növekedésre és fejlődésre, és bemutatja azt is, hogy az EU döntéshozói miként segíthetnek a zenei piacnak egy kedvező jövő elérésében a mostani sorsfordító időszakban.
A lemezkiadók befektetései hozzájárulnak az EU GDP-jéhez. A hangfelvétel-kiadók által közvetlenül megtermelt vagy befektetett minden egyes euró további 1,80 euró GDP-hozzájárulást eredményez a zenei ágazat értékláncának más részein.
"Az európai helyi művészek sikeresebbek a saját területükön, mint más régiók művészei a saját piacukon. Ezzel együtt a 22 uniós piacon, ahol az IFPI éves slágerlista adatokat gyűjt, a top 10-es kislemezek átlagosan 60 százaléka hazai előadóktól származott, szemben az EU-n kívüli piacokon elért 47 százalékkal. A nemzetközi top 10-es kislemezek között az észak-amerikai előadók vezetnek (például Miley Cyrus vagy Taylor Swift), de a latin- és közép-amerikai előadók is jól teljesítenek.
Meg kell előzni minden olyan nemzeti kezdeményezést, amely veszélyeztetné az egységes európai digitális piac működését, valamint a zeneipar növekedési és fejlődési képességét. Kiemeli a dokumentum, hogy az MI-vel foglalkozó vállalatokat meg kell gátolni abban, hogy szerzői jogi védelem alatt álló tartalmakat jogosulatlanul dolgozzanak és használjanak fel.
"A lemezkiadók munkája, befektetései és szenvedélye, valamint partnerségük az európai művészekkel elősegítik az EU vezető szerepének megtartását a világ zenei életében. A jelentésben szereplő adatok azonban azt mutatják, hogy a világ más részei gyorsan fejlődnek, és az EU lemaradhat. A politikai döntéshozók akkor tudnak segíteni, ha jól működő belső piacot biztosítanak, jogbiztonságot és védelmet nyújtanak a zenei jogtulajdonosoknak, illetve felelős és etikus mesterséges intelligencia fejlődéséhez járulnak hozzá. Napjainkban az európai zeneipar nagy kockázattal, de egyben nagy lehetőségekkel is szembesül, és a politikai döntéshozóknak a jövőt szem előtt tartva részt kell venniük a problémák megoldásában" - mondta Victoria Oakley-t, az IFPI vezérigazgatója.
Fotó: illusztráció/Freepik