Előadó: | EMLP |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Pajor Ábrahám Füzér Norbert |
Pajor Ábrahám |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Hip hop rap |
Címkék: | Keressük! |
EZ A NAP, AMT REMÉLTEM, HOGY ELJÖN
TÜZES TALPAKON ÁLLOK A FELHŐKÖN
EZ A HANG MOST A TIÉD, EZ BENTRŐL JÖN
HOGY MINDENT ELDÖNTSÖN
Az ajtó kattan, újra lent vagy
Az utca tükörjég, sietsz, egy lábnyom elfagy
Kibomló nyarak, hazug színek, újra fent vagy
A szemed becsuknád, repülnél, de a valóság nem hagy
Magaddal kardozol és éppen te állsz vesztésre
A színpadon mondtad, de már undorodsz a backstage-be’
Nézed a farkas szemed csöndesebb estéken
A sorsod alkot és a tetteid a festéke
Az ajtó nyílik, újra kint vagy, de a szív szorít
A körfolyosók mögött tízforintos hisztorik
Tedd le a pisztolyod, mert visszahív
Egy szív, ha messzire mentél és ha már nincs trolid
Az ajtó kattan, újra magad vagy
Nem a szobádnak születtél, hanem szabadnak
A város szavanna, lángol, teste a haragnak
De Te a felhőkön állsz, Budapest alattad
EZ A NAP, AMIT REMÉLTEM, HOGY ELJÖN
TÜZES TALPAKON ÁLLOK A FELHŐKÖN
REMÉLEM SZÁMÍT, HOGY ELMONDTAM
HOGY KI SZERET A LEGJOBBAN
Itt a sárm alatt mára csak a sár maradt
Tudom, hogy vetettél és nézed, ahogy más arat
Eladtál mindent ár alatt
Itt áthúztak, mint alagút a vár alatt
De vigyázz, hogy egy nyár alatt ne pont te légy
Egy árnyalak
Ne vágd el minden nap a szárnyadat
És ne add meg a számodat, hogy ne légy számadat
Az arcod színpadi máz, a stílus szimpla imázs
Te is tudod, ez csak színvakítás
Az nem mindegy, hogy patrióta
Vagy szétestél a mindennapi party óta
Az nem mindegy, hogy adni jó, vagy kapni jó
Ha otthagyták a szívedet, majd visszatér, mint Caprio
Azon ne gondolkodj túl sokat, hogy miért történt meg
Ha tönkre akarsz menni, akkor sértődjél meg
De a széttört énedből lesz még szép történet
Ne félj, nem zuhansz, repülsz, ezek csak légörvények
Egy világ dőlt össze bennem
Kigyulladt a visszaút
Ez a béke legyőzi a háborút
A szívemet eléd letettem
Egy világ dőlt össze bennem
De felépült egy új
EZ A NAP, AMIT REMÉLTEM, HOGY ELJÖN
TÜZES TALPAKON ÁLLOK A FELHŐKÖN
EZ A HANG MOST A TIÉD, EZ BENTRŐL JÖN
HOGY MINDENT ELDÖNTSÖN
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana