Előadó: | FankaDeli |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kőházy Ferenc (FankaDeli) |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Intro:
(...ná-nááá... hisz' tervezni jó... mint álmomban... ez csak egy verzió a rapből... valami perverzió...)
Tök mindegy, hogy az én életem vagy a tiéd,
húgyszagú Budapest, vagy ganészagú vidék,
állok a szakadék szélén,
mögöttem ki még, egy ország, egy város?,
na mármost
okoskodj János,
mint Júdás vagy Ferenc:
maga a gonosz,
horogra akad az áldozat, mint egy fegyenc
a Hatvanban...
Hiába eladhatatlan a promó, elnyom mindent,
a kabátom farmer, a pulcsim Diesel,
a sörömet higítják vízzel,
a pálinka betiltva,
szopni képviselő!, ez itt itt az utcagyerekek himnusza,
persze a rombuszra még nem tegeltem matekórán,
max. a tanárnőre kivertem,
mint a faszom a hidegben
rövid az élet,
mire megérted, hogy mért lett ilyen a világ,
nem maradnak, csak az imák,
'Deli vicces volna,
egy negyed oldal rólad szólna,
másnap közben valami csinci helyet ásnak neked,
hunyd be a szemed,
álmodj!,
ugye milyen kár, hogy nem véd meg TJ Hooker,
és nem szop le Sandra Bullock,
a haverjaim már fullok,
lassan én is szeszbe fullok,
ezer a full ok,
hogy igyak még!,
FankaDeli aztán részegen kullog
haza,
Kecskemét a city,
angol szóval:
suck my felénk
szoppenáj, oppenáj,
span a szádba,
spangli, menő eci herbal wellness,
bazdmeg, kinek kell ez...?
Refrén:
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
mint ahogy Andi bekapja egyből,
az Évi meg húzza a száját,
max. kegyeletből ránt háromszázat,
ne vágd át, ne verd meg,
nem vágja még a dolgát,
egy szép napon majd polgári pert nyom rád,
mint Merlin tűzesőt,
érezd magad igazi cowboynak,
szívj a kokóból, és üss egy nőt,
hívd a mentőt,
atán rohanok tanúskodni-
veszélyes húzás,
cida a Ladába, aztán húzás,
Feri már kajálna valamit,
a Mekis Gádzsi szavait nem értem,
zavarban van a lelkem,
hogy a heverom meg én, így ketten
a hátul...
...szóval érted, bazdki', te kérted,
szerinted érdekel az orgazmusod,
csak a feszes húsod
izgat, utána vár a színapad,
a szervező általában gavallér,
pont azért van tele a zsebem pénzzel,
ha az utcán mellettem mész el,
láthatod,
hogy a wellness és a konditerem
ilyen fasza gyerekeket teremt,
vagy inkább szarik,
aztán kiröhöglek, mint Palik
az országot,
vagy ahogy egy Nb. I-es játékos homálytdob,
remélem a rímeimért komáltok,
nem azért, mert egy huszonnégyben mérem a reppet,
kilóra a sorban álltok,
yoo, yoo,
ez csak egy verzió a rapből,
(...csak egy verzió...)
ide még kellett volna írni valamit, nem...?
(...valamit, nem...?)
Refrén:
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Ez csak egy verzió a rapből,
hisz' tervezni jó,
mint álmomban
valami perverzió,
ennyi, yoo...
Sokan nem értik, sokan nem vágják-
sokan, még mindig, sokan megbánták,
de kit érdekel,
gyerünk a trére fel,
a térre kell
még egy nepper, aki kenterbe ver,
ha nem nála veszel,
a spanok meg Feri csak hesszel, nevetgél
számunkra nem sokat ér a látszat,
inkább egy sör, valami buta játék LAN-ban,
vagy egy lány meztelenül, mint a katlanban
égnél,
mennyi pénzt ér szerinted
a lelkem,
ha jó zsugát dobsz, eladom,
gyere pici-lelkem, bogárka-aranyom,
kis majonézes-hagymás falatom,
fel soha nem adom szarházi, bazdmeg,
nekem ne adj meg egy morzsát!,
nekem az egész kell!,
az egész magyar rapdicsőség,
az egész magyar verbális forradalom,
mikor a cd-íróban már forr a dalom
a lemezre égetve,
tudod, mikor a szemedbe nézek,
te meg félre,
épp' erre gondolok,
és este mikor horkolok
álmomban,
meghalok, mert ott mákom van...
Outro:
ja, ez csak egy verzió a rapből,
yoo, tervezni jó...
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana