Előadó: | Kowalsky meg a Vega |
---|---|
Album: | Varázsszavak |
Megjelenés: | 2016 |
Hossz: | 4:34 |
Szövegírók: |
Kowalsky Balázs Gyula |
Carlos Kowalsky Balázs Gyula Vidák Róbert Szórád "Jimmy" Csaba Vajda "Sóder" Péter |
|
Kiadó: | MFM Kiadó |
Stílus: | Rock |
Címkék: | Keressük! |
Számolni sem bírnád az élményt
Annyi vár naponta rád
Az élet kincse mint a tenger
Ne csak evezz, ÉLD IS ÁT!
Ajándék minden perc, amit kapsz
És az óra körbe jár
Az idő, amit elpocsékolsz pereg,
és nem jön többé vissza már.
Ha mindig az kell, ami nincs,
semmi soha
nem lesz kerek. Mindig szorít a cipő meg a ruha,
Mindig üldöz a hiány. A szívedben a kő
egyre nehezebb, ahogy naponta nő
Ismered: zavar majd a tél, a nyár, munka, tanulás,
a fizetés, a számlák, a dugóban utazás,
a szomszéd, a gyerek, a férfi meg a nő
Pedig amit a SORS AD, mind Lélekszerelő.
Lehet, hogy nem lesz minden nap
mese, De eddig sem volt az
Valahogy mégis túléltük,
és erőt ad az emlékük.
Lehet, hogy fáj majd néhány seb
De erőt ad, majd ha túléled
S ha panaszkodsz, nem lesz jobb,
Csak kifordul a világod.
Szerintem szép vagy
Szerinted meg nem.
Pedig ugyanazt látjuk
csak másféleképpen.
Szerintem az élet szép,
De ha szerinted nem
Bár ugyanazt látjuk, de
másféleképpen.
Számolni sem bírnád az élményt,
Annyi vár naponta rád,
Az élet kincse, mint az égen
A csillag annyi VÁR
Gyógyítana minden perc, amit kapsz
De ha nem hagyod, lejár
Az idő, amit elpocsékolsz pereg,
és nem jön többé vissza már.
Ha mindig az kell, ami nincs
semmi soha
Nem adhat ÖRÖMÖT, amid van. Nem csoda,
hogy zavar az anyád, az apád meg a világ
És ha más teszi a tévedés, meg a hibák
És az IGAZSÁG, meg ha hazudnak.
Zavar a hétfő reggel fél hat.
Zavar a feleség, a férj, meg a szerető
Pedig, ami szembe jön mind: Lélekszerelő
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana