Előadó: | Nagy Anikó |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Miklós Tibor |
Stephen Sondheim |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Légy naggyá,
így egyszerűen: naggyá!
Élj azzal, amit kaptál,
és ne töprengj az árán.
csináld amit kell!
A művészet könnyű -
ez szép, de nem igaz!
Művészkedni könnyű,
míg a tojáshéj rajtad!
A látomás magánügy,
ha tovább nem adod!
A dal, mit nem hall senki:
halottnak a csók!
Csak az hat, ami él!
Apránként összerakni mindent,
részenként kidolgozni, szépen, pontosan,
minden egyes perccel hozzátéve,
amit egy-egy részlet megkíván:
nem elég a látomás, az ötlet,
hogy valósul meg, attól függ minden:
tanulod a szakmát...!
Grammonként...
méricskélsz, kicentizve mindent,
cseppenként, adagolva, mindent kipróbálsz,
ha lapokat raksz és közben reszketsz,
hátha mit építsz, kártyavár,
odafigyelsz, minden józan szóra,
megvitatod újból pontról-pontra,
hiába sok gőzös-lázas álom,
hogy az egész biztos lábon álljon,
ez munka - semmi más,
hát tanulod a szakmát...!
Apránként...
láncszemként, összefűzve mindent,
még és még!
Itt és ott
feldolgozni érvet, véleményt.
Ahogyan a jogtudós a törvényt,
ahogy a zenész a hangszerét ismeri,
hisz alkotni csak így tud:
ne reméld, hogy ennél könnyebb sors jut!
Mért lenne könnyű,
az, hogy minden kis részlettel
tisztában légy,
és közben mindenkor tudd:
mindez, hogy lesz egésszé?
Hiszen amit próbálsz, mind oly zűrös,
mint akit a balsors régen üldöz,
gyötör a sok lelki baj, a végzet,
fenyeget a bukás, érzed; véged!
Csak fel ne add!
Így rakj fel foltokat a képből:
kell egy cél - az se baj, ha néha
mellélősz...!
Másoknak a magánélet fontos
neked csakis az, hogyösszehozd,
azt amit műnek hívnak egykor,
de te most mégse erre gondolj,
hiszen amit csak most csinálsz, csak próba,
hogy végűl, rátalálj a Hangra!
Mért volna könnyű,
az, hogy minden nap úgy indulj,
benned van mindaz, miről azt mondják majd:
ez a műfaj csodája!
S ha nekik nem kell, csak a régi,
csakis a megszokott a jó,
vedd át a régiektől mindazt,
ami csak értékes és vonzó!
Legyél a híd két messzi part közt,
legyél a rég várt folytatás.
Lesz munkád, még
hogy mindezt valóra váltsd!
Légy új lány - a régi nagyok útján,
légy öröktűzű vulkán,
s ne csak tűnő hullám
a divat tengerén!
Apránként összerakni mindent,
részenként, kidolgozni, átfésülni még:
rámehetnek hónapok és évek,
azután még szerencse is kell,
ahhoz, hogy ismert légy, hogy feltörj,
és ha a siker végre eljön ...mert eljön!
Vele jön az újabb - újabb munka
nekikészülsz minden dalnak újra,
keresed, hogy - hogy lehetne másképp,
megmutatni minden rejtett színét,
akarod, hogy minél többen értsék,
mindezt nem a hírnévért, a pénzért,
hiszen a küldetés a fontos,
amért érdemes, hogy dolgozz,
hogy művésszé legyél:
tanulod a szakmát...!
Apránként, részenként,
mondatról - mondatra,
taktusról - taktusra!
A mozgás, fintor,dallam, játék,
kudarc, pofon, mosoly, remény,
intés, tudás, érzés,
egynap össze áll:
ez a művészet már...!
A szakma és azon zenei kritikusok, akiknek már volt szerencséjük meghallgatni az új albumot, egyöntetűen pozitívan fogadták és felemelő cikkekben ünneplik a „Memory Of Our Future” című, új kiadványt, méltatva annak zenei gazdagságát és művészi mélységeit a prog-rock hazájában, Angliában, és a fusion jazz kiemelkedő területein is: az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a lemez új szintet képvisel a műfajban, és az egyértelműen kihagyhatatlan. Rajongók milliói várják izgatottan, hogy végre hallhassák az albumot, amely május 10-én jelent meg világszerte.
„Az album lineupja nagyjából mindent elmond, amit a zenei kifinomultságról és a szakmai tiszteletről tudni kell, amit Mandoki zeneszerzőként, zenekarvezetőként és munkatársként diktál”
– áll a The Prog Report legfrissebb kritikájában.
„Nagyon várjuk „A Memory Of Our Future” megjelenését, a „Blood In The Water” című dal izgalmas meghívást jelent ahhoz, ami egy igazi és mély zenei utazás ígéretévé válik” -nyilatkozta Phil Aston zenei kritikus.
„A fantasztikus dalok mélyen tükrözik Leslie Mandoki látomását arról, hogy hidakat építsen a progresszív jazz-rock éles szövegeivel, illetve kemény megjegyzéseket tegyen a korunk társadalmi kihívásaira…”
- mondta Paul B. Birch angol zenekritikus.
Több mint három évtizeddel megalakulása után a Leslie Mandoki által vezetett Mandoki Soulmates zenekar nemcsak zenei áttörést hozott az új "A Memory Of Our Future" című albumával, hanem precizitást is, mely a szenvedély csúcsát képviseli, egy igazi hangtechnikai mesterművet. A teljes korongot analóg eszközökkel rögzítették és állították elő a kezdetektől fogva az utolsó pillanatig, hűen megőrizve a művészi folyamat autentikus élményét az első hangtól a kész bakelitig. „Ez az analóg hangzás esztétika még egy telefon kis hangszóróján is átjön ebben a digitális világban ahol a legtöbben streamingben fogják hallgatni…Egy kézzel, töltőtollal írt levél a közönségünknek” – nyilatkozta Leslie.
Újdonság, hogy egy 80 perces, egy központi gondolatra épülő album elkészítése ritka vállalkozás napjaink zenei világában beleértve azt, hogy az anyag tisztán, analóg jelfeldolgozással véglegesedett a mikrofontól a keverésen és maszteringen át a vinyl lakkvágásáig.
Egy kontinensen átívelő projekt volt ez, hiszen a Starnbergi-tónál lévő Mandoki-stúdióban már lekevert analóg mesterszalagot a híres Greg Calbi (John Lennon, Bob Dylan, Paul Simon, Bruce Springsteen) finomította tovább Leslie-vel a New York-i Sterling Sound masztering stúdióban, míg a bakelit masztert az Emil Berliner Studios-ban keverték. Mindkettő garancia arra, hogy az LP kiválóan megfeleljen minden speciális audiofil igénynek.
A napjaink zenéjében ritka rögzítési és produkciós folyamat alkalmazásával sikerült az együttesnek egy melegséget és vibráló hangzást megörökítenie, ami gyakran hiányzik a digitális felvételekről.
Az „A Memory Of Our Future” összességében olyan változatos zenei művet teremt, mely a progresszív zenétől a jazz rockig terjed és ötvözi a kompozíciós érettséget, a játékos könnyedséget, valamint a művészi szólókat izzó feszültségével és mélyreható társadalmi, politikai szövegeivel.
A Mandoki Soulmates a rock és fúziós nagymesterek generációkat átölelő szuperbandája - melynek tagjai az alapító, Leslie Mandoki mellett: Ian Anderson (Jethro Tull), Mike Stern, Al Di Meola, Randy Brecker, Till Brönner, Bill Evans, John Helliwell (Supertramp), Cory Henry, Richard Bona, Steve Bailey, Simon Phillips (Toto), , Tony Carey (Rainbow), Nick van Eede (Cutting Crew), Jesse Siebenberg és Mark Hart (mindketten a Supertrampből) - egy olyan összefogás, mely az emberiség egységéért emel szót a megosztottság útvesztői közepette.
Az „A Memory Of Our Future” albummal a Mandoki Soulmates egyedülálló módon ötvözi a zene legmagasabb minőségét a maga társadalmilag és politikailag releváns üzeneteivel. Ez a lemez nem csupán a progresszív zene és a jazz rock rajongóinak szól, hanem minden olyan embernek, aki igazi és hiteles zenét keres.
A Fekete Hattyú borítója már önmagában ikonikus szimbólummá vált. Leslie szerint "itt vagyunk a válságok zuhatagában háborúkkal, járványokkal és geopolitikai hatalmi játékokkal, ahol a Fekete Hattyú közöttünk landolt."
Magyarországon a lemez előrendelhető az MG Records oldalán: https://lnk.to/MandokiSoulmates_AMOOF
Háttér az eddigi felvezetőkről
1) A "Blood In The Water" és az "Enigma Of Reason" dalok azon időkre emlékeztetnek, amikor a normális élet elveszett, és félelmeink realitást nyertek.
2) A "Devil's Encyclopedia" nemcsak egy kiáltvány a totalitarizmus és az agresszió ellen, hanem figyelmeztet a közösségi média propaganda hatásaira is.
3) „The Big Quit” refrén soraiból: „Nehéz idők kemény embereket nevelnek, Kemény, bátor emberek könnyebb, szebb időket teremtenek, a könnyed idők könnyelmű generációt nevel fel, és a hanyag, könnyelmű generáció nehéz időket teremt megint. Ebből az ördögi körből nem találjuk a kiutat”.
4) „We Stay Loud" című dal felhívás arra, hogy bátrak legyünk, és ragaszkodjunk a szenvedélyünkhöz, amellyel a konformitás helyett a zajos ellenállást választjuk.
Fotók: Mandoki Soulmates