Előadó: | Lovegun |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Hudacsek Bertalan Laczkó Noémi Kárpáti Zoltán Zalán |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Kicsit jobb most, hogy tisztábban szól a dal és a nyugalom bennem minden fájdalmat eltakar úgy mentem el hogy nem jövök vissza már, de megbántam régen és tudnom kell hogy valaki vár. A kezed lassan mozdul lágyan simítja arcomat én szeretném ha így maradna,
soha ne hagy el mama én a gyermeked vagyok csak komolyabb lettem egy kicsit most hogy tudom én is a titkot amíg élek vigyázol rám, amíg élek te vigyázol rám úgyis ha nem vagy már, a csomagom útra kész a szívem már senkié és ha bánat semmivé lesz indulok haza felé, tudom tárt karokkal vársz az erőm már elfogyott fejem válladra hajtom te nem szólsz én is hallgatok a kezed lassan mozdul lágyan simítja arcomat én szeretném ha így maradna
Soha ne hagyd el mama én a gyermeked vagyok, csak komolyabb lettem egy kicsit
....
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik