dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Siska Finuccsi: Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa

Siska Finuccsi - Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa

off off off off off
Album: nincs kép
Előadó: Siska Finuccsi
Album: Keressük!
Szövegírók: Siska
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Keressük!
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' dalszöveg ?
A szöveg egy rap dal szövegét tartalmazza, amelyben több rap előadó is szerepet kap. A dalszövegben a rapperek hangoztatják a saját személyes életfilozófiájukat, amiben a hiphop kultúra és az önkifejezés dominál. A szövegben szereplő elutasítás, a kritika és a kiállás saját értékeik mellett jellemző a műfajra. A dalban a rapperek gyakran használnak nyers és direkt szóhasználatot, hogy üzenetüket hatékonyan közvetítsék. A dal központi témája, hogy ők nem a mainstreamhez tartoznak, és nem az, amire a többség vágyna.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Translate the following text into English: The text contains the lyrics of a rap song involving multiple rap artists. In the lyrics, the rappers vocalize their own personal life philosophy, in which hip-hop culture and self-expression dominate. The rejection, criticism, and standing up for their own values that are present in the text are characteristic of the genre. In the song, the rappers often use raw and direct language to effectively communicate their message. The central theme of the song is that they do not belong to the mainstream and are not what the majority desires.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Traduisez le texte suivant en français : Le texte contient les paroles d'une chanson de rap, dans laquelle plusieurs rappeurs jouent un rôle. Dans les paroles, les rappeurs expriment leur propre philosophie de vie, dans laquelle la culture hip-hop et l'expression de soi dominent. Le rejet, la critique et la défense de leurs propres valeurs présents dans le texte sont caractéristiques du genre. Dans la chanson, les rappeurs utilisent souvent un langage cru et direct pour communiquer efficacement leur message. Le thème central de la chanson est qu'ils ne font pas partie du courant dominant et ne sont pas ce que la majorité désire.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
El texto contiene la letra de una canción de rap, en la que participan varios raperos. En la letra, los raperos expresan su propia filosofía de vida, en la que predominan la cultura hip hop y la autoexpresión. El rechazo, la crítica y la defensa de sus propios valores que se encuentran en el texto son característicos del género. En la canción, los raperos a menudo usan un lenguaje crudo y directo para transmitir su mensaje de manera efectiva. El tema central de la canción es que no pertenecen a la corriente principal y no son lo que la mayoría anhela.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Der Text enthält den Liedtext eines Rap-Songs, in dem mehrere Rapper eine Rolle spielen. Im Liedtext betonen die Rapper ihre eigene persönliche Lebensphilosophie, in der die Hip-Hop-Kultur und Selbstausdruck dominieren. Die Ablehnung, Kritik und das Einstehen für ihre eigenen Werte, die im Text vorkommen, sind typisch für das Genre. In dem Song verwenden die Rapper oft rohe und direkte Sprache, um ihre Botschaft effektiv zu vermitteln. Das zentrale Thema des Songs ist, dass sie nicht zum Mainstream gehören und nicht das sind, wonach die Mehrheit strebt.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Metin, bir rap şarkısının sözlerini içerir, burada birkaç rap sanatçısı rol alır. Şarkı sözlerinde, rapçiler kendi kişisel yaşam felsefelerini vurgularlar, burada hip hop kültürü ve öz ifade hakimdir. Metindeki reddetme, eleştiri ve kendi değerleri için duruş, türün karakteristik özellikleridir. Şarkıda, rapçiler mesajlarını etkili bir şekilde iletmek için sık sık çıplak ve doğrudan bir dil kullanırlar. Şarkının ana teması, onların ana akıma ait olmamaları ve çoğunluğun özlem duyduğu şey olmamalarıdır.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
该歌词包含了一首说唱歌曲,多位说唱歌手在其中扮演了角色。在歌词中,这些说唱歌手都在阐述他们自己的个人生活哲学,其中主导的是嘻哈文化和自我表达。歌词中的拒绝、批评和坚守自己的价值观是这个流派的特点。在歌曲中,说唱歌手经常使用直接而原始的词语,以便有效地传达他们的信息。歌曲的主题是他们并不属于主流,也并非大多数人所向往的。
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Переведите следующий текст на русский язык: Текст содержит слова рэп-песни, в которой участвуют несколько рэп-исполнителей. В тексте песни рэперы выражают свою личную жизненную философию, в которой доминируют хип-хоп культура и самовыражение. Отвержение, критика и защита собственных ценностей в тексте характерны для этого жанра. В песне рэперы часто используют грубый и прямой язык, чтобы эффективно передать свое сообщение. Центральной темой песни является то, что они не принадлежат к мейнстриму и не являются тем, чего хочет большинство.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
تتضمن النص كلمات أغنية راب، حيث يشارك فيها عدة مغنين راب. في الأغنية، يعبر الرابرز عن فلسفتهم الحياتية الشخصية، حيث تسود ثقافة الهيب هوب والتعبير عن الذات. الرفض الموجود في النص، والنقد، والدفاع عن قيمهم الخاصة هي سمات مميزة لهذا النوع. في الأغنية، يستخدم الرابرز غالباً لغة صريحة ومباشرة لنقل رسالتهم بفعالية. الموضوع الرئيسي للأغنية هو أنهم لا ينتمون إلى التيار الرئيسي، وليسوا ما يتوق إليه الأغلبية.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
O texto contém a letra de uma música rap, na qual vários rappers desempenham papéis. Na letra, os rappers expressam suas próprias filosofias de vida, nas quais a cultura hip-hop e a autoexpressão são dominantes. A rejeição presente no texto, a crítica e a defesa de seus próprios valores são características do gênero. Na música, os rappers costumam usar uma linguagem crua e direta para transmitir efetivamente sua mensagem. O tema central da música é que eles não pertencem ao mainstream e não são o que a maioria deseja.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
以下のテキストを日本語に翻訳してください:このテキストは、複数のラッパーが参加するラップソングの歌詞を含んでいます。歌詞では、ラッパーたちは自身の個人的な人生哲学を主張し、ヒップホップ文化と自己表現が主導的です。歌詞には、ジャンルの特徴である拒否、批判、自身の価値観を支持する態度が現れています。ラッパーたちは、自分たちのメッセージを効果的に伝えるために、生々しく直接的な言葉遣いをよく使います。この曲の中心的なテーマは、彼らがメインストリームに属しておらず、大多数が求めるものではないということです。
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Traduci il seguente testo in italiano: Il testo contiene il testo di una canzone rap, in cui partecipano vari artisti rap. Nel testo, i rapper mettono in evidenza la loro personale filosofia di vita, in cui dominano la cultura hip hop e l'autoespressione. Il rifiuto, la critica e la difesa dei propri valori presenti nel testo sono tipici del genere. Nella canzone, i rapper usano spesso un linguaggio crudo e diretto per trasmettere efficacemente il loro messaggio. Il tema centrale della canzone è che loro non appartengono al mainstream e non sono quello che la maggioranza desidera.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Przetłumacz poniższy tekst na język polski: Tekst zawiera słowa do rapowej piosenki, w której występuje kilku raperów. W tekście piosenki raperzy wyrażają swoją własną osobistą filozofię życia, w której dominuje kultura hip-hopu i samowyrażanie. Odrzucenie, krytyka i obrona własnych wartości, które występują w tekście, są charakterystyczne dla tego gatunku. W piosence raperzy często używają surowego i bezpośredniego języka, aby skutecznie przekazać swoją wiadomość. Centralnym tematem piosenki jest to, że nie należą do głównego nurtu i nie są tym, czego pragnie większość.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Přeložte následující text do češtiny: Text obsahuje text rapové písně, ve které hrají roli více rapových interpretů. V textu písně rappeři vyjadřují svou vlastní osobní životní filosofii, ve které dominuje hip hop kultura a sebevyjádření. Odmítnutí, kritika a obrana vlastních hodnot, které jsou charakteristické pro tento žánr, jsou v textu přítomné. Rapperi v písni často používají syrové a přímé jazykové výrazy, aby své poselství efektivně předali. Hlavním tématem písně je, že nepatří k mainstreamu a nejsou tím, co většina touží.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Traduceți următorul text în Română: Textul conține versurile unui cântec rap, în care apar mai mulți interpreți rap. În versurile cântecului, rapperii își exprimă propria filosofie de viață, în care cultura hip-hop și autoexprimarea domină. Respingerea prezentă în text, critica și susținerea propriilor valori sunt caracteristice genului. În cântec, rapperii folosesc adesea un limbaj brut și direct pentru a-și transmite eficient mesajul. Tema centrală a cântecului este că ei nu aparțin curentului principal și nu sunt ceea ce majoritatea dorește.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Prevedi sljedeći tekst na hrvatski: Tekst sadrži stihove rap pjesme u kojoj sudjeluje više rap izvođača. U stihovima pjesme, reperi naglašavaju svoju osobnu životnu filozofiju, u kojoj dominiraju hip-hop kultura i samoizražavanje. Odbijanje, kritika i zauzimanje za vlastite vrijednosti koje se javljaju u tekstu su karakteristični za ovaj žanr. U pjesmi, reperi često koriste sirov i izravan jezik kako bi učinkovito prenijeli svoju poruku. Središnja tema pjesme je da oni ne pripadaju mainstreamu i nisu ono što većina želi.
What is the song 'Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa' about?
Prevodite sledeći tekst na srpski jezik: Tekst sadrži stihove rap pesme, u kojoj učestvuje nekoliko rap izvođača. U pesmi, reperi izražavaju svoju ličnu filozofiju života, u kojoj dominira hip-hop kultura i samoizražavanje. Odbijanje, kritika i odbrana sopstvenih vrednosti, koji se pojavljuju u tekstu, karakteristični su za ovaj muzički žanr. U pesmi, reperi često koriste sirovi i direktni jezik da bi efikasno preneli svoju poruku. Centralna tema pesme je da oni ne pripadaju mainstreamu, i nisu ono što većina želi.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 48652 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Nem ismersz feat. Phat Steve Dipa

Terep a lakóterep a Siska a Dipa a Steve a Phat

[Phat]
Béci a házban mögöttem az egész környékem
pénzem se valutában sem kötvényben
csak élem a saját törvényem
a mikrofon az önkényem
én istenítem őt ő istenné tesz engem nem ismersz yo
pörög a CD ébred a vihar lehúz az örvényem
szellemek a lőtérre
rímmel tárazom a töltényem és TŰZ
torkolat fojtogat nem hagyom, hogy megtörténjen
többé áll a bál másra figyel többé soha nem válok köddé
spanom a korboncnok kajak nem játszik felkoncol
nem hagy életbe a Wacuum szippant a Fészekbe
Dipa ha kiszemel a teleszemle nem közöl le, többé nem kezelsz le senkivel érd be a semmivel vagy mehetsz a faszba Finuccsi a szádba varja a sav a pofád lemarja ha Siska a májkot tartja és én a győri kapcsolat vágod? Engem nem láttál, rólam nem hallottál de ezt elmondtam már százszor ezerszer itt a gang srác a hangerőt tekerd fel BP TB Győr elég a ketrecből robban az utcarap borulj most térdre ha magad felismered a sorok között MO fia és lánya a jövőd várja, hogy meg ne bánja a múltat a jelent, hogy igaz világunk legyen ezen az elátkozott szent helyen.
Hiphop(hiphop), MO(MO), mi a fasz? /2x/

Refr:
Nem ismersz, csak látsz, mi van veled srác?
A mi fajtánk nem az amire te vágysz! /3x/
Nem ismersz csak látsz, csak látsz, csak látsz,csak látsz,csak látsz,csak látsz...

Steve
Csiribá-csiribú, abrakadabra
itt az El Presidente, pattanj a farkamra
éljen a hiphop, a technót vedd halkabbra
keress rám a neten, aztán nyomj rá az ajkadra,
mert amit mutatok, ti annak fogtok ismerni
korboncnok Pisti, egy nagypofájú kispesti
dicsak ezt érd be azzal, hogy hallasz
a pokolba kívánsz, vagy az istenednek vallasz
hogy megismerd a rappem a fél életed rámegy
Ámen
de sosem kopik fel az állam
mert ha fellépni megyek el, 50000 az áram
nem kell körém banda meg semmiféle ganja
hogy az agyamat az őrületbe hajtsa
szürke egerek között vagyok a színes manga
fortyogó láva minden csórónak magma
elátkoztak a papok rajtam a pentagramma
égeti a bőröm, a szemem alatt monokli
elégetett kelták pora alatt vonaglik
a kór, a század mikor lázad
a betonházak mítoszának adok szárnyat
legyen veled őszinte a százéves bánat
rájöttem az ember egy gusztustalan állat
bármit bevállal, azt hiszi mindent ismer
és tegnap óta úgy tudja, a Földön ő az Isten
nem vágod ki vagyok, neked csak egy vándor
a teljesség felé haladok, mint Weöres Sándor
az én utam végtelen, mert velem van a Buddha
a te kutadban nincs más, csak nyakig érő mutra
az indulatodat tűrd az ingujjadba
az öntudatodat elkenem, mint a nutellát
csumi, The Steve voltam, rappeltem, Guten Tag!

Siska
Jöttök a vérszagra, mint éhes pitbull délben,
de ketrecen kívül vagytok, míg én megfürdök a vérben,
rím az érdem, nyakamban érem,
siska a szeren a shownak folytatodnia kell
tovább, a rap örök szerelem nekem
válogatott szókincs, a bazdmeg és a pina,
de minek szépítsem a dolgokat, ha beütött a pia?
meg a miafffontos itt a nézd ez részletkérdés
majd elválik a megmérettetésen nem csak félreértés,
add a májkot a számhoz, szól a májk meg én, mi ketten,
Tibbah alámbasz egy beatet, az egész szakma megretten,
verd a szettem, Bloose Broavaz, hallod a rappem,
unom a sok ghostface-t a fórumon, én vállalom a tettem,
szebben nem mondhatom bazdmeg, szopja ki az ország,
ti a kórság, mi a vakcina, full extrás orvosság
itt a ziccer, leszarom hogy valójában ki tisztel,
ne akarj izom-politikát, ha én vagyok a miniszter,
az összes prosztó mögöttem, miva'? mit tudsz te rólam?
az hogy láttál, még nem ismersz, egy újabb siska szólam,
köszi, jólvan a családom, a testvérem,a spanjaim
csak ne hagyjatok el, ahogy én sem titeket fanjaim,
nem vágod, csak szeretnéd, hogy valójában ki vagyok,
csak azt látod, hogy mit mutatok, hogy oltok meg poénkodok,
a rappem szól ezer szeletben,lángol a nyelvem,
engem ne kössetek pórázra, én szabadnak születtem,
odabaszok párat,siska senkit meg nem várat,
ne aludj el, ha beoltottál, mert rád gyújtom a házat,
aki támad, bebukja, ne kérdezzétek folyton,
csak hesszeljétek a klipem, látni, ahogy vízbe folytom,
nem kell, hogy beállj a sorba, ez nem egy szar hadsereg
gáz, hogy meghallják a neved, és mindenki rólam cseveg
hangod remek, te gyáva nyúl, belépjek válaszul?
lemosok minden csicskát, aki aljas módon hátbaszúr,
csak lépj be a ringbe...mer nem minden az, aminek látod..
vágod?

refr.

Dipa
Nem vagyok showman, se sztár, se gengszter,
nekem nem kell fegyver, én vagyok a fegyver,
századszorra százat szórok rímből, mint az AK
hogy mevívjam a harcom, egy életem van rá
egy halálom a rappemmel felzabálom az országom
minden réteget kikezdek,járda,beton az oltárom
nincs mér vezekelnem, minden bűnöm eredendő
ha már példának kell lennem, legyek elrettentő
mindig elvakit a pia, nincs egy jozan gondolatom
mindig elvakit a pina, nincs egy jozan gondolatom
a jobbik énem szerelmes, a rosszabbik csak baszna
a jó mindig elbukik, mert a rosszabb azt akarja
már nem ismerek magamra, megtéveszt az imidzsem
már azt se tudom, kit ismerek, megnézem az IWIWen
tudd a határokat, nem keresek barátokat
nem lesz mindenki a spanom, ki a partimba látogat
szerény gyerek vagyok, néha mocskos nagy pofával
kössz, keveset iszom, de tölts csak nagy pohárral
figyelek a részletekre, mert én látok, mint Deego
agyam lemásolja írásként, mint az indigo
tehetség és kitartás, a panel falain túl,
átráz a hideg, mikor átérzed szavaim súlyát
Siska, Steve, Phat, Dipa, neked csak nevek
te nem ismersz minket, mi vagyunk a TELEP!!



előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás