dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Alvin és a mókusok: Nem megy tovább

Alvin és a mókusok - Nem megy tovább

off off off off off
A végén majd meghajlunk
Előadó: Alvin és a mókusok
Album: A végén majd meghajlunk
Megjelenés: 2008
Hossz: 0:00
Szövegírók: Pásztor István
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Alvin Records
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Nem megy tovább' dalszöveg ?
A szöveg egy fájdalmas érzelmekkel teli belső harcot ír le, amelyben az elbeszélő személyes kapcsolatait és érzelmi állapotát vizsgálja. Az elbeszélő kétarcú szereplőket és fájdalmas pillanatokat éli át, amelyeket a hátba lőni, megrohadni és a fogadok kifejezésekkel ír le. Sérüléseket szenvedett egy barátjától, amit a nem megy tovább és a szíven talált sorok szemléltetnek. A jó tett és a túl jó lett az átlagom sorokban a remény és a csalódás érzése jelenik meg. A szövegben az elbeszélő a csalódottságát és a magányát fejezi ki, és arra utal, hogy önmagához kell lennie hűnek.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Translate the following text into English: The text describes an inner struggle filled with painful emotions, in which the narrator examines his personal relationships and emotional state. The narrator experiences two-faced characters and painful moments, which he describes with expressions such as being shot in the back, rotting, and swearing. He was injured by a friend, illustrated by the lines it doesn't go on and struck in the heart. The lines good deed and too good became my average convey feelings of hope and disappointment. In the text, the narrator expresses his disappointment and loneliness, and hints at the need to remain true to oneself.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Le texte décrit un combat intérieur rempli d'émotions douloureuses, dans lequel le narrateur examine ses relations personnelles et son état émotionnel. Le narrateur vit des personnages doubles faces et des moments douloureux, qu'il décrit avec les expressions "être poignardé dans le dos"| "pourrir" et "jurer". Il a été blessé par un ami, ce qui est illustré par les lignes "je ne peux plus continuer" et "touché en plein cœur". Les lignes "le bienfait" et "trop bien est mon moyen" évoquent des sentiments d'espoir et de déception. Dans le texte, le narrateur exprime sa déception et sa solitude, suggérant qu'il doit rester fidèle à lui-même.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
El texto describe una lucha interna llena de emociones dolorosas, en la que el narrador examina sus relaciones personales y su estado emocional. El narrador vive personajes de dos caras y momentos dolorosos, los cuales describe con las expresiones disparar por la espalda, podrirse y prometer. Ha sufrido heridas de un amigo, que se ilustran con las líneas no puedo seguir así y me golpeó en el corazón. En las líneas de buena acción y demasiado bueno se convirtió en mi promedio, se presentan los sentimientos de esperanza y desilusión. En el texto, el narrador expresa su desilusión y soledad, e insinúa que debe ser fiel a sí mismo.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Der Text beschreibt einen inneren Kampf voller schmerzhafter Gefühle, in dem der Erzähler seine persönlichen Beziehungen und seinen emotionalen Zustand untersucht. Der Erzähler erlebt zwielichtige Charaktere und schmerzhafte Momente, die er mit den Ausdrücken "in den Rücken geschossen"| "verrotten" und "versprechen" beschreibt. Er wurde von einem Freund verletzt, was durch die Zeilen "es geht nicht weiter" und "er hat ins Herz getroffen" illustriert wird. In den Zeilen "die gute Tat" und "zu gut wurde mein Durchschnitt" zeigt sich das Gefühl von Hoffnung und Enttäuschung. Im Text drückt der Erzähler seine Enttäuschung und seine Einsamkeit aus und deutet darauf hin, dass er sich selbst treu bleiben muss.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Metin, acı dolu duygularla dolu iç bir savaşı anlatır, burada anlatıcı kişisel ilişkilerini ve duygusal durumunu inceler. Anlatıcı, ikiyüzlü karakterler ve acı dolu anlar yaşar, bunları arkadan vuruldu, çürüdü ve yeminler ifadeleriyle anlatır. Bir arkadaşından yaralandı, bu durumu daha fazla devam edemem ve kalbime dokundu cümleleriyle gösterir. İyi bir iş ve ortalama olduğumdan çok iyi olan satırlarda umut ve hayal kırıklığı duygusu yer alır. Metinde anlatıcı hayal kırıklığını ve yalnızlığını ifade eder ve kendine sadık olması gerektiğini belirtir.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
这段文字描述了一场充满痛苦情感的内心斗争,其中叙述者分析了他的个人关系和情感状态。叙述者经历了两面派角色和痛苦时刻,用背后射击、腐烂和承诺等词语来形容。他受到了一位朋友的伤害,这在"无法继续下去"和"击中心脏"的句子中得到了描绘。在"好行为"和"太好了,这就是我的平均水平"的句子中,体现出了希望和失望的感觉。在文中,叙述者表达了他的失望和孤独,暗示他必须对自己忠实。
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Перевод текста на русском языке: Текст описывает внутреннюю борьбу, наполненную болезненными эмоциями, в которой повествователь исследует свои личные отношения и эмоциональное состояние. Повествователь переживает двуличных персонажей и болезненные моменты, которые он описывает выражениями "попасть в спину"| "прогнивать" и "давать обещания". Он получает травмы от своего друга, что иллюстрируют строки "не могу продолжать" и "попал в сердце". В строках "хорошее дело" и "слишком хорошо стало моим средним" присутствует чувство надежды и разочарования. В тексте повествователь выражает свое разочарование и одиночество, намекая на то, что ему нужно оставаться верным себе.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
يصف النص صراعًا داخليًا مليئًا بالمشاعر الأليمة، حيث يفحص الراوي علاقاته الشخصية وحالته العاطفية. يمر الراوي بشخصيات ذات وجهين ولحظات مؤلمة، يصفها بتعبيرات مثل إطلاق النار من الخلف، التعفن، والوعد. تعرض لإصابات من صديق له، مما يتم توضيحه في الأسطر "لا يمكن المتابعة" و"أصاب القلب". الشعور بالأمل والخيبة يظهر في الأسطر "الفعل الصالح" و"أصبحت اللطف أكثر من المتوسط". يعبر الراوي في النص عن خيبة أمله ووحدته، ويشير إلى أنه يجب أن يبقى وفيا لنفسه.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Traduza o seguinte texto para o português: O texto descreve uma luta interna cheia de emoções dolorosas, na qual o narrador examina suas relações pessoais e estado emocional. O narrador experimenta personagens duplo-faces e momentos dolorosos, descritos pelas expressões ser apunhalado pelas costas, apodrecer e prometer. Ele sofreu feridas de um amigo, ilustrado pelas linhas não vou mais e acertou em cheio no coração. As linhas de boa ação e muito boa se tornaram minha média expressam sentimentos de esperança e decepção. No texto, o narrador expressa seu desapontamento e solidão, e sugere que ele deve ser fiel a si mesmo.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
このテキストは、痛みを伴う感情に満ちた内的な闘争を描いています。語り手は自身の個人的な関係と感情の状態を探求しています。語り手は、裏切られる、腐る、約束するという表現で、二面性のあるキャラクターと痛ましい瞬間を経験します。友人からの傷は、「これ以上は無理」や「心に突き刺さる」のフレーズで描かれています。 「善行」や「平均以上に良すぎる」のフレーズには、希望と失望の感情が現れています。テキストでは、語り手は失望感と孤独感を表現し、自分自身に忠実である必要があることを示唆しています。
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Il testo descrive una lotta interiore piena di emozioni dolorose, in cui il narratore esamina le sue relazioni personali e il suo stato emotivo. Il narratore vive personaggi bifronti e momenti dolorosi, descritti con le espressioni "essere pugnalato alle spalle"| "decomposizione" e "promesse". Ha subito ferite da un amico, illustrato dalle righe "non posso più andare avanti" e "mi hai colpito al cuore". Le righe "un bene fatto" e "troppo buono è diventato la mia media" evocano sentimenti di speranza e delusione. Nel testo, il narratore esprime la sua delusione e la sua solitudine, e suggerisce che deve rimanere fedele a se stesso.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Tekst opisuje bolesną walkę wewnętrzną pełną emocji, w której narrator bada swoje osobiste relacje i stan emocjonalny. Narrator przeżywa postacie dwulicowe i bolesne momenty, które opisuje za pomocą wyrażeń "strzelony w plecy"| "gnijący" i "przysięga". Doznał obrażeń od przyjaciela, co jest zobrazowane w linijkach "nie idzie dalej" i "trafiony w serce". W linijkach "dobre uczynki" i "zbyt dobrze stało się moją normą" pojawia się uczucie nadziei i rozczarowania. W tekście narrator wyraża swoje rozczarowanie i samotność, sugerując, że musi być wierny sobie.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Přeložte následující text do češtiny: Text popisuje bolestivý vnitřní boj plný emocí, ve kterém vypravěč zkoumá své osobní vztahy a emoční stav. Vypravěč prožívá dvojznačné postavy a bolestné okamžiky, které popisuje výrazy jako zastřelení do zad, hnijící a sázky. Utrpěl zranění od přítele, což ilustrují řádky už to nejde dál a zasáhl mě do srdce. V řádcích dobrý skutek a příliš dobrý se stala moje průměrnost se objevuje pocit naděje a zklamání. V textu vypravěč vyjadřuje své zklamání a osamělost a naznačuje, že musí být sám sebou věrný.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Traduceți următorul text în limba română: Textul descrie o luptă interioară plină de emoții dureroase, în care naratorul își examinează relațiile personale și starea emoțională. Naratorul trece prin personaje cu două fețe și momente dureroase, pe care le descrie prin expresiile a fi împușcat în spate, a se descompune și a promite. A suferit răni de la un prieten, ceea ce este ilustrat prin versurile nu mai merge și a lovit în inimă. În versurile fapta bună și prea bună a devenit media mea, apar sentimentele de speranță și dezamăgire. În text, naratorul își exprimă dezamăgirea și singurătatea și sugerează că trebuie să fie fidel față de sine însuși.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Tekst opisuje unutarnju borbu ispunjenu bolnim emocijama, u kojoj pripovjedač analizira svoje osobne odnose i emocionalno stanje. Pripovjedač proživljava dvosmislene likove i bolne trenutke, koje opisuje izrazima poput pucanja u leđa, truljenja i obećanja. Pretrpio je ozljede od prijatelja, što se ilustrira rečenicama ne ide dalje i pogođen je u srce. U rečenicama dobro djelo i previše dobro postalo je moja prosječna, prisutan je osjećaj nade i razočaranja. U tekstu, pripovjedač izražava svoje razočaranje i osamljenost, sugerirajući da mora biti vjeran sebi.
What is the song 'Nem megy tovább' about?
Tekst opisuje unutrašnju borbu ispunjenu bolnim osećanjima, u kojoj pripovedač ispituje svoje lične veze i emotivno stanje. Pripovedač doživljava dvolične likove i bolne trenutke, koje opisuje izrazima kao što su pucanje u leđa, truljenje i kletve. Povređen je od strane svog prijatelja, što se ilustruje rečenicama ne ide dalje i pogodio ga je pravo u srce. U rečenicama dobro delo i previše dobro je postalo moja sredina, osećaj nade i razočaranja je prisutan. U tekstu, pripovedač izražava svoje razočaranje i usamljenost, nagoveštavajući da mora da ostane veran sebi.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 48657 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Nem megy tovább

Azt hiszed ismersz,
Tudod, hogy kit versz,
Fiatal vagy, tudod, hogy mit nyersz fogadok!
Lőj hátba, de fáradt vagyok, nem rohanok!
Csak megrohadok!
szép lassan.
Ez a város felzabál
Derék alatt,
Nem hiszed el?!
Megmutassam?

Hogy "Te velem?" Hogy ez a szerelem?!
Mert a "baszni akarót" meg a "szerelmest"
mindig keverem.
Hiába jósolsz tenyerem.
Úgy is ki heverem,
Mert ez a fegyelem!
Játszd a hiszékeny,
naiv picsát, csak kérlek ne velem!

Egy jó barát
és pont szíven talált!

Nem megy tovább!
Esküszöm megpróbáltam többet nyelni
De túl sok lett a nyál a számban, megfulladok már!
Nem megy tovább!
Nem tudom most már higgadtan kezelni
Beteg dolgokat másképp nézni
Mit tegyek, ha nem bírom a pofád?

Egy kicsi "jó tett"
Nekem is jót tett,
Megteszteltek és túl jó lett az átlagom.
De ez nem jelenti,
hogy kiviszlek majd a hátamon,
Inkább átadom!
Csak szólj és megyek a baltáért,
ha kell még fájdalom

Ennyit a vágyról
Lerúg az ágyról
És ne felejtsünk el beszélgetni
a vagányról,
Aki csak állt a pultnál
és majdnem beszart magától!
Mindez a szagáról...
De ha senki nem látta
a foga között dalt dúdolt a magányról.

Pedig bírtam,
Tőled fogytam tőled meg híztam,
Néha úgy tettem, mintha nevetnék
De belül őszintén sírtam,
Mikor a mesékben a jó tündérnek is
Kiverném a fogát,
Hidd el jobb lesz mindenkinek,
Csak zárd rám a gumiszobát!

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás