Előadó: | Manuel |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Manuel Marics Peti Valkusz Milán |
Somogyvári Dániel Defstars |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Palvin:
Kylie a teste de Palvin az arca
Felül akar lenni mindig mikor be van baszva
A telóján a rossz esték következik és a fülembe súgja a verzém
Nem akarok tudni róla hányadika van ma
Nem akarok beleszeretni ebbe a csajba
A nevemet a negyedik pohár után a derekára varrná ő
A kedvenc lánca a tenyerem volt
Ruha nélkül töltött még bort
A szomszéd az elején többször szólt
Mint a végén
Valahol elromlott
Jön a nyár is jön máris az őszön agyalna
Telet hoztam de tavaszt adhatnék
Ez a lány a fejemben táncol egy rúdon
Ölelném őt vagy nemet mondhatnék
Tetkói vannak és világít a foga
A hangunktól zeng ma az utca meg a szoba
Zavarna de ő a körmét is belémvájhatja
A telóján repeatben megy az én dalom
Ő akar vezetni és ezt most hagyom
A gettóból jön de érte fegyvert fogok hogyha rátámadnának
Aztán mint Nicole Scherzinger
Sportkocsi tele benzinnel
Padlógázzal rúgja el
Úgy mintha soha többé nem jönne a holnap
De pengeélen táncol nem élvezi
Szamba rumba lesem a lépteit
Csókja édeni
Más nem értheti
Jön a nyár is jön máris az őszön agyalna
Telet hoztam de tavaszt adhatnék
Ez a lány a fejemben táncol egy rúdon
Ölelném őt vagy nemet mondhatnék
Tagadhatja nekem de baby van az ami örök
Közhelyessé váltak már a felesleges körök
Ő egy bűnöző angyal a felhők mögött elbújva
mégis fél tőlem én vagyok a villám
becsapódik talán még a cunamit is bírnánk
úgyhogy csak szörföld meg
gyere bébi szörföld meg
OKÉ OKÉ MANU MONDD
Hajnalokig:
És most jól érzem magam itt
Táncolunk késő hajnalokig
Hozzál bármit csak tölts valamit
Lenn van a nap és fenn van a hold
Nincs az a pénz, ami elpazarolt
Az alkohol a pont most jól adagol
Ma is kavarok a csajjal, pedig a jogra jár
Bedobok egy rágót, cigiszagú a szám
Fellegek felett érzi magát minden menet után
Én vagyok felül, a szájába lóg a kereszt medál
Rooftop, Perignon, 70k, 13.000 kalória sör
Feltaláljuk magunk ma nem lesz gáz, mintha mi lennénk a Phineas és Ferb
szemüvegem Dior, Dior, Dior
Ma is iszok ameddig bírom, bírom, bírom.
Mindegyik haverom egy ikon,ikon,ikon
Ez egy kurva jó nap lesz
Reggelre leszedem a storymat innen a gramról, ahogyan kinyitom a sörömet a Fonogramon
Baby, csináljunk egy gyereket a Duna-parton.
Talán nem lesz diplomám,
de néha rosszul kell döntenünk
Félóránként 4 pohár, jövő nyárra majd felnövünk
De addig jól érzem magam itt
Táncolunk késő hajnalokig
Hozzál bármit csak tölts valamit
Lenn van a nap és fenn van a hold
Nincs az a pénz, ami elpazarolt
Az alkohol pont most jól adagol
Megbotlottam, minden szétdobva
a földön csak csikkek meg pár szoknya
az exem már mással van szétfolyva
ezért rakom magam féltholtra
bennem a szigeten, a Duna közepén
most valahol az alkohol valamiért pont jól adagol
a szúnyogoknak a véremből
állok még két kört, ingyen csapolok
de nem kam, ezer fan var rám a parton
honnan vágják mi idei a cím
Ez van, leszarom a Duna-parti jachton
élőben forog a film
mi ez a dallam a fejemben, mik a MELÓ-DIÁK
amik azt súgják hogy ha nem érzed jól magad,
minden percért kár.
Talán nem lesz diplomám,
de néha rosszul kell döntenünk
félóránként 4 pohár, jövő nyárra majd felnövünk
De addig jól érzem magam itt
táncolunk késő hajnalokig
hozzál bármit csak tölts valamit
lenn van a nap és fenn van a hold
nincs az a pénz, ami elpazarolt
az alkohol pont most jól adagol
A szakma és azon zenei kritikusok, akiknek már volt szerencséjük meghallgatni az új albumot, egyöntetűen pozitívan fogadták és felemelő cikkekben ünneplik a „Memory Of Our Future” című, új kiadványt, méltatva annak zenei gazdagságát és művészi mélységeit a prog-rock hazájában, Angliában, és a fusion jazz kiemelkedő területein is: az Amerikai Egyesült Államokban. Ez a lemez új szintet képvisel a műfajban, és az egyértelműen kihagyhatatlan. Rajongók milliói várják izgatottan, hogy végre hallhassák az albumot, amely május 10-én jelent meg világszerte.
„Az album lineupja nagyjából mindent elmond, amit a zenei kifinomultságról és a szakmai tiszteletről tudni kell, amit Mandoki zeneszerzőként, zenekarvezetőként és munkatársként diktál”
– áll a The Prog Report legfrissebb kritikájában.
„Nagyon várjuk „A Memory Of Our Future” megjelenését, a „Blood In The Water” című dal izgalmas meghívást jelent ahhoz, ami egy igazi és mély zenei utazás ígéretévé válik” -nyilatkozta Phil Aston zenei kritikus.
„A fantasztikus dalok mélyen tükrözik Leslie Mandoki látomását arról, hogy hidakat építsen a progresszív jazz-rock éles szövegeivel, illetve kemény megjegyzéseket tegyen a korunk társadalmi kihívásaira…”
- mondta Paul B. Birch angol zenekritikus.
Több mint három évtizeddel megalakulása után a Leslie Mandoki által vezetett Mandoki Soulmates zenekar nemcsak zenei áttörést hozott az új "A Memory Of Our Future" című albumával, hanem precizitást is, mely a szenvedély csúcsát képviseli, egy igazi hangtechnikai mesterművet. A teljes korongot analóg eszközökkel rögzítették és állították elő a kezdetektől fogva az utolsó pillanatig, hűen megőrizve a művészi folyamat autentikus élményét az első hangtól a kész bakelitig. „Ez az analóg hangzás esztétika még egy telefon kis hangszóróján is átjön ebben a digitális világban ahol a legtöbben streamingben fogják hallgatni…Egy kézzel, töltőtollal írt levél a közönségünknek” – nyilatkozta Leslie.
Újdonság, hogy egy 80 perces, egy központi gondolatra épülő album elkészítése ritka vállalkozás napjaink zenei világában beleértve azt, hogy az anyag tisztán, analóg jelfeldolgozással véglegesedett a mikrofontól a keverésen és maszteringen át a vinyl lakkvágásáig.
Egy kontinensen átívelő projekt volt ez, hiszen a Starnbergi-tónál lévő Mandoki-stúdióban már lekevert analóg mesterszalagot a híres Greg Calbi (John Lennon, Bob Dylan, Paul Simon, Bruce Springsteen) finomította tovább Leslie-vel a New York-i Sterling Sound masztering stúdióban, míg a bakelit masztert az Emil Berliner Studios-ban keverték. Mindkettő garancia arra, hogy az LP kiválóan megfeleljen minden speciális audiofil igénynek.
A napjaink zenéjében ritka rögzítési és produkciós folyamat alkalmazásával sikerült az együttesnek egy melegséget és vibráló hangzást megörökítenie, ami gyakran hiányzik a digitális felvételekről.
Az „A Memory Of Our Future” összességében olyan változatos zenei művet teremt, mely a progresszív zenétől a jazz rockig terjed és ötvözi a kompozíciós érettséget, a játékos könnyedséget, valamint a művészi szólókat izzó feszültségével és mélyreható társadalmi, politikai szövegeivel.
A Mandoki Soulmates a rock és fúziós nagymesterek generációkat átölelő szuperbandája - melynek tagjai az alapító, Leslie Mandoki mellett: Ian Anderson (Jethro Tull), Mike Stern, Al Di Meola, Randy Brecker, Till Brönner, Bill Evans, John Helliwell (Supertramp), Cory Henry, Richard Bona, Steve Bailey, Simon Phillips (Toto), , Tony Carey (Rainbow), Nick van Eede (Cutting Crew), Jesse Siebenberg és Mark Hart (mindketten a Supertrampből) - egy olyan összefogás, mely az emberiség egységéért emel szót a megosztottság útvesztői közepette.
Az „A Memory Of Our Future” albummal a Mandoki Soulmates egyedülálló módon ötvözi a zene legmagasabb minőségét a maga társadalmilag és politikailag releváns üzeneteivel. Ez a lemez nem csupán a progresszív zene és a jazz rock rajongóinak szól, hanem minden olyan embernek, aki igazi és hiteles zenét keres.
A Fekete Hattyú borítója már önmagában ikonikus szimbólummá vált. Leslie szerint "itt vagyunk a válságok zuhatagában háborúkkal, járványokkal és geopolitikai hatalmi játékokkal, ahol a Fekete Hattyú közöttünk landolt."
Magyarországon a lemez előrendelhető az MG Records oldalán: https://lnk.to/MandokiSoulmates_AMOOF
Háttér az eddigi felvezetőkről
1) A "Blood In The Water" és az "Enigma Of Reason" dalok azon időkre emlékeztetnek, amikor a normális élet elveszett, és félelmeink realitást nyertek.
2) A "Devil's Encyclopedia" nemcsak egy kiáltvány a totalitarizmus és az agresszió ellen, hanem figyelmeztet a közösségi média propaganda hatásaira is.
3) „The Big Quit” refrén soraiból: „Nehéz idők kemény embereket nevelnek, Kemény, bátor emberek könnyebb, szebb időket teremtenek, a könnyed idők könnyelmű generációt nevel fel, és a hanyag, könnyelmű generáció nehéz időket teremt megint. Ebből az ördögi körből nem találjuk a kiutat”.
4) „We Stay Loud" című dal felhívás arra, hogy bátrak legyünk, és ragaszkodjunk a szenvedélyünkhöz, amellyel a konformitás helyett a zajos ellenállást választjuk.
Fotók: Mandoki Soulmates