dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Judit és a Zenemanók: Nagymami

Judit és a Zenemanók - Nagymami

on on on on on
Album: nincs kép
Előadó: Judit és a Zenemanók
Album: Keressük!
Szövegírók: Brand István
Zeneszerzők: Harsányi Béla
Kiadó: Keressük!
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Miről szól a(z) 'Nagymami' dalszöveg ?
A Nagymami a család mindennapi életének aktív szereplője, aki reggelivel várja a családot, és elvégzi a házimunkát. Segíti a gyerekek iskolai felkészülését és még akkor is gondoskodik a családról, amikor az szülők fáradtak. Nagymami a család egészségügyi ellátásában is részt vesz, és még a technológia terén is jártas. Emellett szomszédoknak is segít, és vigaszt nyújt a bajban. Ezek alapján elmondható, hogy a Nagymaminak fontos szerepe van a családi életben.
What is the song 'Nagymami' about?
Translate the following text into English: Grandma is an active participant in the family's everyday life, waiting for the family with breakfast and doing the housework. She assists the children with their school preparation and still takes care of the family even when the parents are tired. Grandma also participates in the family's healthcare and is even skilled in technology. Besides, she helps neighbors and provides comfort in trouble. Based on these, it can be said that Grandma plays an important role in family life.
What is the song 'Nagymami' about?
La Grand-mère est un acteur actif de la vie quotidienne de la famille, qui attend la famille avec le petit déjeuner et fait le ménage. Elle aide les enfants à se préparer pour l'école et s'occupe encore de la famille lorsque les parents sont fatigués. La grand-mère participe également aux soins de santé de la famille et est également compétente dans le domaine de la technologie. De plus, elle aide aussi les voisins et offre du réconfort en temps de besoin. Sur cette base, on peut dire que la grand-mère joue un rôle important dans la vie familiale.
What is the song 'Nagymami' about?
La Abuela es una participante activa en la vida cotidiana de la familia, quien espera a la familia con el desayuno y realiza las tareas domésticas. Ayuda a los niños con su preparación escolar y aún cuida de la familia cuando los padres están cansados. La Abuela también participa en el cuidado de la salud de la familia y es habilidosa en el ámbito de la tecnología. Además, ayuda a los vecinos y proporciona consuelo en momentos de problemas. A partir de esto, puede decirse que la Abuela juega un papel importante en la vida familiar.
What is the song 'Nagymami' about?
Die Oma ist eine aktive Teilnehmerin im täglichen Leben der Familie, die das Frühstück für die Familie bereitet und die Hausarbeit erledigt. Sie unterstützt die Kinder bei ihrer schulischen Vorbereitung und kümmert sich um die Familie, auch wenn die Eltern müde sind. Die Oma spielt auch eine Rolle in der Gesundheitsversorgung der Familie und ist sogar technologisch versiert. Darüber hinaus hilft sie auch den Nachbarn und bietet Trost in Zeiten der Not. Basierend auf diesen Punkten kann man sagen, dass die Oma eine wichtige Rolle im Familienleben spielt.
What is the song 'Nagymami' about?
Büyükanne, ailenin günlük yaşamının aktif bir oyuncusudur, aileyi kahvaltıyla bekler ve ev işlerini yapar. Çocukların okul hazırlığını yardımcı olur ve ebeveynler yorgun olduğunda bile aileye bakar. Büyükanne, ailenin sağlık hizmetlerine de katılır ve hatta teknoloji alanında da bilgilidir. Ayrıca komşulara da yardım eder ve sıkıntıda teselli sağlar. Bu nedenle, Büyükanne'nin aile yaşamında önemli bir rolü olduğunu söyleyebiliriz.
What is the song 'Nagymami' about?
奶奶是家庭日常生活的活跃参与者,她早晨为家人准备早餐,并做家务。她帮助孩子们做学校的准备,甚至在父母疲倦的时候,她还会照顾家人。奶奶也参与家庭的健康护理,甚至在技术方面也很熟练。此外,她还帮助邻居,为他们在困难时提供安慰。因此,可以说奶奶在家庭生活中扮演了重要的角色。
What is the song 'Nagymami' about?
Бабушка является активным участником повседневной жизни семьи, которая ждет семью с завтраком и делает домашние дела. Она помогает детям готовиться к школе и заботится о семье, даже когда родители устали. Бабушка также участвует в оказании медицинского ухода за семьей и даже разбирается в технологиях. Кроме того, она помогает соседям и утешает в трудные времена. Исходя из этого, можно сказать, что бабушка играет важную роль в семейной жизни.
What is the song 'Nagymami' about?
تعتبر الجدة شخصية نشطة في حياة العائلة اليومية، حيث تنتظر العائلة بالإفطار وتقوم بأعمال المنزل. وهي تساعد الأطفال في التحضير للمدرسة وتعتني بالعائلة حتى عندما يكون الآباء متعبين. تشارك الجدة أيضًا في الرعاية الصحية للعائلة وهي ملمة أيضا بمجال التكنولوجيا. بالإضافة إلى ذلك، تساعد الجيران وتوفر العزاء في الأوقات الصعبة. استنادًا إلى هذه العوامل، يمكن القول أن الجدة لها دور مهم في الحياة العائلية.
What is the song 'Nagymami' about?
A Avó é uma participante ativa na vida cotidiana da família, que espera pela família com o café da manhã e cuida das tarefas domésticas. Ela ajuda as crianças com a preparação para a escola e ainda cuida da família quando os pais estão cansados. A Avó também participa no cuidado de saúde da família e é experiente em tecnologia. Além disso, ela ajuda os vizinhos e oferece consolo em tempos de dificuldade. Com base nisso, pode-se dizer que a Avó tem um papel importante na vida familiar.
What is the song 'Nagymami' about?
おばあちゃんは家族の日常生活で活動的な役割を果たし、朝食を用意して家族を待ち、家事をこなします。子供たちの学校の準備を助け、親が疲れているときでも家族を世話します。おばあちゃんは家族の健康管理にも関与し、さらにはテクノロジーの分野にも詳しいです。さらに、近所の人々の助けにもなり、困っている人に慰めを提供します。これらを考慮に入れると、おばあちゃんが家族生活で重要な役割を果たしていることが言えます。
What is the song 'Nagymami' about?
La Nonna è un attore attivo nella vita quotidiana della famiglia, che accoglie la famiglia con la colazione e svolge i lavori domestici. Aiuta i bambini a prepararsi per la scuola e si prende cura della famiglia anche quando i genitori sono stanchi. La Nonna partecipa anche all'assistenza sanitaria della famiglia ed è anche esperta in tecnologia. Inoltre, aiuta i vicini e offre conforto nei momenti di difficoltà. Sulla base di queste considerazioni, possiamo dire che la Nonna ha un ruolo importante nella vita familiare.
What is the song 'Nagymami' about?
Babcia jest aktywnym uczestnikiem codziennego życia rodziny, która czeka na rodzinę z porannym śniadaniem i wykonuje prace domowe. Pomaga dzieciom w przygotowaniach do szkoły i nadal zajmuje się rodziną, nawet gdy rodzice są zmęczeni. Babcia również uczestniczy w opiece zdrowotnej rodziny i jest dobrze zorientowana nawet w technologii. Ponadto pomaga sąsiadom i udziela pocieszenia w trudnych czasach. Na podstawie tego można stwierdzić, że Babcia pełni ważną rolę w życiu rodzinnym.
What is the song 'Nagymami' about?
Babička je aktivní účastnicí každodenního života rodiny, která ráno čeká na rodinu s snídaní a vykonává domácí práce. Pomáhá dětem s přípravou do školy a stará se o rodinu i tehdy, když jsou rodiče unavení. Babička se také podílí na zdravotní péči rodiny a je zkušená i v oblasti technologií. Kromě toho pomáhá sousedům a poskytuje útěchu v těžkých časech. Na základě toho lze říci, že babička hraje důležitou roli v rodinném životě.
What is the song 'Nagymami' about?
Bunica este un participant activ în viața de zi cu zi a familiei, așteptându-i pe membrii familiei cu micul dejun și făcând treburile casnice. Ea ajută la pregătirea școlară a copiilor și are grijă de familie chiar și când părinții sunt obosiți. Bunica participă și la îngrijirea sănătății familiei și este familiarizată cu tehnologia. De asemenea, ea ajută și vecinii și oferă consolare în vremuri de necaz. Având în vedere acestea, se poate spune că bunica are un rol important în viața familiei.
What is the song 'Nagymami' about?
Baka je aktivni sudionik u svakodnevnom životu obitelji, koja čeka obitelj s doručkom i obavlja kućanske poslove. Pomaže djeci u pripremi za školu i brine se o obitelji čak i kada su roditelji umorni. Baka također sudjeluje u zdravstvenoj skrbi obitelji i vješta je u tehnologiji. Osim toga, pomaže susjedima i pruža utjehu u nevolji. Na temelju ovoga može se reći da baka ima važnu ulogu u obiteljskom životu.
What is the song 'Nagymami' about?
Baka je aktivni učesnik u svakodnevnom životu porodice, koja čeka porodicu sa doručkom i obavlja kućne poslove. Pomaže deci u pripremi za školu i brine o porodici čak i kada su roditelji umorni. Baka takođe učestvuje u zdravstvenoj zaštiti porodice, a stručna je i u oblasti tehnologije. Pored toga, pomaže i susedima i pruža utehu u nevolji. Na osnovu ovoga može se reći da baka ima važnu ulogu u porodičnom životu.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 1, összesen 49694 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Nagymami

A napsugár is alszik még az ágyban,
de Nagymami már talpon jár.
Míg apu,anyu fürdőszobán összevész
a Nagymami már reggelivel vár.

És felvarrja az ing leszakadt gombját,
és vállalja az otthon összes gondját,
mert Nagymaminak úgysincs semmi dolga,
hisz a jó Nagyanyó otthon ül s ez neki semmibe úgyse kerül.

Ó,ó,ó!

Refr.:Nagymami,drága Nagymami,jajj de jó,hogy köztünk élsz!
Te nálad nem lehet senki kedvesebb:
mindig adsz csak és nem kérsz.
Mint egy ezüsthajú fürge tündér művelsz mesebeli száz csodát.
Mert te vagy Nagymami,drága Nagymami,
aki csak jót és szépet ád!

A takarítást Nagymamika végzi,
iskolánál Ő vár rám.
S még ebédelek elkezdi a kismosást
és velem tanul egész délután.

És ha apa,anya este nagyon fáradt
Ő fürdőt készít s megveti az ágyat.
mert Nagymaminak úgysincs semmi dolga,
hisz a jó Nagyanyó otthon ül s ez neki semmibe úgyse kerül.

Ó,ó,ó!

Refr.:Nagymami,drága Nagymami...

Nagymami a legkitünőbb orvos,
tart ricinust meg aszpirint,
A technika is érdekli a nagymamát,
már Ferihegyen várta Gagarint.
És vígaszt talál nála minden bánat,
a szomszédok is nagymamihoz járnak,
mert nagymaminak úgy sincs semmi dolga.....

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Népszerű dalszerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba

A dalszerzők napja alkalmából szervezett rendhagyó szerzői koncertek célja felhívni a figyelmet a dalszerzők értékteremtő, a dalok értékközvetítő szerepére

Kedvenc saját szerzeményeivel látogat vissza egykori iskolájába 12 ismert és közkedvelt szerző, köztük Hegyi Dóra, László Evelin, Lázár Domokos, Molnár Tamás és Szabó Balázs. Az idei dalszerzők napja alkalmából az ország különböző pontjairól csatlakoznak iskolák a kezdeményezéshez. A szerzők beszélgetéssel egybekötött szólókoncertek keretében mesélnek a diákoknak a dalok születéséről és a dalszerzés öröméről, céljuk átadni a fő üzenetet: a dal érték.


Az iskolában eltöltött évek fontos inspirációforrást jelenthetnek nem csupán az alkotók, de mindenki számára. Ebben az időszakban alakul a személyiség, változik és erősödik meg az egyéni értékrend, valamint sokasodnak a személyes élmények. Az idei dalszerzők napjának üzenete is erre rezonál: zeneszerető közönséget és közösséget formálni, mesélni a dalok mögötti történetekről, ezáltal közelebb hozni azokat a hallgatóhoz, emellett pedig a dalszerzői életutat bemutatni és alkotásra ösztönözni az erre fogékony fiatalokat.


Az idei kezdeményezés keretében népszerű szerzők látogatnak vissza egykori iskolájukba, ahol interaktív akusztikus koncerteken adják át az üzenetet a most oda járó diákoknak: a dal érték. A zeneszámok a szerzők saját előadásában, saját hangszerük kíséretében, nem mindennapi körülmények között szólalnak meg az iskola falai között.


A résztvevő szerzők listája és az általuk meglátogatott iskolák


•          Áron András (Lazarvs, Trillion, Aron Andras & the Black Circle Orchestra, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lauder Javne Iskola, Budapest

•          Dallos Bogi - Győri SzC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium és Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum, Győr

•          Hegedűs Józsi - Békéscsabai SCZ Vásárhelyi Pál Műszaki Szakgimnázium, Békéscsaba

•          Hegyi Dóra (Ohnody, Junior Artisjus-díjas dalszerző) - Lánczos Kornél Gimnázium (Székesfehérvár)

•          László Evelin (A dal 2024 nyertese) - Miskolci SZC Mezőcsáti Gimnázium és Szakképző Iskola, Mezőcsát

•          Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár tesók) - Karcagi SZC Teleki Blanka Gimnázium, Mezőtúr

•          Molnár Tamás (Artisjus-díjas dalszerző) – Újpesti Homoktövis Általános Iskola, Budapest

•          Pápai Joci - Tatabányai SZC Kereskedelmi, Vendéglátó és Idegenforgalmi Technikum és Szakképző Iskola, Tatabánya

•          Pátkai Rozina (Minka) - ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Budapest

•          Sallai László (Platon Karataev, Galaxisok, Felső Tízezer) - Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest

•          Sára Gergely (Gege / 6363) - Budapest XIV. Kerületi Teleki Blanka Gimnázium, Budapest

•          Szabó Balázs (Szabó Balázs Bandája) – Debreceni Református Kollégium Gimnáziuma és Diákotthona, Debrecen


A koncertek a dalszerzők napját megelőző két hétben, különböző időpontokban zártkörű iskolai rendezvények formájában zajlanak.


A dalszerzők napjáról ezt mondta el Németh Alajos Lojzi, az Artisjus Szerzői Egyesület elnöke


„A zenei ranglétrán mindig a zeneszerző áll az első helyen. Utána következik a karmester az elsőhegedűs, és így tovább. Október nyolcadikán, a dalszerzők napján felhívjuk a figyelmet arra, hogy milyen fontos a dalszerzés, zeneszerzés, dalszövegírás, az alkotóművészet. A dalok törik meg a csendet és töltik be a teret gondolatokkal, érzelmekkel. Idén az iskolákba visszük el ezt az üzenetet fiatal zeneszerzők tolmácsolásában a legnyitottabb rétegeknek, hogy tudják meg ők is, hogyan készülnek a dalok, dalszövegek, hogy mennyi munka és szeretet áll az alkotási folyamat mögött. 2024-ben is zengjen a zene a szíveken, szóljon erről ez az üzenet!”


Az iskolájukba visszalátogató szerzőktől pár gondolat


"Hiszek abban, hogy a zene hatalmas erejének és szenvedélyének fúziójával inspirálhatom az embereket, hogy reményt és örömöt hozhatok a hallgatók életébe. Dalaimmal arra törekszem, hogy pozitív üzeneteket közvetítsek, legyen szó a szeretetről vagy az önelfogadásról. Erről is fogok mesélni az iskolám mostani diákjainak. Számomra a zene nemcsak szórakozás, hanem egy eszköz a lélek gyógyítására és a közösség építésére" – mondta el László Evelin.


Hogy a mezőtúri iskolai évek milyen jelentőséggel bírtak későbbi alkotói karrierje során, Lázár Domokos így foglalta össze


„A Teleki a zenei munkásságom kiindulópontja, sarokköve, legfontosabb helyszíne. Az Esti Kornélt itt alapítottuk Veres Imi barátommal, akivel osztálytársak voltunk. 17 évesen a Teleki volt a természetes közegünk, Achs Károlytól, aki az osztályfőnökünk volt, fontos kulturális referenciákat kaptunk, amit nem elsősorban zenei, hanem szellemi munícióként használtunk a későbbiekben. Megtanultuk, hogy az alkotás elsősorban munka, amibe bele kell állni, amely során másokkal meg kell tanulni együttműködni és meg kell tapasztalni, hogy közösen jobbak vagyunk, mint külön-külön”.


„Az iskolák közeget adnak, kapcsolatokat biztosítanak és alkotóteret jelentenek számomra.


Az iskolát, nem a tudás házának, tárának, birtokosának tekintem, hanem egy kreatív térnek, ahol hasonló érdeklődésű emberek egymást kiegészítve, egymástól tanulva, együttműködve új dolgokat hoznak létre. Ez a mai modern dalszerzésben is alapvető, és az iskolai koncertemen is a kooperáció és a közösségi alkotás fontosságára szeretném felhívni a figyelmet. De mindenki másnak is a közös alkotás élményét szeretném a figyelmébe ajánlani. Legyünk együtt kreatívak, elfogadóak és nyitottak mások ötleteire, gondolataira. Mindig van és lesz mit tanulni egymástól” – fogalmazta meg dalszerzők napi koncertjének üzenetét Pátkai Rozina.


„Izgalmas lesz számomra ismét a volt iskolámban játszani. A gimnáziumi évek alatt kezdtem el zenekarban zenélni, a legelső próbánk abban az énekteremben volt, ahol most a diákokkal fogok találkozni, és az első koncertünk is az iskolai tornateremben volt. A gimnáziumi évek pedig dalszerzőként is nagyon formáltak, talán meg is látszódott néha a teljesítményemen, hogy már a zsenge szárnypróbálgatások idején is szinte folyamatosan dalszerző üzemmódban voltam: az iskolai füzetek margói tele voltak potenciális dalcímekkel, befejezetlen versszakokkal és jól hangzó, elkapott idézetekkel. Már akkor is lenyűgözött és a mai napig ámulatba ejt, hogy különálló világokat lehet létrehozni pár akkord és néhány sor segítségével. Az iskolai koncerten is leginkább azt szeretném üzenni a diákoknak, hogy nemcsak a zene, hanem a dalszerzés is mindenkié. Nem kell Paganininek lenni ahhoz egy hangszeren, hogy az ember elinduljon az alkotás útján, ehhez elég némi zenei műveltség, az ember saját látásmódja, és némi kitartás” – mondta el gondolatait Sallai László az iskolába való különleges visszatérés kapcsán.


Míg Sára Gergely így öntötte szavakba gondolatait budapesti alma materéről


„Azért lesz különleges visszatérni a Teleki Blanka Gimnáziumba, mert nem csak egy, hanem két fontos időszak is kapcsol engem az intézményhez. Diákként imádtam a Telekibe járni, és később lehetőségem volt a tanári gyakorlatomat is itt csinálni, ami során egy teljesen új oldaláról ismerhettem meg tinédzserkorom legfontosabb állomását. Ez a fél év is csak elmélyítette a szeretetemet az iskola irányába, így mindig szívesen térek vissza a liget fái mellé, a szecessziós falak közé”.


„A dalszerzői pályával valahogy egymást választottuk. Rengeteg kaland, utazás, konyhák, utcák, erdők és színháztermek, barátságok és tábortüzek szegélyezték ezt a formálódást. Amikor én akartam zenészként élni az életem, rengeteg kérdést és akadályt gördített elém, amikor meg elfáradtam, vagy kétségbeestem, akkor ő lépett hozzám egy esős teraszon, és vagy a közönség, vagy a szakma által ragadott karon és vitt tovább. Az életemmé vált, nem tudtam, vagy akartam mást választani. A legjobb és legnehezebb barátom” – osztotta meg gondolatait Szabó Balázs, arról, hogy mit jelent számára a dalszerzői hivatás.


A dalszerzők napját Magyarországon minden évben október 8-án tartják. Először 2018-ban az Artisjus Egyesület hívta életre azzal a céllal, hogy felhívja a közönség figyelmét a zenei produkciók mögött dolgozó dalszerzőkre, zenei alkotókra, az értékteremtő munkájukra, és a dalok értékközvetítő szerepére. A dátum azért októberben van, mert 1967-ben, a kultikus Bosch klubban ekkoriban játszották először közönség előtt az első magyar nyelvű rockdalt, Bródy János és Szörényi Levente Óh, mondd című dalát az Illés-együttes előadásában. Ez az esemény hatalmas lendületet adott a hazai könnyűzene fejlődésének, és mint ilyen, áttételesen a népszerű koncerthelyszíneket és fesztiválokat megtöltő mai magyar szerzők és előadók sikereinek is előfutára volt.

 

 


 

További információ:

Szeltner Ildikó Rita / Artisjus / e-mail: kommunikacio@artisjus.com

Tóth Klára Fanni / Próbakő Kommunikáció / e-mail: artisjus@probako.hu/ mobil: +36 20 519 9341

AZ ARTISJUSRÓL

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők egyesülete. Az alkotók azzal bízták meg, hogy egyes szerzői jogaikat kezelje, s így jövedelemhez jussanak munkájuk után. Ezért jogdíjat szed azoktól, akik a műveket – egyebek között profitszerzési céllal – nyilvánosan felhasználják, és a beszedett díjat kifizeti az érintett szerzőknek. Az Artisjus küldetésének része, hogy minél egyszerűbbé tegye az alkotók és az alkotásokat használók viszonyát mindkét oldal megelégedésére; ezért közvetítő szerepre törekszik a zenerajongók, könyvbarátok, illetve a szerzők és a jogalkotó között.

Az Artisjus jogelődjét 1907-ben alapították a magyar zeneszerzők, szövegírók és zeneműkiadók. Ma közvetlen megbízással mintegy 22 ezer magyar szerző jogait kezeli, 527 ezer magyar művet tart nyilván, ezen kívül a hasonló külföldi szervezetekkel kötött szerződései alapján több millió zenei és irodalmi szerző jogkezelését végzi a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál bejegyzett közös jogkezelő szervezetként. www.artisjus.hu

 

 

Fotók: Artisjus

Kiemelt Híreink

A Sakkolimpia hivatalos dala - 2024. szeptember 10-23

Adományozás