Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Nyugati pályaudvar |
Megjelenés: | 1993 |
Hossz: | 13:43 |
Szövegírók: |
Bereményi Géza |
Cseh Tamás |
|
Kiadó: | Hungaroton-Gong Kft. |
Stílus: | Acoustic, Spoken Word |
Címkék: | Keressük! |
Ha egyszer rám vetetted azt,
amit úgy neveznek: a szem,
fix az, hogy félrenézni
nem fogsz már többé bébi, sosem.
Csak egyszer nézz ide, és többé sohase
másra nézni nem tudsz bébi,
nézz ide, nézz ide, mutatom, na ugye
másra nézni nem tudsz bébikém,
És még mit mutatok,
nézd meg, hogy mit tudok,
ez itt a nagy tudomány,
látod a mellemet,
itt meg a feneket,
neked is adnám talán.
Még, még, még, még,
kaphatsz egy falatot, bébi, ha akarod,
nézd, nézd, nézd, nézd,
amit most mutatok, tudd meg hogy világerő.
Na még, még, még, még,
tuti, hogy akarod, valld be, a falatot,
kérj, kérj, kérj, kérj,
mondd azt, hogy add ide, add ide, nesze a nő.
Kérsz, kérsz, kérsz, kérsz?
Tudd meg, hogy más nem hat, csakis az akarat,
légy ádáz férfi,
mutass már, mutass már, mutass már akaratot.
Végezd, mi férfi dolga, úgy vagy
beprogramozva, kívánj,
akarnod kell csak győzni, a többi
már mind női tudomány.
A vagonokban felnyögtek a férfiak, elámultak az anyák, csak a gyerekek maradtak nyugodtak, ők ugyanis természetesnek találták ezt a cirkuszt, hisz álma szerint minden gyermek nikkelfényű, tükrös labirintusra, folytonos élvezetre születik.
Meg is állapította az állomásparancsnok Marilyn rózsaszínű füléhez hajolva: - A nyelv, honey-baby. A nyelv a mi igazi szervünk. Attól nyugszunk le mi, és azon kell kielégítenünk őket. Enni, inni, irritálni, nyalni-falni, beszélni akármit. A nyelv útja visz a paradicsomba. A nyelv, honey. A nyelv a kulcs. Zsibbasztani. Zsibbasztani, honey!
Azzal az állomásparancsnok legyintett egy szikrázót, megfordult lábai oszlopán, és klaffogó papucsokkal elindult a révületben fetrengő platformon, vibráló filmeffektusok és a nyelvcsattogtató kiválasztottak mentén, be egy szupermarketbe, be, be be (a páncélajtószárnyak sziszegve csókolóztak össze mögötte), és Vizi csak ment a polcok, és az árukészlet iránt, míg végül egy hatalmas nylonpárnára lehanyatlott.
Miközben a Nyugati pályaudvar fogyasztói eseményei zajlottak ilyeténképp, Ecsédi odakint a bódévárosban arra ocsúdott, hogy ájult arcára valami meleg pereg nedvesen. Tímea könnyei voltak azok.
- Bácsi kérem - mondta a mindenórás. - Valaki legyen az apa. Lehetne éppen maga.
- Nahát! - ült fel Ecsédi, s a fényes karikákon keresztül, amit ugye maga előtt látott, nemcsak Tímea szív alakú arca hajolt be, ott volt az aranyfogsorú mosollyal a tatár kán is (mellvértjén most már ENSZ felirattal), plusz Lawrence acélkék lakatarca.
-Ön elájult, My Friend.
-Hol vagyok?-kérdezte Ecsédi tompán.
-Itt vagyunk a magyarországi piacon, I suppose felismer megint, Lawrence vagyok, akit izgalomba borult területek szakértőjének tartanak, feladatom szürkeállománymentés, válságkezelés, pacifikálás...
Na és Vizi? - kérdezte Ecsédi. - Mintha láttam volna Vizit az imént!
-Nahát, ez a Vizi! -ordított fel tatárul a kán. -Ez tudja, mi kell a nyugatiaknak. Mer mér nem lehetek én az állomásparancsnok? Mitől lett itt ez a Vizi az, aki? Hogy mer különbözni? Ez nagyon félelmetes! Mer jó, hogy rosszul megy nekem, de akkor menjen rosszul a szomszédomnak is. Oszt jó. Ez megnyugtató. Volna. Az a TUDAT. Hogy a sorsunk egy. De ez a Vizi így, Vizi úgy, egy intésre bahcsiszeráji szökőkutak, hurik, galambok, nyelvzsibbasztás. AMERIKA-bérenc! Pfujj! Oszt jó.
-Megértem a fájdalmát, barátom - ölelte át a kán törzsökös nyakát az angol -, de feltételezhetően ön rövidesen bankigazgató lesz. Barátaim - folytatta-, most pedig bemegyünk a pályaudvarra így, ahogy vagyunk, az én égiszem alatt. - Azzal Sir Lawrence középsó és hüvelykujjával csettintett.
És ettől a csettintéstől meghasadtak a mérgezett egek, az Aki El Van Felejtve trónusáról idenézett, ahol én most állok ezen a neobarokk színpadon, a SZÍNHÁZ-ban, az ÖRÖK Színházban, ahol én itt vagyok, és ti is vagytok!
(Banda!) Zihálva leül, papírzsebkendővel megtörli homlokát Ül. Sorsába néz Jó kutya. Ül. Mindenki jó kutya. Üljetek csak üljetek. Tetvek!
És az, Aki El Van Felejtve, ült a rettenetes autógázoktól önmérgezett egekben, ült a feloldhatatlan ellentétek között, amiket a földre bocsátott.
Ült. Hát hogyne ült volna Ő. Hiszen mostanában már régóta tétova. Lelkiismeret-furdalása van. Látja Ő már, csak azt ne higgyétek, hogy nem látja, hogy mindig mindenben ellentmond önmagának, és így ti, emberek, olykor tündöklőbbek vagytok mint Ő. Szenvedés által.
A Nagy Hiú, a legnagyobb Hiú, amikor egyszer megmondtam neki, így a szemébe, hogy minden ellentmond a Teremtésben, de minden... láttátok volna akkor Őt. Hogyan sápadott.
És ezért kell nekem itt ülni. Itt kell nekem ülni a Földön, ezen a neobarokk színpadon és naponta elmondani, hogy mi van!
Mért ítélt erre, ha nem akarja hogy mondjam? És ha nem akarja, mért ítélt erre? Figyelitek, mekkora nagy ravasz?
Szóval ült. Ült a rettenetes mennyekben. Körülötte az angyalok szájukhoz emelték a trombitáikat, aranytrombitáikat, szemüket mind Őrá vetették és vártak, ismételten vártak a jelre, a felemelt mutatóujjra, hogy egyetlen fúvással porig romboljanak mindent.
Régi móka volt ez. Már az angyalok is tudták még, hogy Ő mostanában már megint nem fog inteni, csak eszeveszett döfölődés, disznó rihonya visítozás, jugoszláviai csecsemő-legéppisztolyozás és a szokásos apróságok. Azok fognak folyni tovább, mert az ítéletidő lágyul, egyre lágyul. (És az Én bűnöm még mindig nem elegendő!!) Tehát lágyult, lágyult az ítéletidő, az, Aki El Van Felejtve, maga is tudta, hogy el van felejtve, de ezért Ő nem haragszik, dehogy haragszik, Isten őrizz. Csak Zárójel Bezárva.
Aztán az angyalok (nem egyszerre, hanem össze-vissza) levették a szájukról a trombitáikat, és összenéztek mert annak, Aki El Van Felejtve, négy arca volt. Nézett erre, nézett arra, emerre meg amarra, de hát még mindig nem volt haragvó.
- Na jó, akkor nem haragszik - mondták az angyalok, eldobták a trombitáikat, botokat fogtak meg köteleket, és magára hagyták a Négyarcút, mert elindultak mérni. Botokkal meg kötelekkel. Mert ők, amikor ítéletszünet van, mérni járnak.
Mérni, mert a mérték meg az érték az működik, működik.
Miközben ebben a neobarokk színházban, ezen a barokk oltárképen itt vagyok, és ti is itt vagytok, mérnek. Egyre mérnek. Mert az angyalok egyre mérnek.
- De térjünk magunkhoz! - Lawrence még sose tűnt ilyen izgatottnak. - Én itt szívesen megtagadnám a nyugati kultúrát, ha bárki tudna helyette valami jobbat. A magam részéről kijön a belem a fogyasztástól, satöbbi, de a feladatom adott: önöket fölemelni, a gyerekeket megvédeni,
Seselj vajdától felháborodni, de hagyjuk. Tevére! Tehát Lawrence egy csettintésére tevékre szálltak hőseink a szedett-vedett piacon, azon a balkánin, ugye, ami nekik adatott. Egy-egy arab Lawrence kíséretéből maga mögé lökte Tímeát, a kilencedik hónapos gyönyörű terhest, Ecsédit, a híven emlékező kelet-európai értelmiségit és a tatár kánt, akiből rövidesen bankigazgató lesz. És ringott-ringott a tevekaraván, elhagyva az ócskapiacot. Anyák nyújtották fel csecsemőiket feléjük, hogy: - Vigyétek magatokkal, bele a másba!
Lawrence hátrasziszegett az él-tevéről: - Csak meg nem hatódni, majd egyszer visszajövünk mindenkiért! -Aztán a tevék felléptettek a Nyugati pályaudvar bársonyszőnyeges lépcsőin.
A harmadik tevéről Tímea leugrott: -Bácsi kérem, az én gyerekem apái miatt! - Azzal megfordult, és kartonruhás teste fejest ugrott a lent nyüzsgő szemétdombba. Burnuszokba és fejfedőkbe, kendőkbe és ázsiai nagymamákba. Karok kaszáló erdeje közé. Magányosan óbégató, galíciai zsidó ószeresek közé. Ott a helye.
Ecsédi utána akart ugrani, hisz valljuk be, magában szemérmes férfi módra beleszeretett, ő akart lenni az apa, mondjuk ki a szót, de Lawrence acélkarkötős, elarabosodott keze kinyúlt az indigókék burnusz alól, fölmarkolta az illetőt, szájához emelte, hogy hallhatóan: - Csak most meg nem hatódni, majd egyszer visszajövünk mindenkiért! Bent a pályaudvaron esélyt adnak. Esélyt. Vagy önök nem akarják az esélyt?!
És végre a tevék is beléptek az üvegcsarnokba, ahol az összes vágányon, az összes szerelvény mély álomban volt továbbá.
Ezután Ecsédi aztán jól meg volt ringva, dudorászott, énekelgetett magában a tevén.
Az énekesnő hamarosan világkörüli turnéra is indul! A HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR Észak-Amerikában startol szeptemberben, a produkció 2025-ben Európában és Ausztráliában is látható lesz.
Megjelent Billie Eilish várva várt harmadik stúdióalbuma, a HIT ME HARD AND SOFT, a Darkroom/Interscope Records gondozásában.
A többszörös Grammy- és Oscar-díjas szerzőpáros, Billie Eilish és FINNEAS pályafutásuk során az eddigi legizgalmasabb mérföldkőhöz értek a HIT ME HARD AND SOFT megjelenésével: olyan sokszínű albumot tártak elénk, amely dalai meglepően különböznek, mégis tökéletes harmóniában építkeznek egymásra. Az LP az érzelmek teljes spektrumába repíti, és különböző műfajokon áthidaló utazásra invitálja a rajongókat, ezért az élményért pedig érdemes az elejétől a végéig, teljes egészében meghallgatni a korongot. A HIT ME HARD AND SOFT pontosan olyan hatást kelt, amelyet a cím is sugall: a szövegek és a hangzásvilág keményen és lágyan ütnek egyszerre, nem várt módon mossák össze a műfaji határokat, valamint a trendekkel is erősen szembeszállnak. Billie ezúttal is testvérével készítette új albumát Los Angelesben, és ahogy már megszokhattuk tőlük, ismét FINNEAS látta el a produceri feladatokat.
A megjelenést különleges albumhallgató események előzték meg: 16 000 rajongó a brooklyni Barclay Centerben, 13 500 fan pedig a Los Angeles-i Kia Forumban élvezhette Billie Eilish újdonságát.
A HIT ME HARD AND SOFT már minden digitális platformon elérhető, a hamarosan boltokba kerülő fizikai formátumok pedig 100%-ban újrahasznosítható anyagok felhasználásával készültek.
HIT ME HARD AND SOFT
SKINNY
LUNCH
CHIHIRO
BIRDS OF A FEATHER
WILDFLOWER
THE GREATEST
L’AMOUR DE MA VIE
THE DINER
BITTERSUITE
BLUE
HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR - NORTH AMERICA*
Sun Sep 29 – Québec, QC – Centre Videotron
Tue Oct 01 – Toronto, ON – Scotiabank Arena
Wed Oct 02 – Toronto, ON – Scotiabank Arena
Fri Oct 04 – Baltimore, MD – CFG Bank Arena
Sat Oct 05 – Philadelphia, PA – Wells Fargo Center
Mon Oct 07 – Detroit, MI – Little Caesars Arena
Wed Oct 09 – Newark, NJ – Prudential Center
Fri Oct 11 – Boston, MA – TD Garden
Sun Oct 13 – Pittsburgh, PA – PPG Paints Arena
Wed Oct 16 – New York, NY – Madison Square Garden
Thu Oct 17 – New York, NY – Madison Square Garden
Fri Oct 18 – New York, NY – Madison Square Garden
Sat Nov 02 – Atlanta, GA – State Farm Arena
Sun Nov 03 – Atlanta, GA – State Farm Arena
Wed Nov 06 – Nashville, TN – Bridgestone Arena
Fri Nov 08 – Cincinnati, OH – Heritage Bank Center
Sun Nov 10 – Saint Paul, MN – Xcel Energy Center
Mon Nov 11 – Saint Paul, MN – Xcel Energy Center
Wed Nov 13 – Chicago, IL – United Center
Thu Nov 14 – Chicago, IL – United Center
Sat Nov 16 – Kansas City, MO – T-Mobile Center
Sun Nov 17 – Omaha, NE – CHI Health Center Omaha
Tue Nov 19 – Denver, CO – Ball Arena
Wed Nov 20 – Denver, CO – Ball Arena
Tue Dec 03 – Vancouver, BC – Rogers Arena
Thu Dec 05 – Seattle, WA – Climate Pledge Arena
Fri Dec 06 – Seattle, WA – Climate Pledge Arena
Sun Dec 08 – Portland, OR – Moda Center
Tue Dec 10 – San Jose, CA – SAP Center at San Jose
Wed Dec 11 – San Jose, CA – SAP Center at San Jose
Fri Dec 13 – Glendale, AZ – Desert Diamond Arena
Sun Dec 15 – Inglewood, CA – Kia Forum
Mon Dec 16 – Inglewood, CA – Kia Forum
Tue Dec 17 – Inglewood, CA – Kia Forum
HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR - AUSTRALIA
Tue Feb 18, 2025 – Brisbane, Australia – Brisbane Entertainment Centre
Wed Feb 19, 2025 – Brisbane, Australia – Brisbane Entertainment Centre
Fri Feb 21, 2025 – Brisbane, Australia – Brisbane Entertainment Centre
Sat Feb 22, 2025 – Brisbane, Australia – Brisbane Entertainment Centre
Mon Feb 24, 2025 – Sydney, Australia – Qudos Bank Arena
Tue Feb 25, 2025 – Sydney, Australia – Qudos Bank Arena
Thu Feb 27, 2025 – Sydney, Australia – Qudos Bank Arena
Fri Feb 28, 2025 – Sydney, Australia – Qudos Bank Arena
Tue Mar 4, 2025 –Melbourne, Australia – Rod Laver Arena
Wed Mar 5, 2025 – Melbourne, Australia – Rod Laver Arena
Fri Mar 7, 2025 – Melbourne, Australia – Rod Laver Arena
Sat Mar 8, 2025 – Melbourne, Australia – Rod Laver Arena
HIT ME HARD AND SOFT: THE TOUR – EUROPE/U.K./IRELAND
Wed Apr 23, 2025 – Stockholm, Sweden – Avicii Arena
Thu Apr 24, 2025 – Stockholm, Sweden – Avicii Arena
Sat Apr 26, 2025 – Oslo, Norway – Telenor Arena
Mon Apr 28, 2025 – Copenhagen, Denmark – Royal Arena
Tue Apr 29, 2025 – Copenhagen, Denmark – Royal Arena
Fri May 2, 2025 – Hannover, Germany – ZAG Arena
Sun May 4, 2025 – Amsterdam, Netherlands – Ziggo Dome
Mon May 5, 2025 – Amsterdam, Netherlands – Ziggo Dome
Wed May 7, 2025 – Amsterdam, Netherlands – Ziggo Dome
Fri May 9, 2025 – Berlin, Germany – Uber Arena
Thu May 29, 2025 – Cologne, Germany – Lanxess Arena
Fri May 30, 2025 – Cologne, Germany – Lanxess Arena
Sun June 1, 2025 – Prague, Czech Republic – O2 Arena
Tue June 3, 2025 – Kraków, Poland – Tauron Arena
Wed June 4, 2025 – Kraków, Poland – Tauron Arena
Fri June 6, 2025 – Vienna, Austria – Stadthalle
Sun June 8, 2025 – Bologna, Italy – Unipol Arena
Tue June 10, 2025 – Paris, France – Accor Arena
Wed June 11, 2025 – Paris, France – Accor Arena
Sat June 14, 2025 – Barcelona, Spain – Palau Sant Jordi
Sun June 15, 2025 –Barcelona, Spain – Palau Sant Jordi
Mon Jul 7, 2025 – Glasgow, UK – OVO Hydro
Tue Jul 8, 2025 – Glasgow, UK – OVO Hydro
Thu Jul 10, 2025 – London, UK – The O2
Fri Jul 11, 2025 –London, UK – The O2
Sun Jul 13, 2025 – London, UK – The O2
Mon Jul 14, 2025 – London, UK – The O2
Wed Jul 16, 2025 – London, UK – The O2
Thu Jul 17, 2025 – London, UK – The O2
Sat Jul 19, 2025 – Manchester, UK – Co-op Live
Sun Jul 20, 2025 – Manchester, UK – Co-op Live
Tue Jul 22, 2025 – Manchester, UK – Co-op Live
Wed Jul 23, 2025 – Manchester, UK – Co-op Live
Sat Jul 26, 2025 – Dublin, Ireland – 3Arena
Sun Jul 27, 2025 – Dublin, Ireland – 3Arena