dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Cseh Tamás: A dizőz

Cseh Tamás - A dizőz

off off off off off
Frontátvonulás
Előadó: Cseh Tamás
Album: Frontátvonulás
Megjelenés: 1995
Hossz: 10:46
Szövegírók: Bereményi Géza
Zeneszerzők: Cseh Tamás
Kiadó: Mega
Stílus: Keressük!
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 3, összesen 9141 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

A dizőz

Én önt várni fogom
egy pályaudvaron,
egy füstös étterem
lesz a székhelyem.

Itt ön miatt időz
egy aranyruhás dizőz.
S hallgatja énekét
egy szélsodorta nép.

Én távollévőm szívszorongva kérem,
kart kitárva itten állok térden.
Hozó vonatját seregelve várjuk,
hívőn hisszük, irányunkba száguld
álommozdonyán.

Egy álommozdonyon
ön felém tart, tudom
és a félreállított
váltókon átrobog.

És mondhat bárki mást,
a nagy találkozást
megérjük még, tudom,
a pályaudvaron.

A pályaudvaron,
hol mindenki rokon,
hol nincsen semmi más,
csak egy nagy várakozás.

Itt mindnyájunknak ugyanaz hiányzik,
egy távollevőt hiányolunk váltig.
Hozó vonatját seregelve várjuk,
hívőn hisszük irányunkba száguld
álommozdonyán.

Én önt várni fogom
a pályaudvaron.
Itt ön miatt időz
az aranyruhás dizőz.

Ta-ra-ta-ra-ra...

És már mindenki énekelt az étteremben,
amikor belépett Ecsédi, és látta,
hogy a barátja egy asztal tetején áll.
És odarohant hozzá, és mondta, hogy:
- Vizi, megvagy, jaj, de jó, hogy megvagy.
Gyere, gyere, tudom, hogy tudod.
Gyere, mondjad, hogyan, hová, merre.
Tudom, hogy tudod, gyere, Miklós, gyere.
Gyere, Gyere!
És rángatta egy oszlop felé,
és Vizi pedig mint egy fadarab követte,
és Ecsédi meg is állt és kérdezte, hogy:
- Miklós, rosszul vagy?
Vizi Ecsédihez fordult, és mondta:
- Nem Ecsédi, egy cseppet sem vagyok rosszul.
Csak azt akarom mondani, hogy elég ebből.
Én nem tudom, hogy hányadszor csináljuk ezt,
kétszázadszor vagy háromszázadszor,
hogy találkozunk az utcán, úgy csinálunk,
mint hogyha véletlen találkoznánk.
Aztán felmegyünk hozzám,
megisszuk a konyakot, kávélikőrt, keverteket,
aztán én lejövök ide a pályaudvarra,
és úgy csinálok, minthogyha meglepne,
hogy innen nem mennek vonatok,
te meg fellármázod a várost.
Elég ebből, Ecsédi. És Ecsédi kérdezte, hogy:
- Te, Vizi, abba akarod hagyni?
Hát már olyan jól benne voltunk.
Néha már mások is élvezték.
Most mit fogunk csinálni?
S Vizi azt mondta, hogy:
- Nem, Ecsédi, ebből elég.

Ecsédi tűnődött.
Aztán újra kérdezett, hogy:
- Miklós, azért van egy titokzatos dolog az egészben,
és bár én sem tudom, hogy hányadszor csináljuk ezt,
kétszázadszor vagy háromszázadszor,
de még mindig meglepődik a Sas elvtárs is,
tudod, amikor a pohár ott marad a levegőben.
Hát azért mutass nekem valakit,
aki ezt utánad tudja csinálni.
Tessék, mutass egyet!
Egyet mutass, tessék!
És Vizi fáradtan elmosolyodott, és mondta, hogy:
- Hát igen, azt még tudom. Azzal odalépett
- rengeteg pohár volt az asztalokon a restiben -
odalépett az egyikhez, megfogta, így,
felemelte, így, és elengedte.
Vizi pohara megint ott maradt a levegőben.
Állt a pohár a levegőben.
Vizi meg Ecsédi nézték.
Ecsédi szólalt meg előbb, és mondta, hogy:
- Te Miklós, vegyük az energiát m2-nek.
De Vizi ráförmedt:
- Hagyj békén a tömegvonzással meg a hülyeségeiddel.
De Ecsédit nem lehetett megállítani.
Folytatta, hogy:
- Te, Miklós, mert te még nem gondoltál arra,
hogy a pohár levegőben maradásakor
a hidrogénatomok átalakulása héliummagokká
létrejöhet a hozzá szükséges 55 millió Celsius fokon,
most ne törődj azzal, hogy a magfúzió fenntartása
még megoldatlan, hanem arra gondolj,
hogy ez kihat a Földön, mint forgórendszerben,
a mozgó-tárgyakra érvényes korioliszerőre, ha?
S Vizi legyintett, hogy:
- Ecsédi, mindez a két hatás a Föld forgásának
a lassúbbodását vonná maga után.

És ekkor Ecsédi talányosan kérdezte, hogy:
- Tíz a mínusz nyolcadikon nagyságrenden?
Így a Nap, a 24 óra a tíz mínusz nyolcadikonod részével,
tehát körülbelül százezred másodperccel rövidülne, Miklós?
S Vizi homloka gyöngyözni kezdett, s mondta, hogy:
- De hát a Föld forgásához és efféle változásaihoz
tíz a mínusz tizediken is elegendő.
Ecsédi bólintott, és mondta, hogy:
- Tehát tíz a mínusz kettediken van a kezünkben, Miklós.
Tíz a mínusz kettediken van a kezünkben.
Vizi nézte Ecsédi kezét, és suttogta,
aztán sikoltva kiáltotta, hogy:
- Nem a kezünkben, Ecsédi, nem a kezünkben van,
a vonatban. A vonatban van, Ecsédi!
Nem a kezünkben, a vonatban lesz, Ecsédi!
A vonatban, a vonatban, a vonatban, a vonatban!

És másnap Budapest lakossága a következő
fantasztikus élményben részesülhetett.
Egy hatalmas mozdony zúzta szét
a keleti pályaudvar homlokzati üvegfalát,
és kirobogott a térre, mögötte kocsik,
tehát szerelvény volt. Ablakokon,
kéményeken emberek ültek, sírtak, nevettek,
énekeltek és kalapokat is dobáltak.
A szerelvény pedig végigdübörgött a Rákóczi-úton,
át a Blaha Lujza téren, el a Rókus Kórház mellett.
Emberek özönlöttek köré és szaladtak mellette
a Kossuth Lajos utca irányában.
Rázkódástól a Ferencesek templomában
egy harang kimozdult a helyéből,
és kondult egyet. Az árvízi hajós pedig,
Wesselényi Miklós -aki egy domborművön
éppen egy fuldoklónak nyújtja az evezőjét -
ő is utánanézett a vonatnak.

Az addigra pedig már a Felszabadulás téren át
a Március 15. térre érkezett.
Petőfi csak intett nekik.
A vonat meg tovább: Vörösmarty tér,
József Nádor tér, a két nagy magyar csak lengette,
lobogtatta bronzköpenyét.
A vonatnak irány a Roosevelt tér,
ahol a Magyar Tudományos Akadémia felső ablakain
kihajolt Széchenyi és Arany János,
és integettek ők is a vonatnak és az utasoknak is.
Ekkor már a Lánchíd nyögött a lokomotív kerekei alatt,
amint haladt át Buda felé.
Persze Vizi és Ecsédi vezették a mozdonyt,
amelyik végül is megállt a Clark Ádám tér hatalmas
bejáratánál, az alagút eltátott szájával szemközt.
Rengeteg ember tolongott a téren,
zenekarok játszottak, petárdák robbantak,
a hangszórók pedig azt kiáltozták, hogy:
Éljen Vizi, Éljen Ecsédi!
Éljenek a Keleti pályaudvariak!
Éljenek, akik helyettünk is vártak!
Éljen, Éljen!
És aztán megint hangorkán, megint konfettik,
megint virágeső, megint diadalordítás,
és Vizi elfogódottan piszkált valamilyen alkatrészt
a mozdonyban, és nem vette észre,
hogy a barátja otthagyja őt és lemászik a mozdonyról,
átfúrva magát a tömegen, megáll a tribünnél,
megvárja, míg az emberek egy kicsit elcsendesednek,
és mondani kezdi, hogy:

Most, hogy ilyen szépen együtt,
mindig erről álmodtam,
örömünknek napja elgyütt,
végre összehangoltan.
Ha én mostan költő volnék,
jobbat tudnék, mint ez itt,
rímek között pancsikolnék,
úgy köszönteném Vizit.
De mivel én költő nem vagy-
ok se vagy, csak okozat,
gondom nem is kicsi, ám nagy.
Nem is mondok nagyokat.

És ezt is hatalmas üdvrivalgás és hurrázás követte,
és megint virágeső, megint petárdák.
És utána tűzijáték, tűzijáték, igen tűzijáték volt.
És a tűzijátékot természetesen a televízió is közvetítette.

Vizi meg Ecsédi otthon nézték a műsort,
végül Vizi maradt tovább,
s amikor vége volt az adásnak,
kikapcsolta a készüléket,
átment a másik szobába,
ahol Ecsédi a két karjára dőlve részegen aludt,
Vizi odament hozzá, belemarkolt a hajába,
felemelte, és beleordított az alvó arcba, hogy:
- Ha nekem itt még egyszer nők nevét kiáltozod,
meg házszámokat, ennek vége, érted?!!!

Ennek vége, értik?!

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Dua Lipa új lemeze megérkezett

Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.

 

Hallgasd meg a lemezt itt.

 

„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”

 

Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.

 

 

 

Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”

 

A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.

 

A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:

 

„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”

 

 


„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”

 

Íme a Radical Optimism dallistája:

 

1.         End Of An Era

 

2.         Houdini

 

3.         Training Season

 

4.         These Walls

 

5.         Whatcha Doing

 

6.         French Exit

 

7.         Illusion

 

8.         Falling Forever

 

9.         Anything For Love

 

10.       Maria

 

11.       Happy For You




Fotók: Dua Lipa