Előadó: | Payer András |
---|---|
Album: | Belvárosi Bárzene |
Megjelenés: | 1989 |
Hossz: | 2:57 |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Payer András |
|
Kiadó: | Hungaroton - Qualiton |
Stílus: | sláger, táncdal |
Címkék: | életérzés, lendületes, vidám [+] |
Szeretem a hajnalt
Szeretem az éjjelt
Félek többé mégse kell
Elfeledlek könnyen
Nem hullik a könnyem
Lényed már nem érdekel
Vége, nagy volt az ára
Szeress csak másba
Ki figyel oda
Szeretem a bókot
Szeretem a csókot
Tőled többé mégse kell
Ha utánam sírnál
Vagy levelet írnál
Kérlek azt is tépd csak el
Vége, nagy volt az ára
Szeress csak másba
Ki figyel oda
Ne hidd egy percig sem
Hogy hangod majd kísér
S ne gondold azt, hogy én
Futok tán egy csókodér'
Szeretem a szépet
De még jobban téged
Bármit mondok, csak beszéd
Legyen eszed végre
Ne bámulj az égre
nézz csak rám, ez mind tiéd
Csókod, nem bánom bókod
Bármi az ára
Ki figyel oda
Legyen ez a vége
Legyen ez a vége
Bármit mondok, csak beszéd
Anyósom is táncol
A Vili meg rám szól
Hogy a pokolba nem ég
Vége, ez itt a vége
Bármi az ára
Ki figyel oda
Lalala...
Ki figyel oda
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah