Előadó: | Poór Péter |
---|---|
Album: | Vállalom érted a bűnt - Éjjel-nappal |
Megjelenés: | 1968 |
Hossz: | 3:00 |
Szövegírók: |
Neményi Tamás Neményi Antal |
Neményi Tamás |
|
Kiadó: | Hungaroton - Qualiton |
Stílus: | Duett |
Címkék: | Keressük! |
Éjjel-nappal rá várni, őrá gondolni,
mindig azt lesni, hogy csenget.
Éjjel-nappal álmodni, verset olvasni,
érte reszketni, mire jó?
Jobb néha a józanság,
mint a mennyben járó boldogság.
A sok szép jóból mag elszáll majd.
Mi marad? Mi jöhet azután?
Semmi, fiacskám.
Csak unalom, babám.
Hát nem, nem kell a líra
és nem kell a nagy regény,
de kell, hogy őszintén mondd,
úgy szeretlek én.
Így érdemes lesz rá várni, őrá gondolni,
mindig azt lesni, mikor csenget.
Éjjel-nappal álmodni, percet számolni,
érted reszketni olyan jó.
Ez már nem lesz józanság,
hanem földön járó boldogság,
és ha jön a sok-sok hétköznap,
mi marad? Te maradsz. Senki más.
Így érdemes lesz élni,
így érdemes lesz élni.
Hát nem, nem kell a líra
és nem kell a nagy regény,
de kell, hogy őszintén mondd,
úgy szeretlek én.
Így érdemes lesz rá várni, őrá gondolni,
mindig azt lesni, mikor csenget.
Éjjel-nappal álmodni, percet számolni,
érted reszketni olyan jó.
Ez már nem lesz józanság,
hanem földön járó boldogság,
és ha jön a sok-sok hétköznap,
mi marad? Te maradsz. Senki más.
Senki más. Senki más. Senki más. Senki más.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton