Előadó: | Eszményi Viktória |
---|---|
Album: | Orrom krumpli, hajam kóc |
Megjelenés: | 1988 |
Hossz: | 3:08 |
Szövegírók: |
Heilig Gábor |
Littvay Imre |
|
Kiadó: | Hungaroton - Pepita |
Stílus: | gyerekzene, pop rock |
Címkék: | Keressük! |
Az étteremben mért nem adnak
gyerekétlapot.
Honnan tudjam, mit akarok enni,
ha olvasni nem tudok?
Apu ugyan elmondja az ételek nevét,
de attól én még nem ismerem
a hentes módra készült, áztatott,
lángoló, tárkonyos vesepecsenyét!
Ezért hát rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Ezért hát rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Ha nekem lesz egy éttermem,
ott csak gyerekek ehetnek.
Persze nem csak sóskát, tejbegrízt,
hanem, amit szeretnek.
Lerajzolok minden ételt s mellé a nevét,
hogy minden gyerek ismerje meg
a hentes módra készült, áztatott,
lángoló, tárkonyos vesepecsenyét!
De addig rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
De addig rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Az étteremben mért nem adnak
gyerekétlapot.
A rántott hústól lassanként már
mérgezést kapok.
Apu ugyan megeszi mindig a felét
lehet,hogy ő sem ismeri
a hentes módra készült, áztatott,
tárkonyos vesepecsenyét!
Ezért hát rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Ezért hát rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Így hát rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
Így rántott húst eszem mindig étteremben,
azt legalább ismerem és elfér a zsebemben.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah