Előadó: | Beszterce ostroma (Daljáték) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi |
Tolcsvay Nagy László |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | daljáték |
Címkék: | Keressük! |
(Pongrácz, Holub, Bakra, Pamutkay):
Forgatni kell a kereket, el ne rozsdálljék!
Meg kell inni mind a jó bort, meg ne romoljék!
Jó a jó bor, ha fehér, jobb, ha piros, mint a vér!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
(Bakra):
Szavamra, hajnalig sem fekszem le,
Iszom, hogy kettőt lássak egyszerre!
Majd az egyik csak hazakísér.
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
(Holub):
Mert a Jóisten arra adta minékünk a bort,
Jelentsük néki, mind elfogyott, mellé csöpp se folyt!
Igyunk, hát sorba mind, a szentekért!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
(Pamutkay):
Csak egyszer láttam én az asszonyt józanon,
Azóta úgy van már, hogy naponta iszom.
Felejtésnek, meg ami belefér…
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
(Mindenki):
Nincsen a borban semmi vétek se,
Iszom és dicsérem, míg lélegzem.
Nem adnék én egy korty bort száz liter vízért!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
Forgatni kell a kereket, el ne rozsdálljék!
Meg kell inni mind a jó bort, meg ne romoljék!
Jó a jó bor, ha fehér, jobb, ha piros, mint a vér!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
Nincsen a borban semmi vétek se,
Iszom és dicsérem, míg lélegzem.
Nem adnék én egy korty bort száz liter vízért!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, míg véget nem ér!
Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk! Igyunk!
Hagy forogjon ez a világ, amíg meg nem áll!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton