Előadó: | Kalamajka |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Népdal |
Címkék: | Keressük! |
Töltsd teli pajtás poharad, poharad,
míg ki nem ázik a fogad, a fogad!
Így jár, aki mindig bort iszik,
míg a temetőbe nem viszik.
Eltemették az öreget, öreget,
melléje tették az üveget, üveget.
Így jár, aki mindig bort iszik,
míg a temetőbe nem viszik.
Én édes pintes üvegem, üvegem,
süvegem előtted leveszem, leveszem.
Hogyha szép lányt látok, köszönök,
olyat iszok, csak úgy nyöszörgök.
Kocsmárosné kápolnája a pince, a pince,
imádságos könyvecskéje az icce, az icce.
Rója, rója rovására hány icce, hány icce,
csak azt mondja a vendégnek tíz icce, húsz icce.
Kocsmárosné a térdéig szüzecske, szüzecske,
térden felül köldökéig menyecske, menyecske.
Rója, rója rovására hány icce, hány icce,
csak azt mondja a vendégnek tíz icce, húsz icce.
Két kis veréb a búzában csiripel, csiripel,
két vén banya a konyhában kilipel, kelepel.
Egyik púpos, másik ragyás, kié lesz, kié lesz?
Ki a borát meg nem issza, azé lesz, azé lesz!
Töltsd teli, pajtás, poharad, poharad,
míg ki nem ázik a fogad, a fogad!
Így jár, aki mindig bort iszik,
míg a temetőbe nem viszik.
Hogyha egyszer oda elviszik,
istenuccse többet nem iszik.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton