Előadó: | A Kölyök |
---|---|
Album: | A Kölyök |
Megjelenés: | 2008 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bradányi Iván |
Nagy Tibor Béla (Magnus) |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
(Ted):
Akad sok állat, kik jobbak nálad,
Töröld meg, cimborám, a két kezed s a szádat!
Cipőd, ha lucskos, kezedben butykos,
Mme nem tűri el az itt lakót, ha szutykos.
El sem kell menni, itt van mit enni,
Csupán csak egy a baj, hogy fel kell érte kelni.
De annyit mondok, nem érnek gondok,
Az úr az én vagyok, itt én parancsolok!
(Madame Foyer):
E házba’ máma, így szól a fáma,
Nincs nálam sikkesebb és észveszejtőbb dáma.
A szívem táncol, vadul viháncol,
Nekem a szexepil a két szemembe’ lángol.
Ezek nem rongyok, ma prémet hordok,
S ha kedvem úgy akarja, drága pezsgőt bontok.
A munka rabság, kell egy kis vadság,
Fiúk, ma csaphatunk egy görbe éjszakát!
(Kórus):
Gizda a gazda, egész nap dirigál,
Úgy jár a szája, soha be nem áll.
Hajnalban ébreszt, az ember meg nem áll,
Szörnyű egy főnök Ted, a kapitány.
(Ted):
Vívtam én már száz csatát,
Voltam nyertes, voltam vesztes,
Ki hozta rám ezt a frászt,
Ezt a rossz bagázst?
(Kórus):
Vén, gonosz gengszter, óbégat óraszám,
Gizda egy gazda Ted, a kapitány.
Gizda a gazda, egész nap dirigál,
Úgy jár a szája, soha be nem áll.
Hajnalban ébreszt, az ember meg nem áll,
Szörnyű egy főnök Ted, a kapitány.
(Ted):
Vívtam én már száz csatát,
Voltam nyertes, voltam vesztes,
Ki hozta rám ezt a frászt,
Ezt a rossz bagázst?
(Kórus):
Gizda a gazda, egész nap dirigál,
Úgy jár a szája, soha be nem áll.
Hajnalban ébreszt, az ember meg nem áll,
Szörnyű egy főnök Ted, a kapitány.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah