Előadó: | Bontovics Kati |
---|---|
Album: | Ártatlan bűn |
Megjelenés: | 1979 |
Hossz: | 3:03 |
Szövegírók: |
Adamis Anna |
Másik János |
|
Kiadó: | Hungaroton - Pepita |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A papa folyton harmonikázik,
A mama ettől hisztériázik,
A húgom folyton színházat játszik, otthon.
A bátyámnak elege van,
Az öcsémnek melege van,
Nekem pedig egy szavam sincs, otthon.
Ezért megyek egy olyan olyan helyre,
Ahol nem szól más, csak a zene,
Csak itt, és veletek érzem jól magam!
Ezért megyek egy olyan helyre,
Ahol nem szól más, csak a zene
Nem szól más, nem szól más, nem szól más
Csak a zene, de az nekem szól,
Nem szól más, nem szól más, nem szól más
Csak a zene de az nekem szól,
Csak a zene de az nekem szól
Hattól hétig nevel a szomszéd,
Héttől nyolcig oktat a sztereó,
Monoszkópon nevel a tévé, otthon
Tudatomon hasad a zár,
Az agyamban dal kalapál
Önmagamban magamba zárom, otthon
Ezért megyek egy olyan helyre,
Ahol nem szól más, csak a zene
Csak itt, és veletek érzem jól magam!
Ezért megyek egy olyan helyre,
Ahol nem szól más, csak a zene!
Nem szól más, nem szól más, nem szól más,
Csak a zene, de az nekem szól!
Nem szól más, nem szól más, nem szól más
Csak a zene, de az nekem szól,
Csak a zene, de az nekem szól!
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton