Előadó: | Holczy Lansky |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Ez egy pápai repp, ez egy pápai dal,
Tudom vágod a vakert, ha pápai vagy.
Ez egy pápai repp, ez egy pápai dal,
Tudom vágod a vakert, ha pápai vagy.
Majd kiköpöm a belem, úgy tekerem a cangát,
Mindig szembe fúj a szél, s ez a város elég lankás.
Kurva ágyú lőtte utak, minden kátyú nekem lázad,
Csak a levegő lett jobb, mióta bezártak a gyárak.
Lehúzták a redőnyt, sportol a sok szegény.
Lefutják a rendőrt, de megvárják a segélyt.
Imádják a nagyokat, kik elhagyták e szférát,
Felkötnék a Gyurcsányt és meghúznák a Zsédát.
Mindig követ valaki, s a magam fajtának kész áldás,
Hogy húsz éve betöltetlen a gyepmesteri állás.
A Pirót, a Huszár, a Kilián, a Vajda,
Hol több füvet vehetsz, mint Amszterdamba.
A belváros barokk, a külváros ltp.,
Hol szűkösek az lukak, mintha szűk lányokat kefélnél.
Az égre nagy madarakat hozott a NATO,
Egyből felmentek az árak, és nem holnaptól, mától.
A fürdőben a deutsche megy, a Fő utcán az English,
Ezek pörögnek a kokón, nekünk marad a ringlis.
Söprik a pápai utcát, mint a dalban,
Csak már amcsik a katonák, kik masíroznak rajta.
Akkor jutsz be körökbe, mikor a BL-be a Pelc,
Szóval vágod mit mondok, soha nem jön el a perc.
De a kocsmában minden ünnepnap hétvége,
És sokkal jobb a műsor, mint a városi TV-be.
Magasak a bérek, mint a MÜM-be az átlag,
S emberek hobbiból a munkaügyre járnak.
Ahol véget ér a beton, ott kezdődik a Seton,
És ha véget ér a melód, annyit se mondanak: -Helló!
Kéne egy kis áramszünet, kimegy majd az E-on,
Hamar kikötik a vellanyt, ezek vannak olyan genyók.
Mindig megy a balhé, s mint a keselyűk a koncon,
Esterházyak után szarháziak a trónon.
Tartozunk a világnak, s nem fél disznó az ára,
Hogy itt nem fizet meg senki, ha nincs fizetés a gyárba.
A ház előtt a Ladák, mint a '80-as évek,
Lehet megvárnak a tesók nyolcan majd téged.
A piacon sok kalapos, de egyik se texasi,
Ha tőlük veszel pengét szétvág, mint az extasy.
Tiszta a vezetés, mint a bicajok a lendzsón,
Kecskére káposztát, mekeg a sok gerzson.
Megállt az idő, a templom óráját ne nézd,
A Fő téren immáron a jég hátán megélsz.
Szóval tudjuk mi a dörgés, de nem enged a környék,
Sorsunk kapujának kulcsát a zárba beletörték.
Ez Pápa, a sikátorban szivárog a pisi,
A.k.a. Pápua city, mint egy átlyukadt bili.
Jeah...
Na hogy is van ez? Pápa a pápaiaké, nem?
Refr 4x.:
A Kékfestőt megkérem, fessen derült eget,
Hadd ragyogjon egy tiszta nap újra a város felett.
Az uraktól meg azt várom, hagyják el a szószéket,
Vagy nyissák ki a fülüket és hallják meg a pórnépet.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah