Előadó: | The Company |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Hip - Hop, rap |
Címkék: | Keressük! |
BiM:
Ragyogj nekem reggelig, zene, te drágakő.
Minden palinak paccs és minden drága hölgy,
pussz, plusz dobom a lájkot ha,
peace van csak pár agysejt lesz áldozat.
Check-check, így hozunk mindenkit lázba,
Hééé, na mi van bátyja?
Hééé, ki van a házba’?
Hóóó, na ki a sztár, ha? Hát nem én!
Csak zenélünk, ennyi, a májk meg én.
Mi ketten, vagy hármasban, élőben, zenekar
Company, rap, ének, egyben van, mehet a party.
Szállunk a dallal, mint Caramel,
ha élvezed, csapd fel a kezedet, az a jel!
Refrén:
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
Dé-Zé:
Robban a crew, beragyogja az életed,
úgy éld meg a holnapot, ahogyan ma képzeled.
Nem attól vagyok, aki vagyok, hogy másokat
játszok el, mert a legtöbb úgyis másolat.
Van csapat, van élet, van zene meg ragyogás.
Legyél, aki lehetnél, a többi csak egy kifogás.
Van célod, van csajod, van sztorid, van fényed,
ragyog a zene, mert tudja azt, hogy nincs vége.
Lopott hajnal, csillaghullás, romantika, de-ja-vu,
Szorít az idő, a méh a virágra repül.
Nem ragyognak, nem vetítek, nem vágod a lényeget,
dobd fel a peac-t az égbe, azután lélegezz.
Refrén
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
Gotthy:
Itt az idő, gyere velünk, hatalmas buli lesz,
csajok, és pasik, meg a hangulat, ami tuti lesz.
A Company mindenkit szívesen vár,
1-2-3, gyere sikíts: wáá!
… Na pont ezért csinálom.
Nem kell semmi, csak Ti, és ezért imádom!
Sokan nem hittek bennem, mikor kitaláltam:
Company, zenekar, rap, ének, hibátlan!
Minket soha nem a ragyogás vezet,
csak, hogy halljuk a hangod és hogy lássuk a kezed.
Ha menned kell, a Hazaút majd elkísér,
a legvégén meg énekeld: A zene bennem él…
A zene bennem…
A zene bennem…
A zene bennem…
A zene bennem…
A zene bennem…
A zene bennem…
A zene bennem, bennem, bennem, bennem, Yeah!
Refrén:
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
Nem kell ám a ragyogás, csak a színpadi fényeké, fényeké.
Hidd el, nem kár a holnapért, míg miénk az éj, míg miénk az éj.
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM