Előadó: | Koncz Zsuzsa |
---|---|
Album: | Zsuzsa Koncz |
Megjelenés: | 1971 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Devecseri Gábor A. A. Milne Milne A A |
Bródy János |
|
Kiadó: | AMIGA |
Stílus: | Verséneklés |
Címkék: | feldolgozás, vers [+] |
Wer nur Kann mir Sagen,
volt doch keiner Weiss,
woher kommt der Wind und wohin geht er?
Weht egy allen Tagen stürmisch oder Laut,
zärtlich und Geschwind, der launische Wind...
Niemand Kann IHN Fangen,
niemand Holt IHN ein.
Er treibt Wolken weiter,
weht Laub in den Staub.
Wenn mein bunter Drachen
mir im Herbst entflieht,
läßt er IHN am Himmel
oben tanzen geh 'n.
Er trägt Unser Lachen,
jedes Wort und mein Lied.
Woher kommt der Wind
und wohin majd er weh 'n?
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah