Előadó: | Enyedi Ágnes |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Tradícionális |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
(Szépkenyerrűszentmártoni dalok)
Túl a vízen, a tengeren, rózsa nyílik a kenderen.
Túl a vízen, a tengeren, rózsa nyílik a kenderen,
minden ágán kettő-három, tudja 'z Isten, ki lesz párom,
minden ágán kettő-három, tudja 'z Isten, ki lesz párom.
Gyere rózsám a szőlőbe, szedjünk szőlőt keszkenőbe,
gyere rózsám a szőlőbe, szedjünk szőlőt keszkenőbe!
Piros almát a kezünkbe, zörgős diót kebelünkbe,
piros almát a kezünkbe, zörgős diót kebelünkbe!
Úgy menjünk bé a kiskertbe, rózsát szedjünk keszkenőbe,
s úgy menjünk bé a kiskertbe, rózsát szedjünk keszkenőbe!
Rozmaringot a kezünkbe, s úgy menjünk az esketőbe,
rozmaringot a kezünkbe, s úgy menjünk az esketőbe!
-----
Kertem alatt nádas rét,
behajtom rózsám ökrét,
kilenc fejős tehenét,
kilenc fejős tehenét.
Hat ökör a járomban
maradj rózsám zálogban,
adok néked lekötőt,
váltó helyett fizetőt.
Ki nem akar búval élni,
menjen mennyországba lakni,
csináljon az égre házat,
ott nem éri semmi bánat.
-----
Jer bé a temető kertbe,
írd fel a sírom kövére,
a világon, a föld szélén,
olyan árva nincsen, mint én.
Árva vagyok apa nélkül
de még árvább anya nélkül.
Kérem a nagy Istenemet,
hogy el ne hagyjon éngemet.
Feljő még az én napom is,
ha most bús homályban van is,
jaj, Istenem vígasztalj meg,
ne hagyd, a búmban haljak meg!
A búm nem fogy el már soha,
mer' én meg vagyok átkozva,
vagy anyámtól, vagy apámtól,
vagy az idegen szájától.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah