Előadó: | Mozart musical |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Müller Péter Sziámi Michael Kunze |
Szilveszter Lévay |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | feldolgozás [+] |
(Constanze):
Tetszett, ahogy elintézted a grófot!
(Wolfgang):
Korábban kellett volna.
De jobb későn, mint túl korán!
De túl korán is jobb, mint soha!
Az egyiknek hatalom jutott, a másiknak tehetség.
És akinek egyik sem, annak bizony semmije sincs!
A semmi, az meg tudvalevőleg igen kevés.
A kevés az meg nem valami sok.
Következésképpen a semmi az a kevésnél is kevesebb,
a kevés pedig alig több a nem soknál.
(Constanze):
Állj már le!
Egy kukkot sem értek az egészből!
Nahát!
Te aztán igazán egy vicces flótás vagy!
(Wolfgang):
Na, nézd már!
Egy flótás... Egy mókás... Egy félnótás...
Hát mi vagyok én?
Sajna, de egy komponista-pianista!
Egy muzsikus, akiben van néminemű spiritusz-géniusz!
(Constanze):
Én egyáltalán nem értek a zenéhez, de tudod:
annyira más vagy mint az összes többi lény,
mint a sok szörnyű felnőtt!
Egy önfejű, aki falnak rohan!
Csupa móka, csupa fény!
Nem is tudok jó jelzőt...
Nem savanyú!
Pénzesebb nálad, és szebb is akad tán,
de mindig is ilyet vágytam én!
Na, tudd meg hát: bármily furcsa,
nekem tetszel őszintén!
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa