Előadó: | Újonc & Kunert |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Závada Péter (Újonc) |
Kunert Péter |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | underground rap |
Címkék: | Keressük! |
Félve, de mondom és írom:
nincsen e verklibe' freedom !
Kéri, hogy élvezd, ordíts
a test, az az extrém bondage.
El-szóba-bringok a sírig,
hajt e sivár ady-building
Majd a halál szabadít
lelket, elmét s a body-t.
Nézz csak e testalkatra:
bőrpuha teszt-Alcatraz!
Íme az emberi giccs:
Hass, alkoss, aerobics!
Jaj, baba, édes a rabság,
hogyha muszáj a szabadság:
--Most, szabadulj, oda, ni!?--
Nem vagyok én Hudini!
Mintha a kiflihez adnák,
nézd, neki jár a Szabadság:
tétova szárnyai nyílnak,
rebben a hajnali hírlap,
van, hogy a karfán lógnak,
van, ki bescanneli blog-nak:
pósta galamb helyett aggály
szajkózó papagáj.
Refrén:
Talpra magyar, hí a Plaza!
Itt az idő, zár a Cora!
Reebok leszünk és szabadok,
mint röpke intim-szappanok!
Talpra magyar, hí a Plaza!
Későre jár, zár a Cora!
Reebok leszünk és szabadok,
mint kékalgás duschbadok!
Félig áttetsző, sárga
füstüveg ablak a mára:
múltheti végtelen ívrét
kelti a hírtelen hírét.
Ó, hova tart ez a tenda !
Múltam, e matt remittenda
angyalok polcán emlék,
ennél már csak a nemlét...
Izzik ezer puha fémjel,
félprofi tolvaj az éjjel.
M7-esen csupa fénylény:
Pesten kívüli élmény.
Egymillió deka tonhal
parkol egy vén kamionnal.
Olvad a vers, mirelittem,
nézd Apa, ennyire vittem...
Bús, korareggeli szófaj
--feltör a mellből a sóhaj:
--Sörre cseréltem a Vectrám,
a hazám is büszke lehet rám!
Plüss pizsamája nyakán
bújik egy férfi elő,
nézi, mit ír a Szabadság,
őt meg a térfigyelő.
Refrén:
Talpra magyar, hí a Plaza!
Itt az idő, zár a Cora!
Reebok leszünk és szabadok,
mint röpke intim-szappanok!
Talpra magyar, hí a Plaza!
Későre jár, zár a Cora!
Reebok leszünk és szabadok,
mint kékalgás, duschbadok!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah