Előadó: | Funktasztikus |
---|---|
Album: | Táncdalok, sanzonok, melodrámák |
Megjelenés: | 2011 |
Hossz: | 4:49 |
Szövegírók: |
Csató Adorján |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Funkton |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatót, a föld kerekét.
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatóóóót!
Kezdem az elején, utazok a régmúltba
Bilicsi Tivadarral az omnibusz tetején.
A sétapálcámra dőlök és úgy üvöltök,
Vagy a bajszom alatt Zerkovitz dalokat fütyülök.
Nyertem a lovin, aztán vesztettem kártyán,
A hölgykoszorú közepén nyeglén nézem a kánkánt
Egy szomorú vasárnap engem is megihletett
Seress Rezső a párkányról felém integet!
Fogok egy fiákert, fussatok előlem
A macskakővőn kirázza a szart is belőlem,
Huszadik századi old school shit
Félrecsapom a kalapom mert az a sikk
A nyárspolgár már rég alussza álmát
Ópiumpipát és szipkát szívnak a dámák
Teszek rá hogy nem megy több pár oktávnál
Viszont sármosabbnak mondanak Jávor Pálnál
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatót, a föld kerekét.
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatóóóót!
Megcsodálom Fedák Sári kerek fenekét
Karinthyval ücsörögve szürcsölök egy feketét
Az Anker, az Ámor, a Centrál, a Pilvax
Amire körbeérek rajtuk már pirkad
Zoknival tömöm be Rátonyi Robi száját
Fabulonnal kenem be Domján Edit hátát
A Sojuz--36-ban az öveket bekötni,
Mert Farkas Bercivel együtt az űrbe lőnek ki
Keserű a kocka cukor, savanyú a tejszín
Hirtelen megjelenik Kibédy Ervin
Hacsek és Sajóként előadunk egy szkeccset,
Tölcséres gramofonnal imitálok szkreccset
Márkus nőnek öltözve magyaráz piszén
Kacagok a viccén, pincér!
Kérek szépen még egy kört az asztaltársasághoz
Írják csak nyugodtan a kis Kabos számlájához
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatót, a föld kerekét.
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatóóóót!
Nem csodálkozom a korabeli bigottságon
A szentimentalista sanzonbizottságon
De a 67-es Táncdal fesztiválon lila ingben
Nem lehet legyőzni mint Papp Lacit a ringben!
Kikunyizom bekurblizom a verdát,
Kudlik Júliával együtt vezetem a Deltát
Túrós csuszát kapok fizetségemként
Latinovits folyton szid a kiejtésemért,
Kazal pedig azzal szokott betalálni
Hogy ő tudja a kuplékat gyorsabban eldarálni
Régi mániám vizelek a Stefánián
A bárokban zongorán kísérem Mezei Máriát.
Két napot ültem az egyesben de az még hagyján!
Nagy Imre tárgyalásán a vádlottak padján
A szamarak engedelmeskednek a parancsnak
Lelátóról szurkolok az aranycsapatnak
Bál a Savoyban, vagy csak pár tetű párlevű
Pöffeszkedik a párnázott páholyban
Kajakra, Latabár feláll a karzatra
A siheder Feleki Kamill felöntött a garatra
Jobbnak látom most már hogyha elköszönök
A csíkszemű, csikkszedőt nem kedvelik a csendőrök
Én a kávéházi naplopó, flaszterkoptató
Kámforrá válok ahogy megmozdul a nagy mutató
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatót, a föld kerekét.
Felpattintom a varázs zsebórám fedelét.
Visszaforgatom a nagy mutatóóóót!
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa