dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Sub Bass Monster: Félre az útból

Sub Bass Monster - Félre az útból

off off off off off
Félre az útból
Előadó: Sub Bass Monster
Album: Félre az útból
Megjelenés: 1999
Hossz: 3:53
Szövegírók: Sub Bass Monster (Máté Szabolcs)
Deseő Balázs
Zeneszerzők: Keressük a zeneszerzőt!
Kiadó: Magneoton
Stílus: Hip-Hop
Címkék: Keressük!
Megtekintve: Ma 2, összesen 28267 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Félre az útból

Refrén:

Félre az útból, klikk-klikk beng,
Félre az útból, klikk-klikk beng,
Félre az útból, klikk-klikk beng,
Mert itt jön Sub Bass Monster és a Gang...

Félre az útból, klikk-klikk beng
Félre az útból, klikk-klikk beng
Félre az útból, klikk-klikk beng
Mert itt jön Sub Bass Monster és a Gang...

"Félre az útból!" Hangzik a kiáltás.
Pihenjetek picit megjött a váltás,
Aki nem fiatal és még nem is elég vén,
Halljátok ki most a tejszín a kávén.
Sub "Ah!" Bass "Uuu!", egy a sokból,
Hallgasd a zeném érezd ahogy sokkol.
Eljött az idő és nálam az adu,
He-he "Dúvadívadididomdidi..."
A Fila Rap Jam óta, itt vagyok a Placcon,
Nagyobb leszek akár Michael Jackson,
Rendületlenül török a csúcs felé,
Csak egy dolog a szent, s ez a hip-hop: "Hurray!"
Figyeld a zeném, és figyeld mit mondok,
Vedd meg a lemezem és nem lesznek gondok.
Mondd meg Ice Cube-nak és Snoop Doggy Dogg-nak,
Sub Bass eljött, úgyhogy pakolhatnak!

Refrén(2x)

Baljós hangok? Ó megremeg a flaszter.
Én állok előtted Sub Bass Monster.
A kibaszott szörny, aki elnyeli a szavakat,
Eltöröl határt, s ledönti a falakat.
Mit érdekel téged, hogy East vagy West,
Ez az Amerika szarság csak megtéveszt.
Élvezd, ahogy én, és szarj az egészre,
Ez nem a U.S.A., tesó vedd már észre.
Az életem a Hip-Hop, hát ne szarja le senki.
Nem hagyok magamnak keresztbe tenni.
És ha megállít valaki, nem mondom el újból:
"Klikk-klikk beng, félre az útból!"
Nem kell a mosoly nem kell a sikoly,
Nem kell nekem, hogy bőszen tapsikolj.
Elég, ha érzed, hogy mi az amit érzek,
Túl sok a faszfej és ezért vérzek.
Őrjítő basszus és vad dögös duma,
Ez kell nektek "He-he Vappabaduba!"
Piros fröccs, barátság meg sok-sok pénz,
Na és a Rapprédikátor, a szörny Sub Bass.
Bomba jó bigék, és vadító kéj,
Na meg a leges legjobb duma, hogy a mának élj.
Lehet rossz ez az út, de cseppet se félek,
Mert ti vagytok a Rap s én a Rapnek élek.

Refrén(2x)

Csillogás, fények, előtted a színpad,
Körülötted tömeg, mindenki izzad.
Mindenki őrjöng mindenki boldog,
Én lököm a szöveget, hát hallgasd amit mondok!
Nem érdekel testvér mit gondolsz rólam,
Tudom, hogy a zenémben nincs hatvan szólam.
A szöveg sem egy himnusz, és nem egy hősköltemény,
Imitt-amott gyengéd, de egy-két helyen kemény.
Ilyen vagyok tesó, nem teszem az agyam,
Egy szaros kritikáért nem játszom meg magam.
Hadarom a szöveget, a nyelvem csak pereg.
Hol érdekel engem, hogy ki a fasza gyerek?
Mindenki leszól mindenkit, de miért?
Ne osszon az nekem, ki a Rap-hez nem ért!
Nem itt van a helye annak, aki gúnyol,
Klikk-Klikk Beng! Félre az útból!

Refrén (4x)

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás