


| Előadó: | Kicsi G |
|---|---|
| Album: | A Nagy Dobás |
| Megjelenés: | 2000 |
| Hossz: | 4:01 |
| Szövegírók: |
Radics Gábor Deseő Balázs |
| Keressük a zeneszerzőt! | |
| Kiadó: | sonymusic |
| Stílus: | Hip hop |
| Címkék: | Keressük! |

77 tomboló forró nyár,
augusztus 4 mindenki csak engem vár
és 2 kiló 80 győzelem,
reszkess világ, mert itt vagyok megjöttem.
És ami már a múlté, ami történelem,
hogy az idő múlásával, szépen felcseperedtem.
Már az óvódában folyton azon járt az agyam,
kitörni az átlagból. Miként és hogyan?
Ugye, úgy tartja a mondás: "Próba, szerencse."
De nagyon sokan vágynak a menő szerepre.
És hogy ne csak egy legyek eme tömeg közül,
hanem pont az az egy, aki a csúcsra kerül.
Sorba vettem szépen az összes utat,
hogy én mibe valósíthatom meg önmagamat.
Ha a zene, tombolt a Funky korszaka,
de nem volt felvétel a Jackson Fiveba.
Ez az ábra, másfelé kellett keresgélni,
máshol kellett önmagamat megtalálni.
82-ben ért meg a munka gyümölcse,
mert én lettem ekkor magyarország szépe.
Refrén: 2x
Csak nevetek az életen, ő is nevet rajtam.
Felteszi a kérdést: "Tényleg ezt akartam?"
A válaszom: "Igen, hisz így jó nekem.
Gyere most haver és te is nevess velem!"
Nagyobbnak hittem magam, mint bármikor korán,
de egy idő után megálltam és nem nőttem tovább.
Ezért nem lettem magas, gólyalábú modell,
maradt a tv és előtte a fotel.
Az egyes meg a kettes után itt volt a Kábel,
csak kapkodom a fejem, annyi műsor áraszt el.
A 90-es évek, a Hip-Hop robbanás,
a UMTV Raps és igen sok nagy dobás.
Nagy dumás MC és velük együtt törtető,
lemezjátszó-gyilkoló bakelit pörgető.
A bolhapiaci hamisított szallag,
sistereg, recseg, de hát megkaphattad.
És később jött az ötlet, ilyet én is tudok írni,
mikor visszahallgattam, kedvem lett volna sírni.
Mert a minőség az silány, a szöveg sem kemény,
de hát, akkor is tetszik, mert hát mégis csak az enyém.
A lehetőségre, mint más, én is soká vártam,
majd 96 végén már színpadon álltam.
Megindult a szekér, mi a csúcsra szokott vinni,
de még félúton megállt, és azután semmi.
Refr. 2x
Végre eljutottam ide, és hozom is a stílust,
a lemezjátszó, ami adja most a ritmust.
Digitális, ugye mer' CD nem bakelit,
többezer bit mindenkit felhevít.
Mert a szöveg remélem elég lendületes,
a színpadon Kicsi most nem felesleges.
Mert mindenki tapsol, mindenki örül,
hogy a Hip-Hop paletta most egy színfolttal bővül.
Még kicsi ez a folt, de jól lehet hallani
és semmiféle mosópor nem tudja kimosni.
Vagy megfakul teljesen vagy mégnagyobb lesz,
az idő mindent megold, mindent elrendez.
De ami eddig volt, az már csak történelem,
vajon mit hoz a jövő, már csak ezt kérdezem.
Mert lehetőség ezer, de válasz csak egy van,
hogy megtaláljam azt a választ, ezen töröm magam.
Refr. 4x


A Sávlekötő Camp egyik legfrissebb hangja, Szkym ledobta második nagylemezét.
Itt a Szaturnusz, egy húszszámos, sötét, elektronikus, trap-popos, grunge-ba kicsapó, érzelmileg túlfűtött éteri utazás, amely konkrétan úgy váltakozik a műfajokban, mintha belesétálnál egy kozmikus hidegfrontba.
A projekt már az előfutárain, a Szabikeyz-zel közös szép vagyok-on és a címadó szaturnusz-on is megmutatta, hogy ez a lemez nem sima „album”, hanem egy drámai, kísérletező univerzum: tele kattanásokkal, vibecserékkel és váratlan műfaji törésekkel.
A Szaturnusz egyik nagy pillanata az a felvétel, amit a Sávlekötő során már megimádott a közönség: a Más lesz, amelyben Mehringer és Plamyy is beszállt a ringbe, ráadásul két külön verzióban is helyet kapott a lemezen – egy energikus, popos–elektronikus verzióban és egy külön, grunge-os hangzású masleszgrunge című variánsban. Szkym szerint teljes meglepetés volt, hogy végül Mehringer lett a feat a Sávlekötő műsora alatt, aztán a közös munka annyira flottul ment, hogy a trekk szinte magát írta. Marci rátett egy rakat új ötletet, felénekelte a refrént, Palmyy pedig megszokott zsenialitással zsigerből kirakta a második verzét.
Ezzel állt össze Szkym új művészi érájának első ikonikus pillanata.
A grunge-verzió pedig egy akusztikus ötletből nőtt ki, amikor Szkym egy osztálytársánál, moszinál random elkezdett gitárokat felvenni, és egy intuitív ötletből megszületett az a hangzás, ami végül az egyik legkarakteresebb felvétel lett.
Teljes egészében Szkym szerezte, írta és producerelte a kiadványt, mely úgy működik, mintha a Szaturnusz jégből és törmelékből álló gyűrűje, valójában egy legalább annyira kiszámítatlanul érkező hangokból és műfajokból épülne fel.
A dark trap és az elektronikus elemek végigkeringenek a projektben, miközben néha popos fények villannak be, néha alternatívabb karcok hasítanak bele, máshol pedig nagyon is személyes rap-dramaturgia feszül a mélyben.
Itt egyszerre fér meg a pirkad melankóliája, a stoned trap fáradtsága, a flexelő rap attitűdje (ehhez például e7her is csatlakozik), a hardstyle-ba csúszó megőrülés, vagy épp a teljesen új irány, amit Mollinoe és Meszdap hoznak be a felnövök című dal pulzáló techno-energiájával. Ugyanígy davidkhaa és Palmyy is meglepőt húz a változás-ban, míg a szép vagyok Szabikeyz oldaláról érkezik egy synthwave-es, önironikus világ, és a nyúz-ban Palmyy ismét megcsillogtatja karakterét.
Két évnyi kísérletezés, érzelmi filterezés és hangzásbeli merülések után a lemez úgy szól, mint egy megszerkesztett, audiovizuális dráma, mintsem egy hagyományos album: a sokszínűség ugyanis nem melléktermék, hanem koncepció volt.
Minden egyes felvételhez társul ráadásul egy-egy vizuált rendelt az előadó maximálizálva a hatást és a művészi kiteljesedést.
Fotók: Szkym/Magneoton/Escape Plan Recordings