Előadó: | A padlás |
---|---|
Album: | Presser G.-Sztevanovity D. - A padlás |
Megjelenés: | 1993 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Sztevanovity Dusán |
Presser Gábor |
|
Kiadó: | Hungaroton-Gong Kft. |
Stílus: | Mese musical |
Címkék: | Keressük! |
(Témüller):
Ami eltérő, szabálytalan,
az a rendnek csak útban van,
ami régi és alaktalan,
az csak árt, amíg köztünk van.
Ez a gondolat annyira tiszta és szép,
kár, hogy egyesek nem értik még,
“Ami nem szabályos, sajnos az ragályos”
a káoszból legyen elég!
Enyém a pálya.
Enyém a pálya!
Sajnos túl sok az ábrándozás,
sok a mese, s a látomás,
lila ködök és másvilág,
gyanús hangok és utópiák.
Csupa szélhámos varázslat
nem kell a világnak,
mindez csak romlásba dönt.
Majd én vágok rendet
és teremtek csendet
és van, aki támogat fönt...
Enyém a pálya.
Enyém a pálya!
Egyforma házak és lapos tetők
és nem tűrjük el a sok különcködőt.
Ki túl sokat ugrál, majd gondom lesz rá,
hogy guggoljon szépen a mérce alá…
Enyém a, enyém a, enyém a,
enyém a, enyém a, enyém a,
enyém a, enyém a pálya,
enyém a pálya.
enyém a pálya!
Jaj!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah