Előadó: | Kretens |
---|---|
Album: | 25 éves jubileumi CD / part2 |
Megjelenés: | 2006 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Last One Out Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Tegnap láttam a holnapot, az utcasarkon állt
Pénzt kért tőlem, és zavaros szemmel a boldogságról prédikált
Ott állt, két szeme, a semmiből meredt rám
Fogta a pénzt, még valamit morgott és dülöngélve odébbállt
Amerre ment, rúgta a port, időnként meg-meg állt
Remegő kézzel a szemétben turkált és káromkodva ordibált
Eltűnt és soha senki sem látta már
Azon az éjszakán, ott valami történt, de ki tudja most merre jár
Most én vagyok itt az áruló
A helyzet változott, most te kerülsz sorra
És én leszek majd az áldozat
A mi kis történetünk miről is szólna
Ez a rendszer, ez a rendszeretet
Sok itt az éhes száj, de kicsi a torta
És nem teszem meg, amit megtehetek
A játék más lett, mint ahogy vártuk, hosszú és unalmas
Mondtad már többször is nekem, hogy te sem ezt akartad
Egy arc, egy szerep, és nem is nekem való
Eladom ezt is, hiszen szabad a vásár, csak szóljon nekem, akire jó
Nem, én nem láttam, hogy kilépsz az ablakba
Nem, nem én mondtam, hogy tűt szúrj a karodba
Nem, nem én voltam
Nem, nem én voltam
Nem, ez nem én voltam
Én nem tehettem mást
Most én vagyok itt az áruló
A helyzet változott, most te kerülsz sorra
És én leszek majd az áldozat
A mi kis történetünk miről is szólna
Ez a rendszer, ez a rendszeretet
Sok itt az éhes száj, de kicsi a torta
És nem teszem meg, amit megtehetek
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton