Előadó: | Jazz+Az |
---|---|
Album: | Egynek jó |
Megjelenés: | 1999 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Davoli Daniele Gordon La Lonnie C Limoni Mirko |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Tom-Tom Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Kedves Gyerekek!
Tudjátok mi lesz az ebihalból?
Béka!
És a békából tudjátok hogy mi lesz?
Hát királyfi az biztos nem!
Egyszer volt, csak hol nem volt
Egyszer volt, csak hol nem volt
Egyszer volt, csak hol nem volt
Én kimentem a tóra, ahol jónak mondható
A békaperspektíva, de kár volt a hű-hó
Mindenki a partra, kiáltottam, jobbra át!
Hány békát kell megcsókolni hát, míg egy királyfi lesz a csókból?
Egyszer volt, csak hol nem volt
Csak egy, csak egy kéne a sorból...
Egyszer volt, csak hol nem volt
Tóból is megárt a sok óóó, ma csak egy kicsit gyúrok,
Bodyzok, szolizok, guggolok egyet, aki friss az röptiben a legyet is...
Rám vártál? Kis királylány?
Mért maradnár ezután mostmár a béka, békate, békategóriánál?
Lásd, a vizen és a talajon én vagyok az etalon, rokonom egy fokon a fittnes-i szörny, alaki jogon.
Én fogtam egy szép példányt, ki máig velem él.
Csókolom egy éve már, de ez itt mit sem ér.
Csak sört iszik és horkol, fújja fel magát!
Hány békát kell megcsókolni óóó míg egy királyfi lesz a csóktól?
Egyszer volt, csak hol nem volt
Csóktól
Csak egy, csak egy kéne a sorból...
Egyszer volt, csak hol nem volt
Ki mit ígért pusziért ahhoz nincs közöm, ilyet neked én soha nem is ígérhettem
Az az öcsém volt, aki szereti a bort, lehet ez a gond!
Mond? Hova üljön a Joci? Hóó már megy a tévében a foci! Góóól!
Az üvegeket hoci csak a frigóból
Királynak itt van a Fradi! Jó!
Ne feledkezz meg magadról, mert a pofonomtól leesik a korona a fogadról!
Az enyém folyton ugrál, s az éjszakába jár,
Közölte hogy frusztrált, hogy a csókom be nem vált,
De nyaka tiszta rúzs volt, nem nyelhettem így tovább!
Hány békát kell megcsókolni hát, míg egy királyfi lesz a csókból?
Egyszer volt, csak hol nem volt
Csak egy, csak egy kéne a sorból...
Egyszer volt, csak hol nem volt
-Ki az?
-Én Baby!
-Énbaby?! Nem ismerek Énbabyt!
-Királynőm engedj be!
-Azt ne is reméld!
-De hoztam neked egy kis virágot is kicsim!
-Kend a hajadra és felejtsd el a címemet!
-Dehát tudod hogy szeretlek!
-Hát ide figyelj! Nézd mit mond, mit mond a szám? Azt mondja hogy: Tüüüünj el!
-Ne légy ilyen durva! Te...
-Nem érdekel már a mese! De te se!
-Tündérem ne csináld ezt velem... Póbáljuk meg újra!
-Menj ahová akarsz, menj a Dunának, mit tudom én...
-Most mit csináljak ezzel a két kiló rózsával?
-Tünés!
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Míg egy királyfi lesz a csóktól
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Csak egy, csak egy kéne a sorból
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Míg egy királyfi lesz a csóktól
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Hány békát kell megcsókolni?
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Egyszer volt, csak hol nem volt.
Csóktól, csóktól, csóktól....
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa