Előadó: | A hercegnő és a koldus (musical) |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Julien:
Hercegnő étkezése fontos etikett
Ő mindig topánkát hord, bőrcipő helyett.
Petrezselymet nem eszik,
Ez is hercegnői sikk
Mindig mosolyog, de soha sem nevet.
Hercegnő, mindig tudja mit, mikor, hogyan!
Nem bukik fel, ha meghajol,
Vérében van a protokoll.
Dönteni tud, ha rábízzák, hogy így vagy úgy.
Ő soha nem jár félszegen,
Csak merev háttal, délcegen.
És mikor elmegy, kesztyűs kézzel int búcsút.
Mellet ki és hasat be, és kezet fel és fejet fel!
Ilyen legyen minden mozdulat!
-Értem már!
Julien:
Legyen bájos, legyen kedves
Mikor ad, s mikor elvesz.
Mindig tudja meddig, s mit szabad!
Hát! Hercegnő mindig pompás új ruhákban jár
És soha nem pihen, mert nincs ideje már.
Hogyha lefestik, széken ül,
Büszke mosollyal hátradűl
Hogyha beszél, jól használja a szókincsét.
Senkire nem néz ostobán,
Két kézzel játszik zongorán!
Énekel mindig, hogyha kérik
Még, még, még!
együtt: Még! Még!
Julien:
És, és minden gyönyörű, oly nagyszerű
Ha a szobába lép, ott áll,
-Értem!
A férfisóhaj száll!
Egy rózsaszál, mit nem téptek le még!
Nem bukik fel sosem!
-Soha, soha, soha sem!
Sosem aggódik!
-Soha, soha, soha sem!
Megtesz mindent, mit az élet tőle vár.
Bátor és soha nem!
-Ő az aki sose fél!
Sosem tévedhet!
-Mindig mások miatt él!
Neki idő és tér, kéz a kézben jár!
Hercegnőt készen vár a bársony, puha ágy
Hercegnő mindent józan fejjel gondol át!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah