Előadó: | Presser Gábor |
---|---|
Album: | Angyalok és emberek |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 7:33 |
Szövegírók: |
Presser Gábor |
Presser Gábor |
|
Kiadó: | BMG Ariola Hungary |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Don Quijote, a bús képű lovag megérkezett Budapestre bús képű lován. Már a bevezető úton beleszeretett 1 vörös hajú lányba, aki az út mentén olyan szépen sétált fel s alá, s így sóhajtozott: Gyönyörű herceg! Ugye értem jöttél? A lovag hátrahőkölt, s emígyen szólt Rocinante lóhoz: Ő Dulcinea – most megmentem. És még jobban beleszeretett. De a románc keserű. A lovagot nap nap után a kocsmában láttam. Én egy Hobóval ittam ott, mikor egy este a bús képű leült hozzánk, s kezdte mondani:
Nem kell a könyv, én eldobom,
nem kell a dal, én már nem hallgatom.
Dulcinea, egyedül ő kell nekem,
álmomban vörös hajában ébredtem.
Ő rabságban él, és játszik velem,
én rabja vagyok, és engedem.
Én sírok, ti röhögtök: má’ megin’ a rozsdás szög,
de nekem senki-senki nem kell, csak a kis vörös dög.
Megmenteném, s ő vállat von.
Magyarázom, hogy élünk majd egy szép napon.
Ő csókot int, s hogy tűnjek el,
valakit vár most, sajnos menni kell.
Ő játszik velem, és élvezi, szerenádomat kineveti.
Én sírok, ti röhögtök: má’ megin’ a rozsdás szög,
de nekem senki-senki nem kell, csak a kis vörös dög.
Verekedtem a rabtartókkal – Dulcinea!
Rugdostak az aszfalton – Dulcinea!
S te elsétáltál közben – Dulcinea!
Én sírok, ti röhögtök: má’ megin’ a rozsdás szög,
de nekem senki-senki nem kell, csak a kis vörös dög.
Don Quiote szomorú ábrázatát nem látta többé Dulcinea. A bús képű hangtalanul tűnt el letört lován, és csak kicsi port vert. Dulcinea az egészet álomnak hitte, s évek múltán elmesélte 1 lélekgyógyásznak (aki fiatal volt, és erős).
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah