Előadó: | Missh |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Rap, Hip Hop, RNB |
Címkék: | Keressük! |
Nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
luxus életet élsz
mindenki csak megnéz
majd az ördög a pokolban egy helyet intéz
nem hiszel már istennek
nincs lelki ismereted
nem őriz már semmi meg
csak drogok enyhítenek
nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
nem boldogít a pénz
mondják ezt a gazdagok
tömött zsebbel járnak
én meg null forintal ballagok
apuci szeme fénye épp most kapott verdát
mercire cserélte le a szakatt opel verctrát
én meg bazdmeg tudod gürcölhetek évekig
akkor sem érek el semmit mindig jobb lesz őnekik
a csórót még szegényebbé teszi az ország
a gazdag ember vagyona meg gyarapodik tovább
nem hagyom kárba veszni a kibaszott sorsomat
ezért én a könnyű pénznél teszem le a voksomat
a rendőrség is ezért ott jár majd a nyomomban
a becsület nem ér semmit ha megdöglök a nyomorban
a bűn az segít hogy jön egy újabb kezdet
mert néha nincs már kíút bele kényszerít a helyzet
itt már mindanyian a kezüket mossák
az erősek meg köztudott a gyengét eltiporják
Nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
luxus életet élsz
mindenki csak megnéz
majd az ördög a pokolban egy helyet intéz
nem hiszel már istennek
nincs lelki ismereted
nem őriz már semmi meg
csak drogok enyhítenek
nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
Reménytelenségek országában élünk mind
minek legyek hazafi?
ha jobb neked ott kinnt
ami parlamentbe történik az senkit nem érint
semmi szüség nincsen rájuk én fejbe lövetném mind
az úniós pénzekből a nagyok pezsgőt bontanak
miközbe szegény emerek a vonat elé ugranak
kérdem én hogy hol van itt az igazság
nekem nincsen rezsire pénzem ők meg a kurvát szopatják
a családodért te mindíg mindent megteszel
ma fizeted a csekket holnap meg nem eszel
minden kapcsolat az élettel már megszakadt
összefogás helyett eltapossuk a másikat
de nem félek és nem adom fel a harcot
amíg élek addig kaparok majd feladom ha meghalok
ebbe világba a jó ember csak veszt
de majd 2012-be isten rendet tesz
Nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
luxus életet élsz
mindenki csak megnéz
majd az ördög a pokolban egy helyet intéz
nem hiszel már istennek
nincs lelki ismereted
nem őriz már semmi meg
csak drogok enyhítenek
nem tudod hova mész
nem látod csak a pénzt
egyedül vagy és félsz
a tükörbe ne nézz
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah