Előadó: | Ulmann Zsuzsa |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: | Keressük a szövegírót! |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Musical |
Címkék: | Keressük! |
Baj van! Érzem. Mindig így,
kezdődik minden
Egy ő és én, és más
nem érdekel.
Rám néz - és innen
egy filmen olyan egyszerű
minden csak jön és
győz a szerelem...
De nekem nem megy
remeg a térdem, izzad a
tenyerem,
a pohár rám dől és
mindig elúszik minden...
Értsd meg azt, amit én
érzek:
Itt jön a szerelem,
már félek
Ha mégsem adom magam
még meg
szembe röhögnek az emlékek.
De, ha még is olyan vagy,
hogy engem akarsz
csak szerelemről ne -
beszélj ne akard,
Mert a vár amit építünk
szerelemből, majd
egyszerűen csak ránk dől.
Ez van és kész,
Ez nem múlhat véletlenen,
Gyűlölnek a tárgyak,
és össze fognak ellenem.
Értsd meg azt, amit én
érzek:
Itt jön a szerelem, már
félek.
Ha mégsem adom magam
még meg,
szembe röhögnek az emlékek.
de, ha mégis olyan vagy,
hogy engem akarsz,
Csak szerelemről ne,
beszélj ne akard,
Mert a vár amit építünk
szerelemből, majd
ránk dől...
A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.
Az EJI jelentős erőforrásokat mozgósít a jogdíjak begyűjtése mellett a jogosultak beazonosítására is. A szükséges adatok hiánya miatt ugyanis előfordul, hogy előadók kimaradhatnak a felosztásokból.
A korábban nem azonosított felvételek között nagy számban vannak olyanok, amelyeket az érintett előadók nem regisztráltak határidőn belül, illetve hiányos vagy téves adatokkal szerepelnek a felhasználói adatszolgáltatásokban.
Az EJI alapelve, hogy jogdíj nem maradhat kifizetetlenül
Az egyesület szakemberei összetett informatikai eljárásokkal és egyéni kutatási módszerekkel dolgoznak a jogdíjak kifizetéséhez hiányzó információk beszerzésén.
Az EJI hangfelvételi adatbázisának bővítése eredményeként az idén lehetővé vált a filmzenei jogdíjak széles körű felosztása is: az úgynevezett főcím-, és vége főcímzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között a felosztási szabályzat szerint az eredeti főszereplő jogdíjának megfelelő összeget kell felosztani, a háttér, illetve betétzene elkészítésében közreműködő előadóművészek között pedig hangfelvételenként összesen egy-egy eredeti szereplőre eső jogdíjat osztottak fel.
Az EJI munkaszervezete folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását, amelyet idén várhatóan júniusban a hangfelvételeket, szeptember végén pedig az audiovizuális jogdíjakat illetően tervez lezárni.
Fotó: illusztráció/Freepik