Előadó: | Aradszky László |
---|---|
Album: | Aradszky |
Megjelenés: | 1968 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Lovas Róbert |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | sláger |
Címkék: | Keressük! |
Búcsúzom, kedvesem, jó éjt!
Holnaptól engem már nem is látsz.
Utolsó ez az esténk, aztán nincs tovább,
nem tudom, kivel élsz, hol jársz.
Búcsúzom, kedvesem, menj hát,
az időd ne reám pazarold!
Ne gondold azt, hogy kérlek, maradj itt örökké,
de ha fáj, magadat okold.
Amikor majd eszedbe jutnak a csókjaim,
amikor rám gondolsz egy fáradt éjszakán,
amikor először megcsalt az a másik,
akkor büntet majd a sors, mert elhagytál.
(Búcsúzom, kedvesem, jó éjt!
Holnaptól engem már nem is látsz.
Utolsó ez az esténk, aztán nincs tovább,
nem tudom, kivel élsz, hol jársz.)
Amikor majd eszedbe jutnak a csókjaim,
amikor rám gondolsz egy fáradt éjszakán,
amikor először megcsalt az a másik,
akkor büntet majd a sors, mert elhagytál.
Búcsúzom, kedvesem, ez van,
úgysem tehetünk semmi mást.
Elhagyott mellékutcán titokban sírok én,
de az a fő, hogy te már ne láss.
Búcsúzom, kedvesem, good-bye!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah