Előadó: | Cseh Tamás |
---|---|
Album: | Az igazi levél nővéremnek |
Megjelenés: | 2004 |
Hossz: | 3:27 |
Szövegírók: |
Bereményi Géza |
Másik János |
|
Kiadó: | Intuison Records |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Hé, miféle villamos ez itt, merre jár, merre megy.
Talán leges-legutolsó éjjeli járat visz engemet.
A leges-legutolsó éjjeli villamoson megyek.
Én vezetem, mégis arra megy, amerre viszi a sín.
Nézz, nézz, nézz, nézz, nézz,
nézz, nézz oda, nézd,
ahogyan dülöngélnek padokon
a kiabáló, ijedt arcú utasai.
Nyikorog a sín minden fordulónál,
nézd, nézd, nézd, nézd,
nézd, nézd, nézd, nézd
milyen bolond, vén szerelvény.
Kit viszek rajta kérdezed,
kit visz a legutolsó villamos?
Én elviszem rajta, viszem minden emberem,
aki életemben volt nekem.
Ez az utolsó járat,
a leges-leges-leges-leges-legeslegutolsó járat ez.
Elviszi ma őket az éjjeli villamos,
eltünteti egy végállomás.
Én vagyok, én, a villamosvezető a legutolsó járaton.
Ma éjjel elmegyünk, emerre elvisz minket a sín.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah