Előadó: | Neoton Família |
---|---|
Album: | Bolond Város |
Megjelenés: | 1970 |
Hossz: | 2:53 |
Szövegírók: |
S. Nagy István |
Pásztor László |
|
Kiadó: | Hungaroton-Pepita |
Stílus: | Beat, beat-rock |
Címkék: | bohókás, mulatság, pasis, találkozás, vicces [+] |
Egy kissé másnapos vagyok még
Mert névnapom volt az este
Az utcán lefelé hajoltam
Én nem tudtam mit keresve
És egyszer csak egy női lábat láttam,
Nem örültem, ne gondold
Így szóltam haragosan,
Pardon ez a ke’ pardon ez a kezem volt
Egy kissé másnapos vagyok még
Mert névnapom volt az este
Az utcán csendesen megálltam
Egy kirakaton belesve
És egyszer csak egy férfilábat láttam
Mögötte az italbolt
Azt mondtam haragosan
Pardon ez a ke’ pardon ez a kezem volt
Na de már elég volt a sok lábból
Vár a kicsi szobám
Bebújok, lebújok fehér ágyba
Álom zuhan rám
Hát nyomban indultam kacsázva
A Föld úgy forog köröttem
A falnak támasztott kezemmel
Mint pléh doboz úgy zörögtem
És egyszer csak egy férfifejet láttam
Lábaimnál dorombolt
És így szólt haragosan
Pardon ez a ke’ pardon ez a kezem volt
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától. Az eklektikus, mégis átgondolt és szorosan összekapcsolódó tematikák mentén haladó anyag koncepciója egyszerre jól körülhatárolható és absztrakt - pont, ahogy a semmi.
Nemrégiben a Van Harag című zaklatott hangvételű dallal, és a hozzá készült felkavaró videoklippel vezette fel új nagylemezét az Elefánt. Ez azonban valóban egy ízelítő volt a most megjelenő, tizenegy dalos albumról, amin egyszerre jelennek meg a ‘90-es évek post-punk és stoner hatásai, a mélabús, andalító dallamok és a szintetizátor minden mennyiségben. Mindez valahogy mégis olyan formában, hogy a sokféleség egy kerek egészet alkot - ebben segítségükre volt producerük, Dexter.
A most megjelenő SEMMI névválasztása sem véletlen, kapcsolatban áll ugyanis a korábbi, Minden című lemezzel, illetve vannak olyan dalpárok - például a Kösz és a Bocs vagy a Nincs harag és a Van Harag -, amelyek témájukban alkotnak egy univerzumot, sőt, kiegészítik egymást.
Nem csak zeneileg, de dalszövegek tekintetében is változatos a SEMMI, ami olyan témákat feszeget, ami mindannyiunkat foglalkoztat, magunkban sokat merengünk rajta, de valahogy mégis nehezünkre esik beszélni róla.
“Kevésbe a hétköznapok, és sokkal inkább az egzisztenciális jellegű kérdésekkel foglalkozunk, annak filozófiai értelmében. Ilyen például a halál vagy a semmi - én szeretem körbejárni ezeket a témákat, és van ezzel kapcsolatban mondanivalóm is. Mi nem arról mesélünk, hogy mi történik velünk vagy körülöttünk, sokkal inkább arról, mi zajlik le a fejünkben.” - tette hozzá Szendrői.
A semmit ráadásul nem csak zeneileg és mondanivaló tekintetében boncolgatják, hanem Tihanyi Anna fotográfus segítségével vizuálisan is megjelenítik. A koncepcióról így mesél:
“Az alapvető választóvonal a termékeny, vagyis a pozitív semmi, és a mindent elpusztító semmi között alakult ki. Az alapötlet a szoba volt egy térben (van is a lemezen egy ilyen című dal), ebben próbáltam meg elhelyezni a zenekart, és köréjük különböző elemeket használni. Én általában amúgy is terekben gondolkodom, itt pedig szerettünk volna egy semmihez nem kapcsolódó, “lebegő”, az ürességet ellensúlyozó teret kialakítani. Egy közös alkotói pillanatot kerestünk, ahol a csendet, a káoszban lévő nyugalmat tudjuk kifejezni.”
Ezzel tehát egy új fejezet kezdődik az Elefánt életében, aminek első állomása június 7-én lesz a Budapest Parkban, ahol bemutatják a bemutathatatlant, vagyis a SEMMI-t, amelynek dalait itt hallhatja majd a közönség először élőben.
Elefánt - SEMMI: https://open.spotify.com/album/1Rchnvg8ARhvC8IX4Rq0Dn