Előadó: | Bangó Margit |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bangó Margit Tradícionális Szabó Margit |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Hej, cigányok gyertek hát velem
Nézzétek, a táncot hogy verem
Sukár csávó gyere hát velem
Szól a zene, nem bírtok velem da-da-da
Jaj, te roma csávó mit tettél velem
Megrontottál, jaj Istenem
Bánatomban leiszom magam
Utána meg járom az utam da-da-na
Hoj doj doj doj
Hoj na-na na-ri na-na
Hoj na-na na-ri na-na
Hoj na-na na-na na-na
Hoj na-na na-na na-ri na-na-na
Hoj na-na na-na na-ri na-na-na
Az én uram jó cigány
Nincs is olyan prímás tán a világon
De amit keres megissza
Mindig reggel jár haza a kocsmából
De mondtam néked, te kutya cigány
Hogy ne járj haza reggel nyolc után
Meglátod, felülök a vonatra
Itt hagylak oszt hazamegyek Naményba
De mondtam néked, te kutya cigány
Hogy ne járj haza reggel nyolc után
Meglátod, felülök a vonatra
Itt hagylak oszt hazamegyek Naményba
Namény felé visz az út
De a szívem Pestre húz, mit csináljak?
Így nem tudom, hogy mit tegyek
Ha elhagyom vége lesz a cigánynak
De kinézek a vonat ablakán
Az uram szalad a vonat után, azt mondja:
Ugorjál le feketém
Vakuljak meg ölbe viszlek haza én
Mert kinézek a vonat ablakán
Az uram szalad a vonat után, azt mondja:
Ugorjál le feketém
Vakuljak meg ölbe viszlek haza én
De ellopták a fehér lovam a cigányok
Átfestették, úgy adták el a zsiványok
Veszek lovat, ugyanolyat még egyet
Mer'a csávó a ló nélkül elkerget
Veszek lovat, ugyanolyat még egyet
Mer'a csávó a ló nélkül elkerget
Meg mondta a cigány-vajda, mit csináljak
Hogy ne én keressem a lóvét a családnak
Keresse meg minden rajkó magának
Így kell élni sej, a vándor-cigánynak
Keresse meg minden rajkó magának
Így kell élni sej, a vándor-cigánynak
Látod babám ezt a rongyost százast, hej
Ha megiszom, ha megiszom bánom én
Nem bánom, csak sajnálom
Ketten vagyunk, kikeressük a nyáron
Nem bánom, csak sajnálom
Ketten vagyunk, kikeressük a nyáron
Amoda jön három zsaru lóháton
Most…
Meg se fogta már..
Jaj,te csávó jutok e még az eszedbe
Meg se fogta már..
Jaj,te csávó jutok e még az eszedbe
Minden roma rólunk beszél,
Azt mondják, hogy nem vagy enyém,
Ja, de akármit is beszélnek,
A te szíved már az enyém.
Ja, akármit is beszélnek,
A te szíved már az enyém lett
Nem megyek a bálba veled,
Nem táncolok ottan veled,
Ja, de ha mégis elmegyek,
Meglátod, hogy csudát teszek
Ja, de ha mégis elmegyek,
Meglátod, hogy csudát teszek
Sej-haj, cigányélet mulatok én amég élek
Gyere babám járjad vélem a táncot
Hogyha táncolsz vélem,
Aranygyűrűt veszek néked
Elviszlek a cigánybálba meglátod
Sej-haj, cigányélet mulatok én amég élek
Gyere babám járjad vélem a táncot
Hogyha táncolsz vélem,
Aranygyűrűt veszek néked
Elviszlek a cigánybálba meglátod
Sej-haj, cigányélet mulatok én amég élek
Gyere babám járjad vélem a táncot
Hogyha táncolsz vélem,
Aranygyűrűt veszek néked
Elviszlek a cigánybálba meglátod
Sej-haj, cigányélet mulatok én amég élek
Gyere babám járjad vélem a táncot
Hogyha táncolsz vélem,
Aranygyűrűt veszek néked
Elviszlek a cigánybálba meglátod
Végre megérkezett a pop koronázatlan királynőjének, Dua Lipának harmadik nagylemeze, a Radical Optimism, amely 11 dalból áll. Az énekesnő egyedüllétét kiemelő album első felvétele beszédesen az „End Of An Era” (azaz: egy éra vége) címet viseli és olyan slágerek gyűjteménye, mint a „Houdini”, a „Training Season” és az „Illusion”. Dua „pszichedelikus popként” írja le új lemezét, megjegyezve róla, hogy „olyan kiállások és különféle hangzások keveréke ez, amit ha csukott szemmel hallgatsz, akkor egy kész, vizuális világ tárul eléd”.
„Az albumot a szingliségem alatt írtam” – mondta el Dua. „Mindig valami vicces történettel érkeztem a stúdióba, és mindegyik más-más dalt inspirált. Van egy lazaság és őszinteség, ami korábban nem volt meg bennem.”
Az album elkészítésekor a világsztár olyan kivételes művészekkel dolgozott együtt, mint Caroline Ailin (Dua Lipa: New Rules), Danny L. Harle (Caroline Polachek, Charli XCX), Tobias Jesso Jr. (Adele) és Kevin Parker, akit művésznevén Tame Impalaként ismerhet a nagyvilág.
Dua hozzátette: „Mindenki háttere és munkamódszerei jól összeálltak barátként és zeneileg is.” Így folytatta: „Nagyon nyitottak voltunk egymással, és úgy éreztem abban a szobában, hogy sebezhető lehetek, és szabadon beszélhetek a tapasztalataimról. Ennek a zeneisége olyan gazdagnak és izgalmasnak hatott, és szerettem volna ebben teljesen elmerülni és részese lenni.”
A Dua önfelfedezése által ihletett Radical Optimism egy olyan anyag, amelyben értelmet nyer a tiszta öröm és boldogság megélése azokban a helyzetekben is, amelyeket korábban lehetetlennek tűnt elfogadnunk.
A 11 szám közül egy igazán mély jelentésű, a „These Walls” kapott fókuszt a Spotifyon, amelyről elárulta az énekesnő a Zane Lowe-nak adott, nemrég közzétett interjújában, hogy:
„Van ez a közhely, hogy "ó, ha ezek a falak beszélni tudnának, tudod, mit mondanának". Szerintem érezhető az az energia, amikor besétálsz egy szobába és két ember veszekedett, vagy ideges.”
„Azt gondolom, hogy elkerülhetetlen az a beszélgetés, amit senki sem akar, de meg kell tenni, valakinek ki kell szállnia, és bármennyire is fájdalmas, ez általában megfelelő okok miatt történik, mert rólad van szó, és a megérzésed mindig megmondja, hogy valami jó vagy nem…”
Íme a Radical Optimism dallistája:
1. End Of An Era
2. Houdini
3. Training Season
4. These Walls
5. Whatcha Doing
6. French Exit
7. Illusion
8. Falling Forever
9. Anything For Love
10. Maria
11. Happy For You
Fotók: Dua Lipa