Előadó: | Agregátor |
---|---|
Album: | Puszta lét |
Megjelenés: | 2000 |
Hossz: | 0:00 |
Szövegírók: |
Mikus Tamás Boros Péter Miklós Bencze Lajos |
Mikus Tamás Tóth Miklós Liviczki Roland Boros Péter |
|
Kiadó: | Nail Records |
Stílus: | skandináv metal |
Címkék: | Keressük! |
Awaken like a distant concept
So pure and weak inside
Alone in the rolling cradle
Just learning the Art
Lifelines on the waxing canvas
Paintdrowned innocence
Stains on once-noble answers
(Are) weakening, weakening
Oh, look and see as the madness is
Overhelming, the dying
Saints and the lurking nightmares
On the fresco's darkest scenes
Could ever the canvas be filled
Or just the paint would run out
As tears dilute the portrait
Tears dilute the portrait
Oh, look and see that as the strength diminishes
And blood colored are all the shapes
The shades are beyond all that human - so strange
The final touch discolour the paint
Dying like forgotten concepts
So cold and weak inside
Alone in the rotting cradle
With a picture, with a picture done
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah