Előadó: | Gravefruit Sound |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Vető Péter Pálfi Viktor Bősze Balázs Veres Péter Hangodi István Lázár András Veres Zsákai Zita |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Mert eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Mért van az, hogyha ha minden leesik,
és még sem keresik, mi-merre-meddig.
Ma már nem igazán nagy szenzáció,
ez a gravitáció.
Hidd el, én is eddig,
azt gondoltam, hogy valaki majd leszek,
talán rovarokat eszek,
megszeret a nép.
Csillagok közt ragyognék este,
amíg el nem nyelne az időgép,
aminek csúszdáján csúszva,
újra meg újra
pontos labdákat gyűjthetek,
beváltanám mindet tejes kuponra,
hogy gyermekként csodáljam a kék eget.
Eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Mert eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Szívemet neked adom véresen,
komolyan mégsem kéne mindent venned.
Ehelyett mindent megveszel,
és azt hiszed, hogy ettől komolyan veszlek.
És veled pörgök majd ezen a Földön,
ezen a csodás diszkógömbön,
szemünkkel követjük a fényeket,
miközben lábunkkal hozzuk a lényeget.
És közben napról napra, hétről hétre,
hónapról hónapra nem vesszük észre,
hogy egyre gyűlik a sok számadat,
belőlünk mégsem készülhet másolat.
Eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Mert eljön az a nap, amikor szabad leszek,
elutazom oda, ahol mindenki szeret,
és akkor nem érdekel senkit, milyen magas a homlokom,
ahova majd nem léptek, az a nyomdokom.
Yesterday will come
I will feel so strong
and I need to move to another space
leave this rat race, leave your sad face,
I need to find a better place,
where everybody is smiling…
...
… so high…
… don’t ask me why…
… Gravefruit Sound.
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton