dalszöveg, előadó kereső
Dalszöveg, előadó kereső
előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Tartalom
Janicsák Veca: Most múlik pontosan

Janicsák Veca - Most múlik pontosan

on on on on on
Az első X - 10 dal az élő showból
Előadó: Janicsák Veca
Album: Az első X - 10 dal az élő showból
Megjelenés: 2010
Hossz: 0:00
Szövegírók: Kiss Tibor (Quimby)
Zeneszerzők: Kiss Tibor (Quimby)
Kiadó: Keressük!
Stílus: Ballada
Címkék: élet, életérzés, elveszett, emlék, érzelmes, fájdalom, feldolgozás, filozófikus, lélekvesztő, lelkis [+]
Miről szól a(z) 'Most múlik pontosan' dalszöveg ?
A narrátor szerelmi csalódást élt meg, melyet a természeti képekkel, mint a villámlás és mennydörög, képzelt madár és szögesdrót szívével próbál kifejezni. A szeretett személy hiányát érzi, aki mindenhol megjelenik számára, még az otthonában is, amit kőpokolnak és szilánkos mennyországnak nevez. A költő a természet képeit használja arra, hogy a szerelem kettős természetét érzékeltesse: gyönyörű, de fájdalmas is. Az álomvilág és a valóság közötti kontrasztot is bemutatja, ahol az álmodozás és a valóság találkozásának helyszíne a "foltos indián ló". A szövegben a bánat, a hiányérzet és a szerelem összetett érzéseinek leképezése jelenik meg.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
The protagonist in the text is experiencing emotional turmoil between a closing relationship and a new romantic interest. The past relationship, which was no longer a good place for him, he flees from, while a new interest, similar to a bird, plunges into his life. The desire for new love is fraught with contradictions: hope and longing coexist with uncertainty and fear. The protagonist's home has changed, it no longer provides refuge, and the outside world holds up a distorted mirror. At the end of the text, the protagonist incessantly sees the image of his new interest everywhere, emphasized by the light of fireflies.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
Le texte décrit le protagoniste vivant un tourbillon d'émotions entre une relation qui se termine et un nouvel intérêt amoureux. La relation passée, qui n'était plus un bon endroit pour lui, il s'enfuit, tandis qu'un nouvel intérêt, semblable à un oiseau, s'élance dans sa vie. Le désir pour ce nouvel amour est plein de contradictions : l'espoir et le désir coexistent avec l'incertitude et la peur. La maison du protagoniste a changé, elle n'offre plus de refuge, et le monde extérieur lui présente un miroir déformé. A la fin du texte, le protagoniste voit constamment l'image de son nouvel intérêt partout, soulignée par la lumière des lucioles.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
El texto cuenta la confusión emocional del protagonista entre una relación que está terminando y un nuevo interés amoroso. La relación pasada, que ya no era un buen lugar para él, huye de ella, mientras un nuevo interés, similar a un pájaro, se lanza en su vida. El deseo por el nuevo amor está lleno de contradicciones: la esperanza y el anhelo coexisten con la incertidumbre y el miedo. El hogar del protagonista ha cambiado, ya no proporciona refugio, y el mundo exterior le presenta un espejo distorsionado. Hacia el final del texto, el protagonista ve continuamente la imagen de su nuevo interés en todas partes, acentuada por la luz de las luciérnagas.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
In dem Text erlebt der Hauptdarsteller emotionale Verwirrung zwischen einer abgeschlossenen Beziehung und einem neuen romantischen Interesse. Die Beziehung aus der Vergangenheit, die für ihn kein guter Ort mehr war, flieht er, während ein neues Interesse, ähnlich einem Vogel, in sein Leben einfliegt. Das Verlangen nach einer neuen Liebe ist voller Widersprüche: Hoffnung und Sehnsucht leben zusammen mit Unsicherheit und Angst. Sein Zuhause hat sich verändert und bietet ihm keinen Schutz mehr, während die Außenwelt ihm einen verzerrten Spiegel vorhält. Am Ende des Textes sieht der Hauptdarsteller ständig das Bild seines neuen Interesses überall, was durch das Licht der Glühwürmchen betont wird.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
在文本中,主角正在经历一个结束的关系和一个新的爱情兴趣之间的情绪混乱。过去的关系,对他来说已经不再是一个好地方,他从中逃离,而一个新的兴趣,就像一只鸟一样,冲进了他的生活。 对新的爱情的渴望充满了矛盾:希望和渴望与不确定和恐惧共存。主角的家已经改变,不再提供庇护,外部世界对他造成了扭曲的反射。在文本的结尾,主角不断地在所有地方看到新的兴趣的影像,这由萤火虫的光线强调。
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
В тексте главный герой испытывает эмоциональный хаос между завершающимся отношением и новым любовным интересом. Прошлые отношения, которые уже не были для него хорошим местом, он покидает, в то время как новый интерес, похожий на птицу, ворвался в его жизнь. Желание новой любви полно противоречий: надежда и тоска сосуществуют с неуверенностью и страхом. Дом главного героя изменился, он больше не предлагает убежище, внешний мир же держит перед ним искаженное зеркало. В конце текста главный герой постоянно видит образ нового интереса повсюду, что подчеркивает свет светлячков.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
يعيش البطل في النص حالة من الارتباك العاطفي بين علاقة انتهت واهتمام عاطفي جديد. العلاقة السابقة، التي لم تعد مكانًا جيدًا له، يهرب منها، بينما الاهتمام الجديد، يشبه الطائر، يقذف نفسه في حياته. الرغبة في الحب الجديد مليئة بالتناقضات: الأمل والشوق يعيشان مع الشك والخوف. تغيرت منزل البطل، لم يعد يوفر مأوى، بينما يقدم العالم الخارجي مرآة مشوهة. في نهاية النص، يرى البطل بشكل مستمر صورة اهتمامه الجديد في كل مكان، وهو ما يتم تسليط الضوء عليه بواسطة ضوء اليرقات البراق.
What is the song 'Most múlik pontosan' about?
Traduza o seguinte texto para o Português: No texto, o protagonista vive um tumulto emocional entre um relacionamento que está terminando e um novo interesse amoroso. O relacionamento passado, que já não era bom para ele, está fugindo, enquanto um novo interesse, semelhante a um pássaro, está se atirando em sua vida. O desejo pelo novo amor está cheio de contradições: a esperança e o anseio coexistem com a incerteza e o medo. A casa do protagonista mudou, não oferece mais refúgio, e o mundo exterior mantém um espelho distorcido na frente dele. No final do texto, o protagonista incessantemente vê a imagem do novo interesse em todos os lugares, realçado pela luz dos pirilampos.
Nyomj egy like-ot ha tetszik ez a rovat!
Megtekintve: Ma 2, összesen 136131 alkalommal
Tartalom
Dalszöveg

Most múlik pontosan

Most múlik pontosan,
Engedem hadd menjen
Szaladjon kifelé belőlem
Gondoltam egyetlen
nem vagy itt jó helyen
nem vagy való nekem
Villámlik mennydörög
ez tényleg szerelem.

Látom, hogy elsuhan
felettem egy madár
tátongó szívében szögesdrót
csőrében szalmaszál
Magamat ringatom,
míg ő landol egy almafán
az Isten kertjében
almabort inhalál

Vágtatnék tovább veled az éjben
Az álmok foltos indián lován
Egy táltos szív remeg a konyhakésben
Talpam alatt sár és ingovány

Azóta szüntelen
őt látom mindenhol
Meredten nézek a távolba
otthonom kőpokol
szilánkos mennyország
folyékony torz tükör
szentjános bogarak fényében tündököl

előadó, zeneszöveg betűválasztó
Válassz előadót:
0-9
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
Hírek
Hírek

Fesztiválország: a porból lett szabadság filmje nem lesz mindannyiunk életének mozija

– A fesztiválszezon végén már csak a karszalag fakó lenyomata emlékeztet a nyárra, de a közösen átélt kalandok, a felejthetetlen koncertélmények és a frissen megtapasztalt szabadság érzése velünk maradnak. Ezeket az élményeket és az általuk felvetett kérdéseket vizsgálja a Fesztiválország című zenés mozifilm – szól a beharangozó.



 

Kiss Tibi, a Quimby énekese a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO11


 

Kötelező és marginális nyilatkozatok a Fesztiválországban

 

A legismertebb magyar fesztiválszervezők szólalnak meg: Lobenwein Norbert, Fülöp Zoltán, Márta István, Oszkó-Jakab Natália, Valde Orsolya, Varga Balázs, Lovasi András és persze kihagyhatatlan Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi. Emellett Lovasi András, a Halott Pénz, a Bagossy Brothers Company, a Quimby, Дeva, Sisi, a Margaret Island, a Blahalouisiana is mesél a fesztivál-élményekről.



Müller Péter Sziámi a film díszbemutatóján
Fotó: JUNO11

 

De miért maradtak ki olyan fesztiválok, amelyek máig meghatározó szereplői (Campus) vagy azok voltak (Hegyalja) a hazai fesztivál-történelemnek? Irreleváns a Dope Calypso és Soma Mamagésa megszólalása. Soma talán épp a forgatás idején lépett fel az Everness Fesztiválon és ezért nyilatkozott, nem derül ki. Önnön erőltetett poénjain nevetgélő, a Szigeten felbukkanó Nánásiék sem adnak hozzá a filmhez. Megszólal még Sisitől Grandpierre Attilán, az átszellemült Varga Líviuson át Beton.Hofiig Beck Zoli és Eke Angéla is, azonban a film készítőinek koncepciója így sem nyilvánvaló.

 

– A szerkesztési elvem az volt, hogy a hazai fesztiválvilág sokszínűségét mutassuk be, tehát egy-egy fesztiváltípus vagy szubkultúra reprezentálója került be a filmbe – fogalmazott Csizmadia Attila, rendező.



Csizmadia Attila rendező és Varga Lívius (Quimby)

a díszbemutatón

Fotó: JUNO11 Facebook

 

Indokolatlan, hogy a széttetovált, extrém külsejű modell Szintia, aki életében először járt (a Sziget) fesztiválon, egy önálló szeckiót kapjon a filmben. Nem elegáns az sem, hogy olyan nyilatkozatok is vannak, amelyek arról tanúskodnak, hogy egyes előadók mely fesztiválokat nem ismerik. Elmondható kulturáltan (ahogyan a Gryllus-testvérek megbeszélik az Ozora Fesztivált – és ez még vicces is), de ha mégsem sikerül, talán célszerűbb kihagyni az adott véleményt.



A Gryllus-fivérek a film egyik jelenetében
Fotó: JUNO


Függetlenül attól, hogy mit gondolunk a Bánkitó Fesztiválról vagy hogy ismerjük-e a Fekete Zajt, nem tanácsos sértő megjegyzésekkel illetni az adott műfaj kedvelőit. Zenei stílusokról és azok rajongóiról illetlenség bántó dolgokat mondani, pláne ha színpadi ember az illető. Így épp az az elfogadás és nyitottság veszik el a történetből, amelyet hangsúlyoz.

 

Történetmesélés


Talán épp egy fiktív szereplős történet tette volna kerekké a filmet és törölte volna el a kissé nyers, dokumentumfilmes jelleget? (Ahogyan a Mi vagyunk Azahriah-filmnek jót tett az extra eseményszál.)  A Fesztiválország a közlemény szerint abba a filmes hagyományba szeretne illeszkedni, amelynek mérföldkövei az Oscar-díjas Woodstock (Michael Wadleigh, 1970), a Glastonbury (Julien Temple, 2006) vagy az avantgárd Global Groove (Nam June Paik, 1973). Ez sajnos, nem sikerül neki.

 

Remek lépés volt az archív felvételek modern kori újraforgatása

 

Gerendai Károlyt már az első Sziget Fesztiválok idején is kamerák kísérték. Számos legendás lépésének (ahogyan sétál a K-hídon vagy a Hajógyárin) eredetijét és reprodukcióját is láthatjuk a Fesztiválországban.  A kilencvenes években a fiatalok mertek nagyot álmodni. Megteremtették azt az atmoszférát, amely hazánkat Európa fesztivál-nagyhatalmává tette. Így lett a Diákszigetből Európa legsokszínű fesztiválja. Így élte az álmát a fiatal Gerendai is.

 

Lovasi András mesél arról, hogy hogyan találták ki a Fishing On Orfű fesztivált. Márta István arról sztorizik, hogy hogyan gyökerezett ki a Balaton-felvidéki falu pajtájából a Művészetek Völgye, amelyet aztán a Gryllus-fivérek értékes munkája is formált. Olyanná, amely ma lehetővé teszi, hogy az egykori Kapolcsi Művészeti Napok mára a nyár egyik legnagyobb kulturális ünnepe legyen.



Lovasi András, a Kispál és a Borz frontembere a film egyik

jelenetében

Fotó: JUNO11

 

A legjobb plakátragasztók a KFT-nek dolgoztak: a Volt Fesztivál alapítói

 

Szívmelengető érzés, ahogyan Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert abban a tornateremben mesél, amelyben a legendás soproni fesztivál alapjait lefektették. Kezdetben maguk plakátoltak. Majd híre ment, hogy ezt milyen jól csinálják, a KFT zenekar is felkérte őket a feladatra.



Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert fesztiválszervezők a film

díszbemutatóján

Fotó: JUNO11 Facebook

 

A Sziget Fesztiválon Torgyán József is tiszteletét tette

 

A Független Kisgazdapárt elnöke nyomatékosította a fiatal srácokban, hogy az a fontos, hogy a csajoknál jól teljesítsenek. Akkoriban a rendezvényen Drogbusz is volt – a szerhasználat ellen kampányolt – nevét sokan félreértelmezték.

 

Lemmy (Motörhead), David Bowie, vagy épp a az egyik utolsó Linkin Park-koncert az énekes tragikus öngyilkossága előtt Sopronban. A balatoni nyár vízparti élményei, a Bánki-tó bája, a Fekete Zaj experimentális zenéinek sötét mélysége és Paloznak lankáin szálló melódiák egy pohár gyöngyöző bort kortyolgatva – ez mind része a magyar fesztivál-kultúrának. 


És a porból lett szabadság, ahogyan a film mottója hangzik. Pillanatnyi emlékképek, a hazai fesztivál-történelem hangulatos mementói, amelyek jólesőn melengetik a néző szívet.



A Blahalouisiana fesztiválkoncertje
Fotó: JUNO11

 

Életed mozija – hangzik a film másik szlogenje

 

A fiatalabb generációknak is annyit ad ez a film, mint a hőskor fesztiválozóinak? Inkább azok számára gazdag és üdítő, akik nem a zenei szektor szereplői és most pillantanak be először a magyar fesztiválok kulisszái mögé?

 

Egy korszak vége a hazai fesztiválozásban

 

Ahogyan Lobeinwein Norbert fogalmaz: most jött el egy korszak vége. Noresz az idei Strand Fesztiválon, a Dalszerző podcastjében beszélt arról, hogy a közelmúltban beszélgettek a szervező kollégákkal arról, hogy hogyan haladhat tovább a fesztiválok jövője a mai Magyarországon.

 

Vajon a jövő generációja is megtapasztalhatja majd, hogy milyen érzés a porból lett szabadság?

 

Trailer itt.


Közönség-találkozós vetítések listája itt.

 

A Fesztiválország 2025. szeptember 18-tól országosan látható a hazai mozikban.

 

Fotók: JUNO11

 

 

Vers mindenkinek - zenei ajánlat

Tóth Árpád - Újév reggele c. megzenésített verse

Adományozás