Előadó: | Kalmár Pál |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Kovách Kálmán |
Kókay István |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | magyar nóta |
Címkék: | Keressük! |
Vonat, vonat, betyár vonat,
most viszi a galambomat Szegedre.
Gyász fekete füstjét a szél belehordja
könnytől ázott szemembe.
Hull a könnyem, mint a zápor,
fehér kendő lobog még a kezembe';
Vonat, vonat, betyár vonat,
elvitted a galambomat Szegedre.
Három évig lesz a babám
Szegedében az őrmester bakája,
Három évig tiszteleg és jelenti,
hogy belépett a szobába.
||: Három évig minden este
kijárok az állomásra siratni;
Betyár vonat, de jó volna
most mindjárt a babám után utazni. :||
Hej de betyár vonat, de jó volna
most mindjárt a babám után utazni!
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah