Előadó: | Kowalsky meg a Vega |
---|---|
Album: | Pimasz grimasz |
Megjelenés: | 2003 |
Hossz: | 3:58 |
Szövegírók: |
Balázs Gyula Kowalsky Balázs Gyula Juhász Róbert |
Jávorszky Béla Juhász Rob |
|
Kiadó: | Rock Hard |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
Amikor végre jegyed van, a helyedről már valaki más-
Nem hiszed el de rád sem néz, mindegy hogy szólsz vagy a falnak mész.
Amikor a város messze, egy járat sem jön ami megáll.
Nem szereted de ezzel mész , mert Te lassan jársz, hátha tovább érsz.
Aminek nálam kéne az nálad van pedig rajtad sem szép
Nehezen hiszem, de így lesz jobb könnyen jött lehet hogy nem is volt.
Ha valaminek közted és köztem nem kellett volna soha vagy még
Nem kerested, de megesett rég vagy ha szeretnénk újra nemigen lesz még
Ami feldob az el már nem kap
Az élet ilyen de könnyen megszokod majd.
Mert ha Te balról várod, biztos hogy jobbról érkezem én
És ha még mindig várod már biztos megvolt rég a poén
Egy laza poén
Amikor egy ötlet kéne az nemigen jön pedig nem köt szabály
Nem forog az agyad leáll és kész, mindegy hogy töröd vagy a falnak mész
Ahol meg a törvény lenne a legjobb, ott minden a fejére áll
Nem szereted de eszed ami van, mi csak egy töltény vagyunk ebben a párbajban!
Ha valaminek nálad kéne az nálam van, pedig keresed rég
Nem hiszed el, de így lesz szép,engem is megismerhetsz, csak keresd még
Ha annak közted és köztem meg kellene végre valamiért
Történnie, na gyere ülj ide!
Ma még nevetsz de holnap elhagysz
Te vagy ilyen vagy én látom feketén.
Mert ha Te balról várod, biztos hogy jobbról érkezem én
És ha még mindig várod már biztos megvolt rég a poén
Egy laza poén?
Mert aki szemből támad, biztos hogy hátulról szeretné
Látom hogy mindig várod, de rég elhangzott már a poén
Az a laza poén!
1. rész, Fotográfus mesterek és fotóművészek íróportréi, 2024. április 27 – június 24.
2. rész, A múzeumi fényképészek íróportréi, 2024. június 27 – december 15.
2024-ben alapításának 70. évfordulóját ünnepli a Petőfi Irodalmi Múzeum, amelyet egy gazdag és sokszínű, gyűjteményeit bemutató kiállítássorozattal ünnepel meg. Ennek a sorozatnak képezi az első részét A halandóság törékeny arcai fotókiállítás a Petőfi Irodalmi Múzeum gyűjteményének íróportréiból. A jubileumi tárlat olyan válogatást mutat be a múzeum archív fényképeiből, amely sajátos keresztmetszetet nyújt az irodalom jeles szereplőiről éppúgy, mint a magyar fotótörténet kiemelkedő alkotóiról.
A kiállítás felépítése rendhagyó, mivel azonos főcím alatt két önálló, időben egymást követő tárlat szerepel. Az elsőn (2024. április 27 – június 24.) az archív írói arcképekre, míg a másodikon (2024. június 27 – december 15.) a múzeumi fényképészek munkája során készült portrékra kerül a hangsúly. A két egymást követő tárlat összesen mintegy 150, a múzeum tulajdonában lévő klasszikus magyar író arcképét vonultatja fel.
Végigtekintve a kiállításon, a látogató számos ismerős fényképre bukkanhat. Ki ne látta volna tankönyvében a megtört tekintetű Arany, az igéző Ady, a kalapos dendi Kosztolányi vagy a vigasztalan Juhász Gyula fotóját? Közös bennük, hogy valamennyit a PIM fotógyűjteménye őrzi.
A múzeum már 1954-es megalakulásakor kiemelt jelentőséget tulajdonított a fotográfiáknak, amelyek műtárgyként, készítőjüket is megnevezve kerültek be a nyilvántartásba. Az áprilisban megnyílt tárlat válogatás a Művészeti, Relikvia- és Fotótár 40 ezer darabos írói ikonográfiai kollekciójából, a PIM fotógyűjteményének legértékesebb egységéből. A Művészeti Tár fotógyűjteménye országosan is a legnagyobb írói képi adatbázis, és mint ilyen, nélkülözhetetlen kiállítások, irodalmi kiadványok összeállításakor is.
Az első bemutatón (2024. április 27. – június 23.) szereplő, időrendben kiállított mintegy 80 fénykép neves fotográfusok – Simonyi Antal, Ellinger Ede, Uher Ödön, Székely Aladár, Rónai Dénes, Pécsi József, Escher Károly, Zinner Erzsébet, Balla Demeter, Gink Károly, Molnár Edit, Szilágyi Lenke és többek - munkáin keresztül egyben fotótörténeti ívet is felrajzol, érzékeltetve, hogyan alakult a portréfényképezés technikája és szemléletmódja a korai és a legújabb felvételek között eltelt mintegy 150 évben. A tárlat legkorábbi fotográfiája Tiedge János Vörösmartyt ábrázoló felvétele 1854-ből, míg a legutóbbiak a 2000-es évekből valók. A kiállítás az irodalom és fotográfia egyfajta izgalmas találkozására invitál.
A gyűjtemény bővelkedik különleges, korai fényképészeti eljárással készült eredeti fotográfiákban. Kiemelkedik közülük Székely Aladár Ady Endréről 1915-ben készült dedikált fotója, Simonyi Antal Jókai Mórról, illetve Arany Jánosról készült albumin fényképei, Ellinger Ede Arany János fényképe, Balogh Rudolf Molnár Ferencről haditudósítóként készült fotója, vagy Edward Steichen, a divatfotózás úttörőjének Molnár Ferenc portréja, és Kaffka Margit albumin fényképe.
A halandóság törékeny arcai címet Juhász Ferenc Molnár Edit Íróportréim című 1973-as pécsi kiállítására írt megnyitóbeszédéből kölcsönöztük.
A második kiállításon (2024. június 27. – december 15.) a PIM fotósai (Berekméri Zoltán, Flesch Bálint, Bókay László, Dobóczi Zsolt, Belicza László Gábor, Gál Csaba és Birtalan Zsolt) által az elmúlt évtizedekben készített íróportrékra kerül majd a hangsúly.
A kiállítás kurátorai: Kovács Ida és Kemény Aranka irodalmi muzeológusok, PIM
Grafikai tervezés: Csuport Andrea
Látványterv: Mihalkov György, PIM