Előadó: | Kabos Gyula |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Szécsén Mihály |
Dékán Frigyes |
|
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
(Próza):
Hölgyeim és Uraim!
Engedjék meg, hogy díjmentesen bemutatkozzam.
Jó házból való, állásnélküli, spanyol bikaviador vagyok.
Minden e szakmába vágó munkát jutányosan vállalok.
Bátorságom a legfényesebb igényeket is kielégíti.
Bármilyen veszélyes dologra vállalkozom.
Elsejei házbér fizetések és egyéb családi jelenetekhez
levelezőlap hívásra házhoz jövök.
Végrehajtókkal való személyes tárgyalásoknál 5% felár.
(Dal):
Stramm spanyol vagyok,
azt mondják, szemem úgy ragyog.
Én olcsón adok
spanyol lesz így is, ha kell.
Szívem egy kazán,
Barcelona az én hazám,
és a nagyapám
a viaszkot találta fel.
Barcelonában áll egy kis ház,
és a sarkán egy kis kávéház.
Ez a lebuj volt mindig a tanyám,
ott a főpincér az édesanyám.
Minden asztalnál folyik a bor,
van ott matróz és torreádor.
Ha az egyikre rákacsint a nő,
zsupsz, a másik egy kést ránt elő,
és lő!
(Próza):
Ez így van sajnos nálunk.
A spanyolok nem szívbajos családból származnak.
Legutóbb azonban egy határozottan kellemetlen
afférom volt: Ezt tessék meghallgatni!
Mit sem sejtve állok az aréna kellős közepén egy
piros rongyot rázva. Már majdnem teljesen ki volt
rázva a rongy, amikor egyszerre rám eresztenek
egy bikát. Én nem tudom, hogy vagyok vele...
igazán rövidlátó vagyok. De tudja a csuda... ha egy
bika nekem jön, azt én rögtön meglátom. A bika
meglát engem, én meglátom a bikát. Hát azt nem
tudom, hogy ő meg volt-e ijedve. Én nagyon. Egyet
bőgött és felém rohant. Én legalább hármat bőgtem.
Azt hiszem két nagyot és egy kicsit... és ugyancsak
rohantam hátrafelé. Ha bárki azt merné állítani, hogy
én a bika felé rohantam, azt bíróság elé állítom. Nem
mintha ez rám nézve megbecstelenítő volna, de ha
én egyszer azt állítom, hogy én nem bántok egy bikát,
abba ne kételkedjen senki. Pechemre én nem voltam
tréningben, de a bika igen. És úgy belém döfött, hogy
két hónapig csak állni tudtam. Sőt, még ma sem igazi
ülés, az amit csinálok. Hála Istennek, hogy túl vagyok
rajta!
(Dal):
Barcelonában áll egy kis ház,
és a sarkán egy kis kávéház.
Ez a lebuj volt mindig a tanyám,
ott a főpincér az édesanyám.
Minden asztalnál folyik a bor,
van ott matróz és torreádor.
Ha az egyikre rákacsint a nő,
zsupsz, a másik egy kést ránt elő,
és lő!
Schoblocher Barbaráék feltöltötték jó energiákkal a Park közönségét
A 2011 őszén alakult Blahalouisiana Székesfehérvárról indult. Akkor beat-rock/pop-soul zenekarként aposztrofálta magát. A csapat azonban a tavaly megjelent Sötét Villám című lemez után napjainkban már egy, az eddiginél jóval színesebb zenei világba kalauzol. Az Amore (de nem veled) című szerzeménnyel a Blahalouisiana a közelmúltban le is leplezte az új érát.
A Parkban július 17-én tartott fellépésen a már ismert számokon kívül újdonságok is várták a rajongókat: a Blahalouisiana júliusig ugyanis több új dal megjelenését tervezi, melyeknek előszele már a budapesti koncerten is érzékelhető volt. Az estét Molnár Tamás nyitotta a Blahalouisiana előtt.
Blahalouisiana-dalszövegek itt.
Az este főszereplője a Blahalouisiana, és énekesnője, Schoblocher Barbara nem arról ismert, hogy megbújik a sarokban. A frontember öltözködése, karakteres hangszíne, hangjának intenzitása és dalszövegeinek tartalma mind megköveteli a maximális figyelmet. Mindemellett Barbara igazán kellemes jelenség a személyisége szempontjából is: a közönséggel együtt lélegezve vezette végig a koncertet, jóleső együtt-rezgéseket generálva.
A már a friss sajtófotókon is egészen üde stílust magára öltött formáció a közelmúltban megjelent Amore (de nem veled) című, az új érát előrevetítő dala mellett a koncert dallistájában a legnagyobb favoritok is helyet kaptak: a Túl távol, elég közel, a Szeressetek, a Faliórák vagy a Testemnek ha engedem.
Mi is az a friss éra, amellyel beharangozták a fővárosi koncertet?
Innen szép a győzelem, Ahol összeér összeér, Éllek túl, Ott van a nap, Nem ereszt – ilyen nótákkal is pakolta tele az estét a Blahalouisiana. Barbi párja, Apey (azaz Áron András, akivel több formációban is együtt zenélnek — így az Áron András & The Black Circle Orchestra-ban is) mély hatással van az énekesnő stílusára. Áron András igazi multi-instrumentalista multitálentum, aki a metalos gyökerei ellenére otthonosan mozog többek között a country világában is. Ebben pedig Barbi is remekül működik, s egyúttal finoman, jó érzékkel be is építi a stílus elemeit saját formációjába.
Mára a konga, a szaxofon, a földszínek alkalmazása, a béke és a szeretet hangsúlyozása, hippi-életérzés mind komfortosan vibrál a Blahalouisiana dalaival.
Beat, rock, kultúrház, háttérfüggöny és táncdalfesztivál
A látvány – Beatles-koncertek és a hetvenes éveket idéző, művelődési házas diszkók archív képkockáival, valamint a színpadon háttérként alkalmazott, szintén a kultúrház-érzetet keltő, finoman megvilágított drapériákkal egészült ki. Mindez a táncdalfesztiválok korszakába repített vissza. A beat és a rock volt a főszereplő. Több volt a félháznál a Parkban, a zenekar pedig láthatóan lazán, könnyedén létezett a színpadon. Élvezték azt a felhőtlen vibe-ot, amit ez az új irány hozzád a koncerthez.
Ez az összhatás a korábbi, Kovács Kati-Schoblocher Barbi duettet is megidézte.
Ha érdekel, milyen volt a látvány és az érzések a Parkban, nézd meg ezt a videót a korábbi duettről. Remekül leírja a fővárosi Blahalouisiana-koncert hangulatát.
A Faliórák annyira csúcsra járatta az érzelmeket, hogy Barbi sírva fakadt
– Bármennyire szeretek szerelmes lenni, a mai koncert érzése annál sokkal jobb
– fogalmazott az énekesnő.
A Vaksötét ezt követően akusztikus verzióban hangzott el és adott némi nyugvópontot az estének, hogy aztán a Kedvenc naplementém ismét felrázza a közönséget. A Szeressetek pedig tovább kontrázta a hangulatot.
Az estét az új sláger, az Amore zárta: temperamentumos, olaszos életérzést hagyva maga után.
– Vigyétek el ezt a sok pozitív energiát oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Meg tudjuk menteni a világot, elegen vagyunk itt és most ehhez
– tette hozzá Barbi.
Fotók: Blahalouisiana