Előadó: | Bródy János |
---|---|
Album: | Ne szólj szám |
Megjelenés: | 1985 |
Hossz: | Keressük! |
Szövegírók: |
Bródy János |
Bródy János |
|
Kiadó: | Favorit |
Stílus: | Rock, folk rock |
Címkék: | Keressük! |
Good evening, Ladies and Gentlemen
Önök a legjobb közönség nekem
Önökben ott lobog a szent naivitás
Mi tagadás, az életünk csodás (blamázs)
Na, nézzünk például egy hírlapot
mit apró foszlányokra szaggatok
és mindenkinek szeme láttán lenyelem
majd emésztetlenül előveszem
Ha kell, én eltüntethetem a láthatót
s a láthatatlant felmutathatom
E színpadon, hol mindig minden mást jelent
szemérem nélkül csalhatok (no, lám)
Ez itt egy látszólag üres keret
de benne bármit feltüntethetek
S önök most azt hiszik, hogy ebben semmi sincs
hát lássuk csak, tömérdek itt a kincs
Egy óra, melyben ott lapul a múlt idő
egy zöld-fehér, s egy lila színű keszkenő
S ez itt egy furcsán megcsomózott kis kötél
Szerencsét hoz, Uram, ha hozzáér
Ha kell, én elvarázsolom a létezőt
és felidézhetem a fantomot
E színpadon, hol mindig minden mást jelent
Önök vannak a másik oldalon
A kártyákból most húzzon egy lapot
Én addig akár el is fordulok
Kisasszony, nem választhatott mást, jól tudom
Öné a szív király, hódolatom
És itt a tűz, mely ősi tisztító
s most kell egy önkéntes vállalkozó
Bűnöktől roskadozva lép lángok közé
majd ártatlan kerül Önök elé
Ha kell, én átrendezhetem a tényeket
s a tömegvonzásnak határt szabok
E színpadon, hogy mindig minden mást jelent
az illuzionista én vagyok
Hisz tudják jól, hogy mindez ámítás
s ha nem csalnék, az lenne tán csalás
Olyan vagyok, akár egy rossz erkölcsű nő
C'est la vie, Mesdames et Messiurs, adieu
Adieu
Sikeres showcase-nappal indult, majd változatos kanyarokkal, katartikus pillanatokkal és felfedezésekkel folytatódott a Bartók Tavasz keretében megrendezett Ritmo.
Ígéretéhez híven élményekben gazdag, globális merítést adott a 2024-es Budapest Ritmo háromnapos zenei utazása április 11-13. között. Gérald Toto varázslatos afro–francia sanzonjai, Gaye Su Akyol galaktikus karizmája, a BCUC által vezényelt transzszeánsz és a Puuluup felszabadult folkja ejtette rabul a közönséget.
Boldog arcok, a tavaszi estén teraszon pihegő közönség, networképítő nemzetközi szakemberek töltötték meg az Akvárium Klubot a Ritmo két fő koncert napján. A „felfedezések fesztiválja” szinte mindent felvonultatott, amit a műfajtól elvárhatunk: elmélyült pillanatokat, távoli kultúrák üzenetét és önfeledt bulit.
Gérald Toto
A hazai közönség imádta Gaye Su Akyol anatóliai pszichedéliáját, a BCUC afrofuturista őrületét, Gérald Toto simogató hangját és stílusát, vagy a Duckshell és Luca Bassanese közreműködését a Bella ciao erejéig. Az Erzsébet téren a legfiatalabb korosztály is kitáncolhatta magát a Duckshell és a Hét Hat Club ingyenes koncertjein. A Puuluup megnevettette és megtáncoltatta a hallgatóságot, míg a Romano Drom Terne Čhavéval közösen adott jubileumi koncertje ünnepi hangulatban telt. Az időjárás is kedvezett a fesztivál hangulatának, amihez tökéletes aláfestést adott Cyborg Templar és Tibsā az Akvárium teraszán.
A showcase-napon a hagyományos népzenétől a dark folkon át az elektronikus fúzióig vonultak fel térségünk zenei dialektusai.
Minden produkció telt házzal ment a Szimpla Kertben, a fellépések hatására több meghívást kaptak a zenekarok, ami a Ritmo egyik kiemelt törekvése. Sikerrel, az eddigi legmagasabb részvétellel zárult a Ritmo szakmai programja is a Magyar Zene Házában. Chris Eckmann, a ljubljanai székhelyű Glitterbeat kiadó alapítója kapta idén a Budapest Ritmo Díjat és az azzal járó egyedi bakelit lemezt, amelyet Weyer Balázs, a Hangvető programigazgatója adott át. A filmprogram idei különlegessége, Vincent Moon és a Dalinda közös alkotása erős szakmai visszhangot keltett.
A világzenei fesztivál idén is hozta, amitől jellegzetes és különleges ez a programsorozatot: nemzetközi szakemberektől az olasz költő-aktivistán át a dél-afrikai punk kollektíváig és a kíváncsi közönségig, mindenki találkozott a Ritmo sajátos erőterében.
Fotók: Pesthy Márton