Előadó: | Duende |
---|---|
Album: | Keressük! |
Szövegírók: |
Menszátor Héresz Attila |
Keressük a zeneszerzőt! | |
Kiadó: | Keressük! |
Stílus: | Keressük! |
Címkék: | Keressük! |
A Világegyetem még nyitva talán,
De a mediterrán hotelben a bár bezárt,
A jéghegyek elmentek,
Whiskybe,
Ó Mister Mohamed,
Hiába vár!
Tudod a hetedik szinten,
A zongora részeg,
És magában komponál.
S egy kék hajú spinkó,
Suttogja:"Így jó."
S falamról a tapétát
Lerágja.
Hétfő porba fulladtan édes,
Kedd csak a versírásé,
Szerdán egy szöcskét bámultam éjjel,
Csütörtök a totál széthullás, és
Pénteken zokogva révbe értem,
A Szombat mindig az ördögöké, s
Vasárnap, mint isten pihenek karjaidban mindörökké.
Frenky a rulettasztalba fulladt,
S valóban egy félórát
A budiban dekkolt,
Újvilág rekord,
Mér' üti bele az orrát?
Mondja, Harakiri Vili,
Ha kiborul a bili,
Lesz majd nagy maflás,
S az Ouzo húzó
Neveket csúfolt,
Mélyen az asztal alá.
Hétfő porba fulladtan édes,
Kedd csak a versírásé,
Szerdán egy szöcskét bámultam éjjel,
Csütörtök a totál széthullás, és
Pénteken zokogva révbe értem,
A Szombat mindig az ördögöké, s
Vasárnap, mint isten pihenek karjaidban mindörökké.
Hétfő porba fulladtan édes,
Kedd csak a versírásé,
Szerdán egy szöcskét bámultam éjjel,
Csütörtök a totál széthullás, és
Pénteken zokogva révbe értem,
A Szombat mindig az ördögöké, s
Vasárnap, mint isten pihenek karjaidban mindörökké.
Hétfő porba fulladtan édes,
Kedd csak a versírásé,
Szerdán egy szöcskét bámultam éjjel,
Csütörtök a totál széthullás, és
Pénteken zokogva révbe értem,
A Szombat mindig az ördögöké, s
Vasárnap, mint isten pihenek karjaidban mindörökké.
"Úgy érzem, egy életem van, nem leszek félember
mer’ bent izzik a szabadság a véremben"
Nyolcszámos lemezzel jelentkezik májusi tripla Aréna-koncertje előtt Magyarország legnépszerűbb előadója. A skatulya I. című lemezről a mariana.árok már túlszárnyalta a 2,5 milliós megtekintést YouTube-on, a cipoe pedig szintén hasít: 1,6 millió megtekintésnél jár. Ezekhez érkezik most hat további dal.
A dalszerző-előadó így mesél a lemezről: „Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész.
A skatulya I. című lemezen Azahriah új területekre lép. Ő maga így fogalmaz: „A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” S hogy a kísérletezést mennyire komolyan veszi, azt mi sem bizonyítja jobban, mint a tartarosz című dal – ami egy metálszám. Hasonlóra – hogy egy, a karrierje csúcsán járó popsztár metáldallal rukkoljon elő – még a nemzetközi színtéren se nagyon akad példa. De hát ő maga énekli: izzik a szabadság a vérében.
A visualizerekben a mariana.árok klipjének különös, enigmatikus látványvilága köszön vissza (Emil Goodman munkái), a szövegek pedig a carpe diemtől a világvége-flessig igen széles skálán mozognak. Egy biztos: úgy lángol, hogy még a tenger mélyén se lehet kioltani.
Fotó: Azahriah